دانشگاه پلی تکنیک Bari ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک Bari ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که یکی از پر طرفدارترین کشورها برای مهاجرت و اقامت به حساب می‌آید،دانشگه پلی تکنیکBari ایتالیا بزرگترین موسسه آموزش عالی فنی ایتالیاست که این دانشگاه دارای ۲ شعبه می‌باشد.

همانطور که می‌دانید برای مهاجرت به این کشور راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از این موارد مهاجرت تحصیلی به ایتالیاست،اگر شما هم قصد ادامه تحصیل و دریافت اقامت و ویزای تحصیلی ایتالیا دارید حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های دولتی کشور ایتالیا که بر تحقیقات و پژوهش در مقطع دکتر تمرکز خاصی دارد دانشگاه پلی تکنیک Bariایتالیا است. این دانشگاه در شهر باری ایتالیا در سال ۱۹۲۵ تاسیس شد که دارای ۱۲ دانشکده و رشته‌های مختلف می‌باشد،شعبه‌های این دانشگاه در شهرهای میلان، کومو، لکو، مانتووا، کرمونا و پیاچنزا است.دانشکده‌های آن: دانشکده علوم و فناوری هوا فضا،دانشکده معماری و مطالعات شهری،دانشکده معماری، محیط ساخت و مهندسی ساخت،دانشکده شیمی و مهندسی مواد،دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست،دانشکده طراحی،دانشکده الکترونیک، مهندسی اطلاعات و زیست مهندسی،دانشکده انرژی،دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع،دانشکده ریاضیات،دانشکده مهندسی مکانیک و دانشکده فیزیک می‌باشد.

به همین دلیل متقاضیان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه از تمام جهان اقدام می‌نمایند.این دانشگاه عضو شبکه‌های اروپایی و بین المللی متعددی مانند انجمن دانشگاه‌های مدیترانه و انجمن دانشگاه‌های اروپایی است.

امکانات فوق‌العاده دانشگاه پلی تکنیک Bariایتالیا شامل:کتابخانه مجهز، سالن کنفرانس، تئاتر، مرکز کاریابی، دفتر مطبوعات، کلیسا، مراکز مشاوره و امکانات ورزشی مانند زمین فوتبال، استخر، زمین تنیس و پیست پاتیناژ می‌باشد.

 دریافت پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک Bari ایتالیا

دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک Bariایتالیا را دارند باید در اولین مرحله درخواست ، ارزیابی را به صورت آنلاین ارسال کنند تا مدرک آن‌ها برای اینکه آیا شرایط ورود به دوره مورد نظر را دارند یا خیر ارزیابی شود. مدارک لازم برای فرآیند ارزیابی :

  • اسکن پاسپورت یا شناسنامه
  • رزومه متقاضی
  • ترجمه ریز نمرات و گواهی پایان تحصیلات
  • مدرک زبان انگلیسیآیلتس یا تافل جهت ادامه تحصیل به زبان انگلیسی
  • مدرک معتبر زبان ایتالیایی برای ادامه تحصیل به زبان ایتالیایی
  • توصیه نامه با سربرگ و مهر دانشگاه جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • ارائه انگیزه نامه با حداکثر ۲ صفحه
  • ارائه کد مالیاتی، پروژه تحقیق در حوزه یکی از رشته‌های معرفی شده، مدارک مربوط به تمامی مقالات و سایر موارد علمی جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا
  • ارائه مدرک GRE جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی مدیریت و مهندسی انرژی

دانشجویان باید برای ارائه درخواست، مبلغ ۵۰ یورو از طریق نقل و انتقالات بانکی بین المللی پرداخت نمایند. در صورت داشتن شرایط لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک Bari ایتالیا ، باید مبلغ ۲۰۰ هزار یورو که غیر قابل برگشت است برای مالیات منطقه‌ای و ادارای اجباری پرداخت نمایند.

نکته مهم:حتی دانشجویانی که موفق به دریافت بورس تحصیلی شده باشند هم باید این مبلغ را بپردازند. علاوه بر این دانشجویان پس از دریافت پذیرش باید به صورت شخصی با نماینده دیپلماتیک ایتالیا تماس بگیرند و مدارک و اطلاعات لازم را ارائه دهند، درصورت انجام ندادن این مراحل باعث ریجکتی و رد شدن ویزای متقاضی می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک Bari ایتالیا

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک   Bariایتالیا باید سالیانه مبلغ ۳۹۰۰ یورو به عنوان شهریه دانشگاه پرداخت نمایند، این امکان برای دانشجویان وجود دارد که شهریه دانشگاه را در ۲ قسط پرداخت نمایند. دانشجویانی که موفق به دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه Bari شوند علاوه بر اینکه تمام هزینه‌های تحصیل آن‌ها تامین می‌شود سالانه مبلغی جدا هم دریافت می‌کنند.

مزایای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک Bari ایتالیا

  • امکان تحصیل با شهریه ارزان و بعضا امکان شرکت در دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی به صورت رایگان
  • امکان تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های فنی در اروپا
  • تحصیل در بزرگترین مدرسه معماری، طراحی و مهندسی در کشور ایتالیا
  • فرصت کارآموزی در شرکت ها و کارخانه‌های طرف قرار داد با دانشگاه باری برای دانشجویان وجود دارد
  • تحصیل در بهترین مرکز آموزش عالی ایتالیا با گرایش تولیدی و صنعتی
  • بورسیه مبتنی بر شایستگی برای با استعدادترین دانشجویان بین المللی در دسترس است
  • این مدرسه طیف گسترده ای از برنامه های درجه مهندسی، طراحی و معماری ارائه می کند که توسط بسیاری از دانشمندان و معماران مهم تدریس می شود
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی

ما در این مقاله درباره دانشگاه پلی تکنیک Bariایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر