۶دلیل سفر به مسقط

۶دلیل سفر به مسقط

۶دلیل سفر به مسقط:مسقط پایتخت عمان، پر از نسیم تازه ی دریایی برای نفس کشیدن و لذت بردن است. این شهر به دلیل داشتن غذای دریایی عالی و مناظر خیره کننده اش معروف است اما این شهر بندری در خلیج عمان بوسیله‌ی کوه‌های خشک هاجر محاصره شده است و در سپیده ام از دیدن کوه‌های اطراف لذت ببرید و در موقع غروب خورشید به تماشای دلفین ها بنشینید و در این بین از مهمان نوازی پرشور مردم عمان هم لذت ببرید. جاذبه‌های گردشگری مسقط خیلی زیاد هستند و در اینجا ما به شما ۶ دلیل سفر به مسقط می‌پردازیم،اگر شما هم قصد رزرو تور مسقط و یا تور عمان دارید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

جاذبه‌های گردشگری مسقط

۱- خرید سوغات مسقط را از دلایل سفر به مسقط

شهر مسقط، شهری پر از جواهرات، سرامیک و سوغاتی‌هایی با تم شتر است. بهترین سوغاتی که در مسقط می‌توانید بخرید، پشم نرم و کره ای مانند لاما و طلا و جواهرات نفیس است.البته این نکته را هم بدانید که در این شهر اغلب مغازه‌ها برای مبادله‌ی کالا آماده‌ی همکاری هستند اما فضای کمتری برای مبادله‌ی جواهرات وجود دارد.

۲-  دیدن مساجد با معماری فوق‌العاده

در طول ۴۵ سال، سلطان قابوس عمان، ثروت و نامش را به تعداد زیادی از بهترین سازه های مسقط قرض داده است. اما قابل توجه ترین آنها، مسجد بزرگ سلطان قابوس است که به دلیل مناره‌ها و گنبد طلایی ۵۰ متری اش بسیار پربازدید است. ورودی هال مردان که با فرش‌های ایرانی و لوسترهای بسیار زیبا تزیین شده است، خیره کننده است. هنگام ورود به مسجد، مردان باید لباس‌های آستین بلند با شلوار بپوشند و خانم ها هم باید موی سر و از گردن تا زانوهایشان پوشیده باشد.

۳-میراث بازمانده عمان از ۶دلیل سفر به مسقط

خنجرها و شمشیرها، میراث بازمانده عمانی‌ها هستند اما امروزه فقط برخی از عمانی‌ها حق پوشیدن خنجر را دارند. پیشنهاد ما به شما این است که حتما به موزه ی Bait Al Zubair سر بزنید و گنجینه ای از این میراث‌ها را در آنجا ببینید.

۴- غذاهای لذیذ دریایی از ۶دلیل سفر به مسقط

در حالی‌که گوشت گریل شده، هوموس و نان‌های تازه ممکن است در رستوران‌های زیادی دیده شوند، اما مسقط بدون شک شهر مورد علاقه‌ی عاشقان غذای دریایی است. بشقابهای دریایی‌ای که بسیار خوش طعم هستند و حتما باید امتحان کنید، کاری شاه ماهی، تکه‌های ماهی دریایی که در نارگیل، زردچوبه، زنجبیل و سیر خوابانده شده هستند.

۵- دیدن معماری مدرن مجلل

پیشنهاد ما به شما این است که از معماری کاخ ال عالم حتما دیدن کنید که اقامتگاهی بسیار زیبا به رنگ طلایی و آبی است. پس از آن، سری به خانه ی اپرای سلطنتی بزنید و ترکیبی از مرمرهای عمانی و ایتالیایی را ببینید..

۶- از دیدن دلفین‌ها لذت ببرید

در تور خلیج عمان، دلفین‌های آکروبات باز را ببینید و آنها را تشویق کنید. این دلفین ها به خاطر جست و خیزهای زیادشان در هوا در حالیکه ساردین شکار می کنند معروف هستند. آبهای آبی عمان، هر ۲ ساعت یکبار تور کشتی را برگزار می کنند و بنابراین شانس دیدن این موجودات باهوش و فوق العاده، در آب بسیار زیاد است.

ما در این مقاله درباره ۶دلیل سفر به مسقط با شما صحبت کردیم و آن را به شما عزیزان معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو ، تور عمان و تور مسقط داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر