1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا یکی از پرطرفدارترین موارد بین دانشجویان بین‌المللی است.در این کشور دانشگاه‌های برتر و باکیفیتی مانند دانشگاه‌های ساپینزا، بولونیا و پلی تکنیک میلان، تورین و ... با رنکینگ بالای جهانی بسیار مناسب بر اساس آخرین رتبه بندی QS وجود دارند.ایتالیا سومین کشور دنیا و اولین کشور در اروپا از نظر راحتی برای ورود دانشجویان خارجی است.متقاضیان برای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا ، فقط کافیست مدرک آیلتس دریافت نمایند که برای مقطع کارشناسی کافیست نمره ۶ آیلتس را دریافت نمایند.

متقاضیان تحصیل در ایتالیا در صورت تمایل تحصیل به زبان ایتالیایی،قبل از درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا باید دوره‌های زبان ایتالیایی و همچنین قبولی در آزمون استرنی که توسط مدرسه ایتالیایی در تهران برگزار می‌شود را بگذرانند.این امتحانات بهمن هر سال برگزار شده و دانشجو با خواندن کتاب Espresso از جلد اول تا ۴ام و کسب حداقل نمره ۱۶۰ از ۲۰۰ نمره می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نماید. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که داشتن این مدرک تنها برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا می‌باشد و برای ورود به دانشگاه باید مدارک مورد نیاز هر دانشگاه را تهیه نمایند.

مزیت‌های تحصیل در ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا از زوایای مختلفی برای دانشجویای بین المللی دارای مزایای فراوانی است از جمله:

  • رتبه بالای دانشگاه‌ها: دانشگاه‌های ایتالیا دارای رتبه علمی بالایی در سطح جهان هستند.طبق نظرسنجی در سال ۲۰۱۳،بالغ بر 34 دانشگاه ایتالیا در رتبه زیر ۹۰۰ دانشگاه برتر سطح جهان قرار دارند. همینطور ایتالیا در رشته‌های خاصی مانند معماری، هنر، مهندسی، باستان شناسی، تاریخ و علوم اجتماعی بسیار پرطرفدار است.
  • عضو اتحادیه اروپایی:ایتالیا دارای استانداردهای بالایی در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوشش‌های بیمه‌ای و دیگر موارد است.
  • هزینه پایین تحصیل: هزینه تحصیل در ایتالیا در دانشگاه‌های دولتی متغییر و به طور میانگین از ۳۲۰ تا ۳۲۰۰ یورو در سال بوده و برای دانشجویان خارجی هم هزینه‌های تحصیل یکسان است. میانگین شهریه ۲ هزار یورو در سال است که قابلیت کاهش به ۵۰۰ یورو در سال را دارد.

بررسی تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

خیلی از متقاضیان برای فرار از یادگیری زبان ایتالیایی، برای انتخاب زبان تحصیلی خود راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کنند و از زبان انگلیسی برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند. به همین خاطر تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا ،میان دانشجویان بین‌المللی بسیار پرطرفدار است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بیشتر رشته‌های تحصیلی وجود دارد. افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا را دارند باید بدانند که رقابت آن‌ها برای ورود به دانشگاه‌های این کشور بسیار مشکل است،مسلما شانس یافتن کار در ایتالیا بدون تسلط به زبان ایتالیایی هم بسیار دشوار خواهد بود.

یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به ایتالیا، تحصیل پزشکی در ایتالیا است که برای دسترسی به این هدف افراد باید در آزمون ورودی شرکت کنند، باید این نکته را بیان کرد که تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در این رشته تحصیلی بسیار دشوار است چرا که رقابت برای شرکت در این آزمون ورودی بسیار سنگین است اما صندلی‌های در نظر گرفته شده برای تحصیل پزشکی در این کشور بسیار کم هستند.

هزینه‌های تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهای ارزان و یا حتی رایگان به حساب می‌آید. اما هزینه تحصیل، تنها به شهریه دانشگاهبستگی ندارد و هزینه‌های دیگری مانند بیمه دانشجویی هم وجود دارد که واجب است. پرداخت شهریه در دانشگاه های ایتالیا در ۲ قسط قابل پرداخت است که:

قسط اول زمان ثبت نام و زمان حضور دانشجو در ایتالیا و قسط دوم ۶ ماه بعد پرداخت می‌شود.

کار ضمن تحصیل و همچنین دریافت بورسیه تحصیلی، راهکارهایی برای تامین هزینه‌های دوران تحصیل مخصوصا برای دانشجویان خارجی است.

انواع بورسیه برای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

۳ نوع بورسیه تحصیلی در ایتالیا وجود دارد:

  • کاهش شهریه و پرداخت شهریه ۵۰۰ تا هزار یورو در سال.
  • دریافت کمک تحصیلی از دولت ایتالیا به مبلغ ۲۵۰۰ تا ۳ هزار یورو.
  • بورس کامل ۱۱ هزار تا ۲۰ هزار یورو که برای دانشجویان ممتاز می‌باشد.

کار ضمن تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

امکان کار قانونی ۲۰ ساعت در هفته برای دانشجویان خارجی وجود دارد و به طور متوسط ۱۰ یورو در ساعت حقوق پرداختی برای کار در ایتالیا می‌باشد. این مربوط به کار رسمی است اما جهت انجام کار غیر رسمی محدودیت ساعت وجود ندارد. در کل امکان پیدا کردن کار هست اما با توجه به شرایط موجود پیدا کردن شغل مرتبط چندان کار ساده‌ای نیست اما امکان کار در زمینه‌های دیگر معمولا وجود دارد.

سوالات متداول تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

  • آیا تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا امکان پذیر است؟ افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا را دارند، می‌توانند در مقطع‌های مختلف تحصیلی پذیرش دریافت کنند اما دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی راحتتر است.
  • آیا تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ممکن است؟ افرادی که قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را دارند، باید در آزمون IMAT شرکت نمایند و درصورت قبولی در این آزمون اجازه ثبت نام را پیدا خواهند کرد.
  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا چگونه محاسبه می‌شود؟ خوب است بدانید که هزینه تحصیل به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی، با هم یکسان است و افراد نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافه ندارند. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا تقریبا بین ۳ هزار تا ۵ هزار یورو در سال است.
  • آیا بورسیه تحصیلی به دانشجویان انگلیسی زبان هم تعلق می‌گیرد؟ زبان تحصیلی افراد نقشی در بورسیه تحصیلی آن‌ها نخواهد داشت و دانشجویان به هر زبانی که تحصیل کنند، با توجه به شرایط خود می‌توانند از بورسیه تحصیلی ایتالیا استفاده کنند.
  • آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی به یادگیری زبان ایتالیایی هم نیاز است؟ بعضی از رشته‌های تحصیلی در ایتالیا با زبان انگلیسی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند اما بعضی از دروس آن‌ها به زبان ایتالیایی ارائه می‌شود یا در برخی از رشته‌ها، تحصیل از سال دوم تنها به زبان ایتالیایی ممکن می‌شود.

ما در این مقاله درباره تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر