راهنمای کامل سفر به عمان

راهنمای کامل سفر به عمان


کشور عمان در سواحل خلیج فارس قرار دارد.در کشور عمان مملو از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی است که همین دلیل باعث شده است که باعث پیشرفت در صنعت گردشگری شده است و گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است.
پایتخت کشور عمان مسقط است که پر از جاذبه‌های گردشگری دیدنی مناسب برای همه سلیقه‌ها می‌باشد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد سفر به عمان را دارید، راهنمای کامل سفر به عمان را که مهرآباد گشت برایتان آماده کرده را مطالعه نمایید.
کشور عمان کجاست؟
کشورعمان کشور پادشاهی بزرگی است که در بسیاری از نقاط آن رشته کوه‌های بزرگ و کوه‌های فراوانی دیده می‌شود که همراه با دشت‌ها و جلگه‌ها مناطق دیدنی بسیار خوبی را به ارمغان آورده است. حجر،بلندترین رشته کوه عمان نام دارد که در میان تپه ماهورهای بزرگی قرار دارد. راهنمای کامل سفر به عمان نشان دهنده این است که این کشور دارای سواحل خوبی هم می‌باشد. کشور عمان از سمت غرب با امارات و عربستان، از سمت جنوب با یمن، از شمال به کشور خودمان ایران (تنگه هرمز) همسایه است و از شرق به دریای عمان می‌رسد.


تاریخچه کشورعمان


عصر سنگی قدیمی‌ترین بقایای انسانی به جا مانده در عمان بر‌می گردد. کتیبه‌های سومری در عمان به کشوری به نام ماگان اشاره دارد. کشور عمان زمانی تحت سلطه پادشاهی هخامنشی، اشکانی و ساسانی بوده است.
اطلاعات کلی راجع به کشور عمان در راهنمای کامل سفر به عمان
اختلاف ساعت عمان با تهران: نیم ساعت از تهران جلوتر است.
زبان مردم عمان: عربی
واحد پول عمان: ریال عمان
برق عمان: برق شهری عمان ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.
شماره اضطراری عمان: ۹۹۹۹
فرودگاه عمان: فرودگاه بین المللی مسقط، اصلی ترین فرودگاه عمان است.
آب و هوای کشور عمان در راهنمای کامل سفر به عمان
آب و هوای کشورعمان بیابانی و گرمسیری است و می‌توان گفت که شبیه به شهرهایی مثل دبی و مکزیک است. تابستان عمان بسیار گرم و مرطوب است و دمای هوا در طول روز به ۳۸ درجه سانتی گراد هم می‌رسد. بهار و پاییز هم تقریبا گرم هستند که در شب دما حدود ۲۱ درجه سانتی گراد است.
بهترین زمان سفر به عمان
همانطور که تا به الان در راهنمای کامل سفر به عمان دیدید، بهترین زمان سفر به عمان فصل زمستان است. در ایی فصل دمای هوا روزها حدود ۲۴ درجه و شب‌ها حدود ۱۶ درجه سانتی گراد دارند. همچنین رطوبت هوا در این فصل از دیگر فصول کم تر و در نتیجه دارای هوای مطبوع تری می‌باشد. البته در این فصل نرخ تور عمان به نسبت بیشتر هم می شود.
هزینه‌های سفر به عمان
کشور عمان به دلیل اینکه دارای گران‌ترین نرخ ارز در جهان می‌باشد، مقصد گرانی به حساب می‌آید و البته با توجه به فصل سفر قیمت‌ها افزایش و یا کاهش خواهند یافت.


هزینه خورد و خوراک در عمان

میانگین هزینه غذا در رستوران ارزان عمان: ۱۸ هزار تومان
میانگین هزینه غذا در رستوران متوسط رو به بالا در عمان: ۵۰ هزار تومان
میانگین هزینه غذا در فست فودهای زنجیره‌ای عمان: ۲۳ هزار تومان


شکم گردی در عمان

کشور عمان یکی از مقاصد خوب برای شکم گردی است. غذاهای متنوعی در عمان یافت می‌شوند که می‌توان از بین آن‌ها کباب‌های مخصوص را نام برد. عمان به دلیل نزدیکی به دریا،دارای غذاهای دریایی لذیذی می‌باشد .پیشنهاد ما به شما این است که در سفر به عمان غذای پخته شده با کوسه را حتما امتحان نمایید. عمان دارای شیرینی‌های بسیار معروفی است و حلوای عمانی جزو شیرینی‌های خوب آن محسوب می‌شود. راهنمای کامل سفر به عمان به شما نشان می‌دهد که خرماهای عمان بین بهترین خرماهای جهان به حساب می آیند.

حمل و نقل بین شهرها در عمان

هواپیما: عمان ایر معمولا برای دو فرودگاه عمان پروازهایی دارد. اما به دیگر شهرها که فرودگاهی ندارند را باید با روش دیگری بروید.
اتوبوس: بهترین راه برای تردد بین شهرهای بزرگ در عمان را می‌توان استفاده از اتوبوس دانست. اتوبوس‌ها معمولا راحت و مقرون به صرفه هستند، اگرچه سرعت خیلی زیادی ندارند.
تاکسی: معمولا تاکسی‌های بین شهری دارای هزینه‌های زیادی می‌باشند.
حمل و نقل عمومی در مسقط:
تاکسی: تاکسی‌هایی به رنگ سفید و نارنجی برای حمل و نقل در مسقط موجود هستند. معمولا تاکسی‌ها از تاکسیمتر استفاده نمی کنند و قیمت مذاکره ایست. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر قیمت پایینی به شما پیشنهاد شد معمولا در طول راه مسافر دیگری نیز سوار می کند و اگر می‌خواهید آن تاکسی را دربست کنید باید هزینه چهار نفر را بپردازید.
مینی بوس: مینی بوس‌هایی نیز در مسقط برای حمل و نقل موجود هستند که به رنگ سفید و نارنجی هستند.
برخی از شهرهای مهم گردشگری در عمان
مسقط، صلاله، نیزوا، خصب و … شهرهای مهمی که می‌توان در راهنمای کامل سفر به عمان ذکر کرد، هستند.


برخی از جاذبه‌های مهم گردشگری در عمان

شهر مسقط: مسقط،پایتخت عمان دارای جذابیت‌های خاصی ،مانند: مرکز تولید گاز و نفت عمان دارد که بازدید از آن در تور عمان بسیار پیشنهاد می‌شود.
قلعه رفصه: در شهرستان صور قرار دارد و یکی از مهم ترین قلعه های عمان محسوب می‌شود.
غار مجلس الجن: این غار در فلات سلما قرار دارد که امروزه به عنوان دومین غارعمیق جهان معروف است.
قلعه نخل: در شهرستان نخل و در منطقه باطنه قرار دارد.
برخی از سواحل تفریحی عمان
ساحل القرم، مسقط یکی از سواحل معروف و خوب کشور عمان می‌باشد.
شهر صلاله هم دارای سواحل جذاب و معروفی است.
ساحل الجصه
ساحل استان مسندم

بایدها و نبایدها در سفر به عمان

– غذاهای محلی عمان را به هیچ وجه فراموش نکنید!این غذاها که اغلب ترکیبی از غذای عربی و هندی هستند را امتحان کنید.
– مردم عمان بسیار مردم مهمان نوازی هستند پس اگر یک ماشین کرایه کردید و بعد از یک روز او شما را به صرف شام دعوت کرد، آن را رد نکنید و از دعوت او استقبال نمایید.
– در سفرتان به عمان ترجیحا لباسی را انتخاب کنید که مانند پوشش مردم عمان باشد.
– ما در راهنمای کامل سفر به عمان به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که اگر در ماه رمضان به این کشور سفر کردید در طول روز در مکان‌های عمومی از خوردن و نوشیدن هر چیزی پرهیز کنید.
ما در این مقاله درباره راهنمای کامل سفر به عمان با شما صحبت کردیم و آن را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،ویزای تایلند،ویزای چین و ویزای عراق،تور باکو و تور عمان داشتید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه‌ای را با ما تجربه نمایید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر