شرایط تور عمان در کرونا

شرایط تور عمان در کرونا

اگر کشور عمان را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، از خواندن مطلب شرایط تور عمان در کرونا را در این مقاله از مهرآباد گشت از دست ندهید.تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
کشور عمان به‌دنبال بازگشایی مرزهای خود، شرایط ویژه‌ای را برای سفر به آن و رزرو تور عمان در دوران کرونا اعلام کرده است.

نکات ضروری قبل از رزرو تور عمان در کرونا

قبل از رزرو تور عمان در ایام کرونا بهتر است اول با قوانین آن آشنا شویم:
حداقل زمان اقامت در عمان ۸ روز بوده و مسافران بعد از گذراندن مدت‌زمان قرنطینه و انجام تست کرونا در روز ۸ام قرنطینه، می‌توانند به دیگر مقاصد سفر نمایند.
شهروندان عضو شورای همکاری خلیج فارس، ساکنین دارای مجوز اقامت معتبر و مسافران با ویزای معتبر می‌توانند بدون اخذ تاییدیه قبلی تور عمان را رزرو نمایند.
تمام افرادی که قصد رزرو تور عمان را در کرونا دارند، باید تحت پوشش بیمه‌ی درمانی بین‌المللی و معتبری باشند که حداقل یک ماه از هزینه‌های درمان کرونا را پوشش دهد.
شهروندان عضو شورای همکاری خلیج فارس و مسافران دارای کارت درمانی رایگان، از این قانون معاف هستند.
تمام مسافران باید قبل از سفر به عمان در دوران کرونا به لینک  “emushrif” مراجعه کرده و پس از ثبت نام در آن، مبلغ ۲۵ ریال عمان برای رزرو انجام تست کرونا در فرودگاه های عمان، پرداخت نمایند.
تمام مسافران قبل از رزرو تور عمان در کرونا، باید نسبت به انجام تست کرونا در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت اقدام نمایند.
مدت‌زمان اعتبار نتیجه منفی تست کرونا مسافران، حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر به عمان بوده و نتایج تست آن‌ها باید به زبان‌های عربی یا انگلیسی نوشته شده و همچنین دارای مهر آزمایشگاه باشد.
نکته: طبق جدیدترین تصمیمات کمیته‌ عالی در رابطه با شرایط سفر به عمان، ورود گردشگران به سواحل عمومی عمان ممنوع بوده و رستوران‌ها و کافه‌ها حداکثر با ۵۰٪ از ظرفیت خود از گردشگران پذیرایی خواهند کرد.

مدارک مورد نیاز برای رزرو تور عمان در کرونا

الزام ارائه‌ی بلیط رفت و برگشت برای همه‌ی گردشگران به‌جز دارندگان ویزای کاری، ویزای اقامت خانوادگی، ویزای اقامت دانشجویی و ویزای اقامت سرمایه‌گذاری
بیمه درمانی معتبر با پوشش حداقل یک ماه از هزینه‌های درمانی کرونا(کووید۱۹)
برگه‌ی تاییدیه رزرو پکیج قرنطینه در هتل‌های عمان
ارائه‌ی نتیجه‌ی منفی تست کرونا که ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام شده است.
پاسپورت با اعتبار بالای ۶ ماه

شرایط تور عمان در کرونا: سفر به عمان بدون ویزا

شهروندان ۱۰۳ کشور از جمله ایرانیان، از دریافت ویزای عمان برای سفر به عمان در دوران کرونا معاف بوده و در صورت ارائه‌ی بیمه‌ی درمانی معتبر، بلیط رفت و برگشت و تاییدیه‌ی رزرو هتل، می‌توانند به‌مدت ۱۴ روز در عمان اقامت کنند.
در صورت اقامت بیش از ۱۴ روز، مسافران باید به ‌ازای هر روز، مبلغ ۱۰ ریال عمان جریمه پرداخت نمایند. مجوز اقامت ۱۴ روزه بدون ویزا در عمان غیرقابل تمدید است و چنان‌چه مسافران قصد داشته باشند زمان بیشتری را در عمان سپری کنند، باید به‌صورت آنلاین برای دریافت ویزای توریستی عمان  اقدام کنند.
شرایط تور عمان در کرونا: قوانین تست کرونا مسافران
مسافران بلافاصله پس از ورود به عمان، ضمن ارائه‌ی نتیجه منفی تست کرونا که ۷۲ ساعت قبل از سفر به عمان انجام شده است، باید بار دیگر تست کرونا را در فرودگاه‌های عمان انجام دهند. دستورالعمل‌های بهداشتی بعد از انجام تست کرونا مسافران به صورت زیر خواهد بود:
نتایج تست کرونای مسافران در فرودگاه‌های عمان به‌صورت آنلاین در برنامه‌ی “Emushrif” اعلام می‌شود و با توجه به نتیجه‌ی تست، مدت‌زمان قرنطینه‌ی اجباری آن‌ها معین خواهد شد.
کودکان زیر ۱۵ سال، از انجام تست کرونا در فرودگاه‌های عمان و الزام استفاده از مچ‌بند رهگیری “+Tarrasude” معافند.
دیپلمات‌های شاغل در سفارت‌خانه‌های خارجی عمان و سیاست‌مدارانی که قصد رزرو تور عمان در کرونا را دارند، از انجام تست کرونا در بدو ورود به فرودگاه‌های عمان و استفاده از مچ‌بند رهگیری “+Tarrasude” معافند؛ با این حال رعایت قوانین قرنطینه‌ی هفت‌روزه برای این دسته از مسافران نیزهمچنان پابرجا است.
خدمه هواپیما از انجام تست کرونا، استفاده از مچ‌بندهای رهگیری “+Tarrasude” و شرایط قرنطینه‌ی اجباری، در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی معافند.
شرایط تور عمان در کرونا: قوانین قرنطینه مسافران
طبق آخرین تغییرات شرایط سفر به عمان، همه‌ی مسافرانی که قصد سفر به عمان در دوران کرونا را دارند، باید در یکی از هتل‌های عمان دوره‌ی قرنطینه‌ی خود را سپری کنند. مسافران می‌توانند بنا بر میل خود، هر یک از هتل های عمان را برای قرنطینه‌ی اجبای هفت‌روزه انتخاب کنند و هیچ محدودیتی در انتخاب هتل‌ها وجود نخواهد داشت.
همچنین، کشور عمان برای کنترل و ردیابی بهتر مسافران در دوران قرنطینه، یک کد رهگیری هشت‌رقمی بر روی دست‌بندهای قرنطینه‌ی آن‌ها درج کرده است. شرکت “emushrif”، کمپانی تهیه‌کننده دست‌بندهای رهگیری قرنطینه، در‌این‌باره توضیح می‌دهد که هریک از دست‌بند‌ها دارای یک کد رهگیری هشت‌رقمی منحصربه‌فرد بوده و به‌راحتی می‌توان از طریق ردیابی این کد‌ها، موقعیت مکانی مسافران را در دوران قرنطینه زیر نظر گرفت.

قوانین قرنطینه در بدو ورود به فرودگاه‌های عمان


– مسافران باید در بدو ورود به فرودگاه‌ های عمان، تست کرونا انجام داده و متناسب با مثبت یا منفی‌بودن جواب آزمایش ملزم به رعایت قوانین زیر هستند:
۱-  اگر جواب تست کرونا مسافر در فرودگاه‌های عمان مثبت بود، شخص موردنظر باید به‌ مدت ۱۰ روز خود را قرنطینه کند و مدت ‌زمان قرنطینه از تاریخ انجام تست کرونا محاسبه خواهد شد.
۲- اگر نتیجه تست کرونا مسافر در فرودگاه‌های عمان منفی بود، شخص موردنظر باید به‌مدت هفت روز خود را قرنطینه کند و مدت‌زمان قرنطینه از تاریخ ورود به عمان محاسبه خواهد شد.

شرایط تور عمان در کرونا: ضوابط قرنطینه اجباری

اگر در طول مدت ‌زمان قرنطینه‌ی هفت‌روزه علائم بیماری در مسافر ظاهر شود، شخص باید به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و مجدداً تست کرونا دهد. در صورت مثبت یا منفی‌ بودن جواب آزمایش شرایط زیر برقرار است:
۱- اگر جواب تست کرونا منفی بود، مسافر باید دوره‌ی قرنطینه‌ی ۷ ‌روزه خود را به پایان رسانده و در روز ۸ام دوباره تست کرونا دهد و بر اساس نتیجه آزمایش در روز ۸ام، شرایط او برای اتمام یا ادامه‌دادن دوران قرنطینه مشخص خواهد شد.
۲- اگر نتیجه تست کرونا مثبت بود، مسافر باید از روز بروز علائم بیماری، به‌مدت ده روز قرنطینه شود. پس از اتمام دوره‌ی قرنطینه در صورتی که علائم بیماری بهبود یابد و دمای بدن او طی ۴۸ ساعت گذشته بدون استفاده از هیچ‌گونه داروی تب‌بری نرمال باشد، شخص ‌موردنظر می‌تواند از قرنطینه خارج شود.

شرایط تور عمان در کرونا: قوانین خروج مسافران

بنابر قوانین جدید تور عمان در ایام کرونا، مسافران قبل از خروج از عمان باید قوانین زیر را رعایت کنند:
مسافران باید نسبت به قوانین بهداشتی و شرایط سفر به مقاصد دیگر اطمینان حاصل کنند.
مسافران باید حداقل ۳ و حداکثر ۴ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه‌های عمان حضور یابند.
همچنین، به‌دنبال اعمال محدودیت‌های جدید و منع تردد شبانه در عمان، سازمان فرودگاه‌ های عمان در بیانیه‌‌‌ای جدید اعلام کرده است که همه‌ی مسافران ورودی و خروجی عمان که نیاز به تردد شبانه در ساعات تعطیلی دارند، باید علاوه بر مدارک شناسایی، کپی یا نسخه‌ی الکترونیکی بلیط خود را به‌همراه داشته و برای عبور از ایست‌های بازرسی به ماموران ارائه دهند.

ما در این مقاله درباره شرایط تور عمان در کرونا با شما صحبت کردیم و آن را به شما عزیزان معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو و تور عمان داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر