آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

مزایای تحصیل در ایتالیا از جمله امکان تحصیل رایگان، هزینه‌های پایین تحصیلی و همچنین هزینه و شرایط زندگی در ایتالیا از یک سو و راحتی دریافت بورسیه در این کشور باعث شده تا سالانه افراد زیادی به دنبال تحصیل در این کشور باشند. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا (IMAT) International Medical Admissions Test یکی از آزمون های معتبر در گروه پزشکی بوده که برای دریافت پذیرش تحصیلی در گرایش های پزشکی و دندانپزشکی، جراحی و رشته‌های مرتبط با آن‌ها به زبان های انگلیسی و ایتالیایی در تعدادی از دانشگاه‌های ایتالیا برگزار می‌گردد. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا توسط وزارت آموزش ایتالیا و همچنینی با همکاری مراکز آموزشی و پذیرش کنندگان کمبریج به وجود آمده است. این آزمون بین‌المللی را می توان از جمله معتبرترین آزمون‌های ایتالیا دانست.اگر شما هم به دنبال فرصت تحصیل در ایتالا در رشته‌های پزشکی هستید،حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

شرایط آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا برای دانش آموزان عضور اتحادیه اروپا و یا دانش آموزان غیراروپایی شرایط مختلفی دارد. برای دانش آموزان غیراروپایی لازم است تا متقاضی شهروند یک کشور غیراتحادیه اروپا را داشته و هیچ شهروندی غیر از ایتالیا را نیز نداشته باشد و البته در ایتالیا هم زندگی نکند. در صورتی که فرد به عنوان یک دانش آموزان اروپایی قصد شرکت در این آزمون را داشته باشد باید شهروندی یک کشور در اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین، سوییس یا جمهوری سن مارینو را داشته باشد. همچنین فرد می‌تواند یک تابعیت ایتالیایی را همراه با شهروندی یک کشور غیر از اتحادیه اروپا داشته باشد. اگر فردی شهروندی یک کشور غیر از اتحادیه اروپا را داشته باشد و برای حداقل یکسال در ایتالیا زندگی کند. اگر فرد شهروندی یک کشور غیر از اتحادیه اروپا را داشته اما یک دیپلم از مدارس ایتالیایی در خارج از کشور داشته باشد. دانش آموزان با گذرنامه بریتانیایی نیز همچنان جزء اتحادیه اروپا به شمار رفته و دانش آموزان آن می توانند برای آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا شرکت نمایند.

اطلاعات کلی درباره آزمون آیمت ایتالیا

دانشگاه‌های باری، میلان، پاویا، ساپینزا روم، تورورگاتا روم و دانشگاه دوم ناپل از جمله دانشگاه‌هایی هستند که از طریق آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا به دریافت دانشجو در زمینه های گروه پزشکی اقدام می‌نمایند. زمان برگزاری این آزمون در ماه سپتامبر بوده و جزییات اطلاعات آن اغلب در ماه می منتشر می‌گردد. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا در سال یکبار برگزار شده و هزینه ثبت نام برای آن ۱۲۰ یورو یا ۱۶۴ دلار آمریکا خواهد بود. این آزمون که با زبان انگلیسی برگزار می‌شود در شهرهای مهمی از جهان مانند نیویورک، دبی، لندن، آتن و بارسلونا می باشد. توجه کنید که آزمون برای افرادی که تابعیتی در اتحادیه اروپا دارند با دیگر افراد متفاوت بوده و متناسب با دانشگاهی که انتخاب می‌کنند رقابت بین افراد تفاوت خواهد داشت.

قوانین آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

برای شرکت در این آزمون افراد متقاضی تنها باید یک مداد مشکی به همراه بطری آب معدنی همراه خود داشته باشند،تلفن همراه و هر وسیله هوشمندی مانند ساعت هوشمند را باید افراد به مراقب‌های آزمون تحویل دهند.

در زمانی که پایان وقت آزمون اعلام می‌شود لازم است تا بلافاصله نوشتن را متوقف کنید. بدون سرو صدا منتظر مانده تا مراقب آزمون پس از پایان امتحان اجازه ترک جلسه را به شما بدهد. لازم است در روز آزمون تصویری از شناسنامه یا شماره ملی و یا پاسپورت خود همراه داشته باشید. لازم است تا قبل از پایان آزمون، پاسخ‌های خود را به پاسخنامه مشخص شده منتقل نمایید. در صورت نیاز امکان ترک جلسه آزمون به طور موقت وجود داشته اما نمی‌توانید تا پایان جلسه را ترک نمایید.

ممنوعیت‌های آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

در صورت دیر سریدن،اجازه رفتن به سر جلسه نخواهید داشت. هیچ نام و یا موارد شناسایی از خود را درون پاسخنامه وارد نکنید. در صورت تقلب، کپی کردن، گرفتن یا دادن چیزی به دیگری و یا صحبت کردن با داوطلب دیگر باعث رد صلاحیت شدن شما خواهد بود. باعث مزاحمت برای دیگر شرکت کنندگان ایجاد نکنید. مدارک شناسایی عکس دار خود را بر روی میز قرار ندهید. در محل آزمون سیگار کشیدن و خوردن و آشامیدن ممنوع است و تنها می‌توانید از بطری آب خود استفاده کنید. بدون اجازه مراقب آزمون اتاق جلسه را ترک نکنید. برگه‌های سوال یا جواب را خارج از اتاق آزمون دریافت نکنید. همچنین از ایجاد سر و صدا در نزدیکی اتاق آزمون بپرهیزید.

آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا در یکی از رشته های گروه پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی می‌تواند فرصتی باشد تا دانش آموزان بتوانند در بهترین دانشگاه‌های اروپا با بالاترین سطح از دانش و استانداردها به ادامه تحصیل بپردازند. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا از جمله مهمترین آزمون‌ها برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور برای گروه پزشکی به شمار می رود و دارای اهمیت ویژه‌ای در خصوص اقامت و تابعیت ایتالیا برخوردار است. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا که در زمینه گروه پزشکی و رشته های وابسته به گروه پزشکی انجام می شود به صورت چند گزینه ای است. یک بخش شامل توانایی تفکر و مهارت‌های حل مسئله است و بخش دیگر سنجش سطح دانش فرد در زبان انگلیسی، علوم زیستی، فیزیک، شیمی، ریاضیات و هوش بوده که هر کدام به طور مجزا شامل ۳۰ سوال چند گزینه‌ای است.

مدت زمان آزمون آیمت ایتالیا ۱۰۰ دقیقه بوده و همه سوالات آن به صورت ۵ گزینه‌ای خواهد بود. سوالات در ۲ بخش همراه با جزییات برنامه ریزی شده که هر کدام ۳۰ سوال خواهد بود. نحوه امتیازدهی به پاسخ ها به این صورت است که هر پاسخ صحیح ۱.۵ امتیاز داشته، سوالاتی که بدون پاسخ باقی مانده‌اند بدون امتیاز و در صورتی که پاسخ غلط داده شود ۰.۴ امتیاز نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد. پس از اینکه توانستید در آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا قبول شوید وارد سیستم آموزشی ایتالیا خواهید شد. لازم است بدانید که برای شرکت در آزمون آیمت ایتالیا نیاز ندارید نشان دهید که در یکی از مدارس ایتالیا تحصیل کرده اید. بر این اساس حداکثر امتیاز کسب شده در آزمون ۹۰ می‌باشد و افرادی که بتوانند حداقل ۲۰ امتیاز کسب کنند در آخرین رتبه بندی‌ها قرار خواهند گرفت.

منابع آزمون آیمت ایتالیا گروه پزشکی

بخش اول آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا در گروه پزشکی شامل تجزیه متون و نمودارها به صورت منطقی است که دقت در جزییات مطرح شده بسیار مهم است. این بخش در مجموع شامل ۳۰ سوال است. در این قسمت دانش عمومی در خصوص سیاست‌های اتحادیه اروپا و تاریخ است که بین نسخه ایتالیایی و انگلیسی آزمون متفاوت است. در بخش دوم آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا جزییات دانش علمی فرد سنجیده می شود. در این بخش از ۴ موضوع مختلف سوالاتی در نظر گرفته شده که تعداد آن ها نابرابر خواهند بود که در مجموع ۳۰ سوال را نیز شامل خواهد شد. دو موضوع اول که زیست شناسی و شیمی هستند احتمالا زمان بیشتری نیاز داشته و بخش اصلی سوالات علمی را به خود اختصاص می‌دهند. سوالات ریاضیات و فیزیک تعداد کمتری داشته اما بر اساس تحلیل‌های منطقی می توان به آن ها نیز پاسخ مناسب داد. سوالات فیزیک تنها با ۶ سوال کمترین میزان را در بین بخش علمی آزمون داشته و معمولا به عنوان آخرین گزینه در پاسخگویی انتخاب می‌شود.

سوالات علمی آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

زیست شناسی در مقایسه با دیگر دروس اهمیت بیشتری دارد.بیشتر سوالات این آزمون در زمینه بیوشیمی و ژنتیک است.قسمت ریاضیات که بخش کوچکی از سوالات را به خود اختصاص داده معمولا ترکیب متعادلی از هندسه، آمار، معادلات و مثلثات همراه با جزییات آنهاست. بنابراین می‌توانید با نگاهی سریع به آن پاسخ‌های خوبی ارائه نمایید. قسمت مربوط به درس فیزیک هم مشابه ریاضیات دارای تعادلی بین مکانیک و ترمودینامیک است که در صورت وارد نشدن به جزییات می توان به برخی از سوالات ساده تر پاسخ داد.

ما در این مقاله درباره آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر