وقت سفارت تحصیلی ایتالیا

گرفتن وقت تحصیلی سفارت ایتالیا برای همه متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا خیلی پر دردسر و مشکل است.دریافت وقت تحصیلی سفارت ایتالیا به خاطر مشکلاتی که در آگاهی از تقویم و نیز رزرو آن وجود دارد، تبدیل به یک چالش بزرگ برای متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا شده است. اما اخذ وقت تحصیلی سفارت ایتالیا چگونه امکانپذیر است؟

دلیل انتخاب ایتالیا برای تحصیل

پیدا کردن یک رشته تحصیلی و دانشگاه مناسب در یک کشور خارجی برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مهم است. اروپا به دلیل شرایط ویژه که در منطقه شینگن دارد یکی از اهداف اصلی این افراد است. در این میان بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، ایتالیا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. هزینه پایین تحصیل، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، سهولت اقدام برای تحصیل و امکان استفاده از بورسیه‌های گوناگون بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را به سمت ایتالیا جذب می‌کند. میانگین بودجه لازم برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا معمولا بین ۲,۶۰۰ تا ۴,۰۰۰ یورو در سال است که با استفاده از بورسیه می‌تواند تا ۵۰۰ یورو در سال کمتر شود. همچنین هزینه‌های زندگی در ایتالیا برای یک محصل بین‌المللی در ایتالیا بین ۷۰۰ تا ۱,۰۰۰ یورو و هزینه اجاره خانه بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه خواهد بود. این موارد همگی ایتالیا را به یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است.

وقت سفارت تحصیلی ایتالیا

وقت سفارت تحصیلی ایتالیا معمولا در ساعت ۲۱:۳۰ باز می‌شود، اما متاسفانه این موضوع همیشه صدق نمی‌کند و باید زمان باز شدن و وضعیت وقت‌های باز شده را از طریق نوار بالای سایت کارگزاری پیگیری کرد، در اکثر مواقع اطلاع رسانی این نوار بسیار دیر هنگام یا بسیار نزدیک (حتی همزمان) با باز شدن وقت‌ها می‌باشد و نمی‌توان به این اطلاع رسانی تکیه کرد. همینطور وقت‌ها بدون پیروی از نظم هر ساعتی ممکن است باز شوند.

کمبود زمان در اخذ وقت سفارت ایتالیا

بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا بعد از ثبت درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا، با چالش دریافت وقت سفارت تحصیلی ایتالیا مواجه می‌شوند. افزایش تعداد متقاضیان تحصیل در ایتالیا باعث فرصت طلبی برخی افراد سودجو در سال‌های اخیر شده است. این افراد این وقت‌ تحصیلی سفارت ایتالیا را از قبل گرفته و آن را در بازار آزاد و با قیمت بسیار بالایی به متقاضیان وقت سفارت تحصیلی ایتالیا می‌فروشند. به همین دلیل اخذ وقت سفارت ایتالیا به دشوارترین مرحله در اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا تبدیل شده؛ به طوری معمولا تمامی وقت‌های دانشجویی سفارت ایتالیا در دو یا سه دقیقه اول بعد از باز شدن تقویم سفارت پر می‌شوند.

خودمان می‌توانیم وقت سفارت تحصیلی ایتالیا را بگیریم؟

جواب این سوال بله است! هرچند ممکن است کار شما خیلی سخت باشد. برای گرفتن وقت سفارت تحصیلی ایتالیا باید گوش به زنگ هشدار سایت سفارت باشید. همچنین سرعت عمل بالایی در پرکردن فرم وقت سفارت و انتخاب روز مراجعه باشید. برای دریافت وقت تحصیلی ایتالیا به پاسپورت معتبر، یک شماره تلفن همراه و تاییدیه Universitaly نیاز دارید. پس ورود به سامانه دریافت وقت تحصیلی سفارت ایتالیا و وارد کردن اطلاعات هویتی و فردی، در مرحله آخر و برای نهایی کردن نوبت وقت تحصیلی سفارت ایتالیا، پیامکی حاوی یک رمز یک بار مصرف به شماره همراهی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود.

دقت نمایید که فرم درخواست وقت سفارت حتما باید به زبان انگلیسی تکمیل شود.

هشدار: در صورت همسان نبودن تمامی اطلاعات هویتی شما با اکانت ساخته شده وقت شما کنسل خواهد شد و هیچگونه پاسخی به شما از سوی کارگزاری یا سفارت داده نخواهد شد.

زمان مراجعه برای وقت سفارت تحصیلی ایتالیا

روز و ساعت قرار ملاقات شما زمانی که وقت‌ها باز می‌شوند مشخص می‌گردد، در این زمان، شما امکان انتخاب ساعت و روز مراجعه به کارگزاری ر‌ا خواهید داشت. این کار از روی تقویم مخصوص باز شده برای وقت انجام خواهد شد. لازم به تذکر است که در صورت عدم حضور در وقت تعیین شده یا اشتباه در وارد کردن اطلاعات شخصی، گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی مجددا امکان‌پذیر نخواهد بود.

تایید نهایی وقت سفارت تحصیلی ایتالیا را بگیرید!

وقت سفارت تحصیلی ایتالیا زمانی قطعی می‌شود که تاییدیه universitaly و یک اسکن از پاسپورت خود را برای ۲ ایمیل ذکر شده در سایت کارگزاری ایتالیا با درج  Tracking ID، تاریخ و مشخصات نوبت و شماره پاسپورت، در قسمت موضوع ایمیل ارسال کنید. در صورتی که حداکثر تا ۸ ساعت بعد از اخذ وقت موفق به انجام نشوید، وقت شما کنسل خواهد شد و در فرصت‌های بعدی در اختیار دیگر متقاضیان قرار می‌گیرد. اگر موفق به اخذ وقت نشدید جای نگرانی نیست، با ذخیره کد رهگیری (اپلیکیشن رفرنس نامبر)، تاریخ تولد و شماره پاسپورت می‌توانید اکانت ساخته شده قبلی خود را بازیابی کنید و نیازی به ساخت مجدد اکانت نیست.

مدارک مورد نیاز در سفارت ایتالیا

بعد از دریافت وقت سفارت تحصیلی ایتالیا باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:

  • برگه پیش ثبت‌نام در رشته دانشگاه، به فرمتی که در سایت Universitaly وجود دارد.
  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزا
  • ۲ قطعه عکس رنگی
  • پاسپورت به همراه یک کپی از صفحه اول آن با حداقل ۳ ماه اعتبار
  • کپی بلیت یا رزرو بلیت هواپیما به نام متقاضی
  • ارائه تمکن کافی به عنوان ضمانت بازگشت
  • رزرو هتل در شهر محل دانشگاه به نام متقاضی ،یا ارائه اظهاریه و مدارک میهمانی نزد یکی از بستگان
  • مدارک تمکن مالی ، سالانه ۶,۰۰۰ یورو
  • بیمه درمانی برای پوشش هفته‌های اول اقامت در ایتالیا
  • هزینه درخواست ویزا به مبلغ ۷۱ یورو شامل ۵۰ یورو هزینه تشکیل پرونده و ۲۱ یورو هزینه خدمات کارگزاری که باید آن را به صورت نقدی همراه خود به کارگزاری ببرید.
  • در صورتی که نیاز به ارزشیابی تحصیلی داشته باشید ارائه مدارک تحصیلی نیز الزامی است.
  • متقاضی باید در هنگام مراجعه به سفارت ۲ کپی اضافه از هر دو نسخه ایتالیایی و فارسی کلیه مدارک بالاهمراه داشته باشد.

سوالات مصاحبه ویزای تحصیلی ایتالیا

  • می‌دانید که چرا ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید؟
  • دلیلی برای انتخاب دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته‌اید دارید؟
  • هدف شما از ادامه تحصیل در رشته تحصیلی انتخابیتان چیست؟

ما در این مقاله درباره وقت سفارت تحصیلی ایتالیا با شما صحبت کردیم و راهنمای جامع آن را در اختیار شما قرار دادیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا،وقت سفارت ایتالیا و ... داشتید حتما با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۳ با کارشناسان ما در تماس باشید و با خیال راحت تمام مراحل را به ما بسپرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزا و وقت سفارت کشور ایتالیا توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر