ویزای همراه تحصیلی ایتالیا

ویزای همراه تحصیلی ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که به دلیل داشنگاه های برتر و باکیفیتی که دارد هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در ایتالیا از سراسر جهان اقدام می‌نمابند،به همین دلیل دولت ایتالیا بر اساس شرایطی برای این افراد این امکان را فرآهم می‌نماید که ویزای همراه تحصیلی ایتالیا را دریافت نمایند.ویزای همراه تحصیلی ایتالیا دارای شرایط خاصی است که ما قصد داریم در این مطلب از مهرآباد گشت به بررسی آن بپردازیم،پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

شرایط دریافت ویزای همراه تحصیلی ایتالیا

متقاضی برای دریافت ویزای همراه تحصیلی ایتالیا باید همسر، فرزند، یا والدین یک فرد غیراروپایی باشند که در ایتالیا اجازه‌ی اقامت دارد. در این حالت متقاضی، نیازمند تأییدیه ورود است که کمتر از ۶ ماه قبل توسط اداره مهاجرت ایتالیا صادرشده است.

تمامی مدارک ویزای همراه تحصیلی ایتالیا باید به‌صورت اصل و فتوکپی شامل تمامی صفحات پاسپورت، کارت سبز، گواهینامه راهنمایی رانندگی و غیره هست.

مدارک لازم متقاضیان ویزای همراه تحصیلی ایتالیا

فرم درخواست ویزای ایتالیا که به‌طور کامل تکمیل‌شده و در کنسولگری ایتالیا امضاشده است. توجه داشته باشید که حتماً خود شخص متقاضی باید برای تکمیل و امضای فرم اقدام نماید.

 آخرین عکس پاسپورت با ابعاد ۳٫۵ در ۴٫۵،عکس با پس زمینه سفید و جدید باشد.

 پاسپورت و یا اسناد مسافرتی با توجه به برنامه‌ی اقامت در ایتالیا به مدت ۳ ماه معتبر هست. همچنین گذرنامه تا صدور ویزای ایتالیا نزد مرجع صادرکننده نگهداری می‌شود. هزینه‌ی ویزای ایتالیا به ‌صورت کامل نقدی و یا کارت اعتباری به کنسولگری پرداخت می‌شود.

 برای شهروندان غیر آمریکایی کارت ثبت‌نام و یا یک ویزای معتبر ایالت متحده به همراه نامه‌ای از دولت ایالت متحده موردنیاز هست. همچنین برای شهروندان غیر آمریکایی مدارک اقامت مانند گواهینامه رانندگی یا مالیات بر درآمد دولت موردنیاز هست.

کپی اسناد شهروندی اروپا یا اتحادیه اروپا و یا گذرنامه با اعلان درخواست حضور اعضای خانواده در ایتالیا و سوگندنامه‌ی داشتن پیش‌نیازهای تعیین‌شده توسط قانون.

 اسناد اداری مانند گواهی ازدواج، گواهی تولد و … که نشان‌دهنده و اثبات‌کننده‌ی رابطه‌ی خانوادگی هست (خصوصا برای متقاضیان اخذ ویزای همسر دانشجو ایتالیا نیاز است). توجه داشته باشید کسانی که برای اقامت دائم در ایتالیا از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی می‌خواهند اقدام نمایند باید حتماً قبل از درخواست ویزا ازدواج خود را در کنسولگری ایتالیا به ثبت برسانند.

برای کودکان کوچک، مجوز والدین فرزند برای دریافت ویزای همراه تحصیلی ایتالیا صادر می‌شود.

نکته مهم: کنسولگری اختیار کامل در خصوص درخواست مدارک اضافی برای ارزیابی درخواست متقاضی هست. همچنین توجه داشته باشید که کامل بودن مدارک اعلام‌شده تضمینی در خصوص صدور ویزا ایجاد نمی‌کند. همچنین درخواست‌هایی که نقص مدارک داشته باشند به‌هیچ‌وجه بررسی نخواهند شد.

ما در این مقاله درباره ویزای همراه تحصیلی ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر