تحصیل ژنتیک در ایتالیا

تحصیل ژنتیک در ایتالیا

شرایط مطلوب تحصیل ژنتیک در ایتالیا باعث شده است تا علاقه مندان به تحصیل، این کشور را انتخاب کنند. ژنتیک علم مطالعه ژن‌ها، وراثت و تنوع ژنتیکی است. متخصصان این رشته وراثت صفات را مورد مطالعه قرار می‌دهند. بیش تر متخصصان ژنتیک در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها مشغول کار هستند،همچنین این افراد می‌توانند با کار کردن هفته‌ای ۴۰ ساعت در آزمایشگاه‌ها یا دفاتر تحقیقاتی مشغول شوند. ایتالیا با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی و گردشگران است. شاید تعجب آور نباشد که بسیاری از دانشجویان بین المللی وقتی وارد ایتالیا شده و در آن اقامت می‌کنند فورا احساس می‌کنند که در خانه خود هستند. اگر شما هم به فکر تحصیل در این کشور و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هستید،حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مزایای تحصیل ژنتیک در ایتالیا

ایتالیا، علاوه بر زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعی خود، دارای مراکز آموزشی با کیفیت هم هست. این کشور دارای قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است و همچنین بنیانگذار فرآیند بولونیا که استاندارد آموزش عالی در اروپا است. دانشگاه‌های این کشور به میراث و رتبه بندی خود افتخار می‌کنند. رتبه بعضی از دانشگاه‌های برتر ایتالیا بر اساس رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی بر این اساس است:

دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل : رتبه ۳۴۹

دانشگاه ترنتو : رتبه ۲۳۷

دانشگاه میلان : رتبه ۱۵۵

دانشگاه ساپینزا رم : رتبه ۱۱۹

دانشگاه بولونیا : رتبه ۱۱۶

دانشگاه پادوا : رتبه ۱۱۶

همانطور که می‌دانید ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که دارای بهترین آب و هواست. این کشور بسیار گرم‌تر از همسایگان شمالی خود است و آسمان آن تقریبا همیشه آبی است. مردمان خونگرم، کیفیت بالای زندگی، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان ایتالیایی، تاریخ و فرهنگ غنی، سواحل زیبا، کار ضمن تحصیل، و فرصت های بورس تحصیلی، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ایتالیا هستند.

دانشگاه‌های برتر جهت تحصیل ژنتیک در ایتالیا

طبق تعریف سازمان بهدشت جهانی ژنتیک علم مطالعه وراثت و مکانسیم انتقال عوامل ژنتیکی از یک نسل به نسل دیگر است. ژن‌های ناکارآمد یا جهش‌های ژنی می‌توانند باعث بیماری شوند و از والدین به فرزندان منتقل شوند. به علاوه، برخی از افراد استعداد ژنتیکی یا ارثی نسبت به برخی بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و اختلالات روانی دارند. بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک:

دانشگاه پادوا : امتیاز جهانی ۶۸.۴

دانشگاه ویتا سلوت سن رافائل : امتیاز جهانی ۵۵.۷

دانشگاه بولونیا : امتیاز جهانی ۶۸.۶

دانشگاه ساپینزا رم : امتیاز جهانی ۶۸.۴

دانشگاه میلان : امتیاز جهانی ۶۵.۱

دانشگاه ورونا : امتیاز جهانی ۴۹.۴

دانشگاه تورین : امتیاز جهانی ۶۱.۷

دانشگاه فرارا : امتیاز جهانی ۵۰

دانشگاه تریسته : امتیاز جهانی ۵۶.۵

دانشگاه تورورگاتا رم : امتیاز جهانی ۶۰.۵

دانشگاه فلورانس : امتیاز جهانی ۶۰.۹

دانشگاه فدریکو دوم ناپل : امتیاز جهانی ۶۲.۸

دانشگاه جنوا : امتیاز جهانی ۵۹.۵

بهترین فرصت‌های تحصیل ژنتیک در ایتالیا

سه فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در ایتالیا عبارتند از:

نوع برنامه

طول دوره

شهریه بر حسب یورو

دانشگاه

رشته

تمام وقت

2 سال

2622€ در سال

دانشگاه پادوا

زیست شناسی مولکولی

تمام وقت

2 سال

6500€ در سال

دانشگاه ترنتو

زیست فناوری سلولی و مولکولی – CMB

تمام وقت

2 سال

400€ در سال

دانشگاه پاویا

زیست شناسی و ژنتیک مولکولی


رشته زیست شناسی مولکولی دانشگاه پادوا دانش نظری و تخصص عملی را در روش‌های کار، عملیات‌های ابزاری و روش‌های تحلیلی درگیر در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها فراهم می‌کند. طول این دوره تحصیلی ۲ سال یعنی ۲۴ ماه که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. همچنین، مهلت اپلای این رشته در ماه فوریه ۲۰۲۱ بوده و تاریخ شروع آن اکتبر ۲۰۲۱ می‌باشد. هدف برنامه زیست فناوری سلولی و مولکولی دانشگاه ترنتو نیز آموزش متخصصان در زمینه زیست فناوری سلولی و مولکولی با تمرکز عمیق بر رویکردهای ژنومیک در زمینه‌های زیست شناسی سرطان و نوروبیولوژی و با توجه به جنبه‌های تجربی، فناورانه و محاسباتی است.

سوالات متداول تحصیل ژنتیک در ایتالیا

زندگی دانشجویی در ایتالیا چگونه است؟ مردم ایتالیا بسیار خوش برخورد هستند و از دانشجویان استقبال می‌کنند. دانشجویان می‌توانند به سرعت در ایتالیا دوستان محلی زیادی پیدا کنند. بهتر است دانشجویان قبل و در طول اقامت خود تا حدودی زبان ایتالیایی یاد بگیرند زیرا زبان انگلیسی در خارج از محدوده دانشگاه زیاد صحبت نمی‌شود. فعالیت‌های فرهنگی در این کشور شامل جشنواره‌های محلی سنتی ،رویدادهای مهم ورزشی بین المللی می‌باشد.

هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی به چه صورت است؟ بین ۷۰۰ تا هزار یورو در ماه.

هزینه محل اقامت در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی به چه صورت است؟ بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های رتبه برتر ایتالیا به چه صورت است؟ متوسط هزینه‌های تحصیل در دانشگاه بولونیا ۳ هزار یورو در سال و در دانشگاه پادوا ۲۶۰۰ یورو در سال است.

ما در این مقاله درباره تحصیل ژنتیک در ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر