تحصیل و کار همزمان در ایتالیا

تحصیل و کار همزمان در ایتالیا

متقاضیان از طریق تحصیل و کار همزمان در ایتالیا می‌توانند به این کشور اروپایی مهاجرت کنند که هر کدام از این روش‌ها دارای شرایط خاصی است.مهاجرت به این کشور و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا یکی از مرسوم‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به اروپا می‌باشد،زیرا تحصیل در ایتالیا برای ایرانیان بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

ایتالیا به مهد هنر اروپا معروف است،متقاضیان برای تحصیل در ایتالیا باید سه مرحله را رد نمایند:دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا،دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و رشته انتخابی برای ادامه تحصیل در این کشور.

تحصیل در دوره کارشناسی و کار همزمان در ایتالیا

افرادی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا و مهاجرت به این کشور را دارند،اولین گزینه ورود به دانشگاه‌های ایتالیاست،تحصیل در دوره کارشناسی در ایتالیا به زبان ایتالیایی است،که همین موضوع باعث شده است تا افراد کمتری متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی نسبت به ارشد و دکترا در ایتالیا باشند.

تحصیل به عنوان دانشجو بین‌المللی یکی از راه‌های دریافت اقامت در ایتالیا است.یکی از مزایای مهم تحصیل در ایتالیا هزینه پایین تحصیل است که برخی افراد با دریافت بورسیه‌های تحصیلی به طور رایگان در این کشور می‌توانند تحصیل نمایند.مدارک مورد نیاز تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های ایتالیا با توجه به رشته و دانشگاه هر شخصی متفاوت است اما در کل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • دریافت مدرک زبان ایتالیایی مورد تایید سفارت ایتالیا

مدرک زبان ایتالیایی جهت تحصیل و کار همزمان در ایتالیا

سفارت ایتالیا برای صدور ویزای تحصیلی ایتالیا برای متقاضیان ایرانی هم شریط مشخصی را مشخص کرده است که این افراد باید در زمان مشخص مدارک لازم را به سفارت ایتالیا در ایران تحویل دهند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجو بایستی در کلاس‌های زبان ایتالیایی در سفارت ایتالیا شرکت کرده و بعد از دریافت نمره قبولی درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا دهد.این کلاس‌ها در ۳ ترم ۳۳ جلسه‌ای با دو ساعت کلاس تشکیل می‌شود که در هر ترم آن یک کتاب ایتالیایی به دانشجویان تدریس می‌شود. برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی ایتالیا متقاضیان باید در امتحانات پایانی هر ترم قبول شده و بعد برای صدور ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

اشخاصی که قصد ادامه تحصیل و کار در ایتالیا را دارند می توانند بعد از دریافت مدرک کارشناسی، برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا اقدام نمایند. هزینه تحصیل در ایتالیا با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی فرد متفاوت است که به طور متوسط شهری دانشگاه‌های دولتی بین ۲ هزار تا ۵ هزار یورو و در دانشگاه‌های خصوصی ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار یورو است.

تحصیل و کار همزمان در ایتالیا در مقطع دکترا

افراد پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد با در دست داشتن مدرک تحصیلی خود می‌توانند برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع دکترا اقدام نمایند. در کشور ایتالیا بستری مناسب برای تحصیل دانشجویان مقطع دکترا فراهم می‌باشد. دانشجو اگر شرایط دریافت بورس تحصیلی را داشته باشد در نهایت بعد از تحصیل و کار در ایتالیا می‌تواند درخواست اخذ اقامت کاری ایتالیا دهد و در نهایت اقامت دائم ایتالیا را دریافت نماید. مدارک لازم جهت دریافت پذیرش در مقطع دکترا شامل موارد زیر هستند:

  • ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • ترجمه مدرک کارشناسی و ریز نمرات
  • ترجمه مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات
  • مدرک زبان ایتالیایی
  • مقاله ISI
  • داشتن پروپزال
  • مدرک زبان IELTS: با نمره ۷

کار دانشجویی در کشور ایتالیا

یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا، اجازه کار قانونی دانشجو در این کشور است. دانشجویان این فرصت را دارند که در صورت کسب مجوز قانونی، همزمان با تحصیل خود در ایتالیا به کار دانشجویی هم مشغول شوند. فرصت کار در کشور ایتالیا برای ۲۰ ساعت در هفته خواهد بود و دانشجویان اجازه خواهند یافت تا در حوزه‌های مختلف اقتصادی در کشور ایتالیا مشغول به کار شوند. دستمزد کار ساعتی در کشور ایتالیا بین ۵ تا ۱۵ یورو متغیر است که به عنوان کمک هزینه زندگی دانشجو مناسب باشد.

سوالات متداول درباره تحصیل و کار همزمان در ایتالیا

  • شرایط تحصیل و کار در ایتالیا چگونه است؟ همه افرادی که در کشور ایتالیا و در دوره‌های بیش از ۶ ماهه شرکت می‌کنند، اجازه خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به کار شوند.
  • مدت زمان برای کار همزمان با تحصیل در ایتالیا چقدر است؟ بر اساس قوانین کشور ایتالیا، دانشجویان غیر اروپایی در کشور ایتالیا می‌توانند به مدت ۲۰ ساعت در طول هفته قانونی کار کنند.
  • حداقل درآمد کار در دوره تحصیل در ایتالیا چه میزان است؟ درآمد مشخصی در رابطه با کار همزمان با تحصیل در کشور ایتالیا وجود ندارد اما به طور متوسط هر نیروی کار، برای کار ساعتی در ایتالیا بین ۵ تا ۱۵ یورو درآمد خواهد داشت.
  • آیا اجازه کار تمام وقت در هنگام تحصیل در ایتالیا وجود دارد؟ افراد خارجی در کشور ایتالیا فقط در صورتی موفق به دریافت اجازه کار تمام وقت در ایتالیا دارند که ویزای کاری دریافت کرده باشند.
  • آیا سابقه تحصیل و کار در ایتالیا در دریافت تاثیر دارد؟در کل نمی‌توان از کار نیمه وقت به عنوان یک سابقه کاری یاد کرد اما افرادی که کار مرتبط با بیمه داشته باشند، می‌توانند به ازای هر سال، ۶ ماه سابقه کار دریافت کنند.

ما در این مقاله درباره تحصیل و کار در ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر