آداب معاشرت در قطار

آداب معاشرت در قطار

با وجود اینکه برخی افراد برای سفرهای خود از هواپیما استفاده می‌کنند، اما قطار یکی از بهترین گزینه‌هایی است که هم مقرون به صرفه است و امنیت بالایی دارد. از گذشته هم قطار جز پرطرفدارترین وسایلی بوده که بیشتر مردم از آن استفاده می‌کردند. اما قطار هم به همچون دیگر وسایل حمل و نقل عمومی آداب معاشرت خاص خودش را دارد، به همین دلیل ما در این مطلب از مهرآباد گشت قصد داریم تا درباره آداب معاشرت در قطار صحبت کنیم. با ما انتهای این مقاله همراه باشید،خالی از لطف نیست!

هرگز پای خود را بر روی صندلی جلویی دراز نکنید

یکی از ناپسندترین حرکات مسافران در طول سفر با قطار دراز کردن پای خود بر روی صندلی جلویی است. این عمل یکی از بدترین و ناپسندترین حرکاتی است که باعث بوجود آمدن مشکل در طول سفر برای بقیه مسافران است.

پس از دراز کردن پا بر روی صندلی جلویی از دیگر کارهایی که بسیار برای دیگر مسافران باعث آزار و اذیت است، خمیازه کشیدن، سرفه کردن و عطسه کردن بدون گذاشتن دست بر روی دهن، با صدای بلند تلفن صحبت کردن و سیگار کشیدن داخل کوپه از رفتارهای ناپسند در قطار محسوب می‌شود.

کارهایی که برای خودتان هم آزار دهنده است انجام ندهید!

اگر کارهایی که خودتان انجام می‌دهید را فرد دیگری انجام دهد، باعث اذیت شدنتان خواهد شد یا نه! در صورتی‌که پاسخ شما مثبت بود به هیچ وجه خودتان هم آن کار را انجام ندهید، اما گاهی ممکن است که کار ناپسند و به عبارت خارج از فرهنگ عموم جامعه برای شما اهمیتی نداشته باشد، این به معنای آن نیست که شما می‌توانید آن را انجام دهید.

دستمال کاغذی را فراموش نکنید!

همیشه یک جعبه کوچک دستمال کاغذی در سفر همراه خود داشته باشید که در طول سفر در صوت بروز هرگونه مشکلی که ناگهان اتفاق بیفتد از آن استفاده نمایید.

غذاهای ادویه دار ممنوع!

از خوردن غذاهای ادویه دار مانند ماهی، غذاهای سرخ شده و یا فست فود به شدت دوری کنید. به جای این مدل غذاها برای طول سفرتان غذاهایی مانند اسنک، بیسکوئیت و میوه و همچنین یک بطری آب با خود همراه داشته باشید.

قطار را کثیف نکنید!

مسئولیت تمیزی تخت‌های کوپه‌های قطار وظیفه مسافر است، اگر غذا میل کردید، حتما نایلون یا پاکت آن را درون سطل آشغال بیاندازید و واگن را تمیز نگه دارید، این موضوع خود یکی از مواردی است که از مهمترین نکات آداب معاشرت در قطار به حساب می‌آید.

جلوی دیگران آرایش نکنید!

یکی از کارهای آزاردهنده که نه تنها در لیست آداب معاشرت در قطار است بلکه در بسیاری از جاهای عمومی دیگر هم کار درستی نمی‌باشد، آرایش کردن است. محیط قطار یک محیط عمومی است و برای ترمیم آرایش یا آراستن خود ملزوم این است که به دستشویی بروید.

مراقب وسایل خود باشید!

از همان ابتدا مراقب وسایل و چمدان خود باشید. آن‌ها را در جایی قرار دهید که افراد دیگر به راحتی نتوانند آن را بردارند و جابجا کنند. تا جایی که امکان دارد چمدان را در کنار خود قرار دهید.

سرویس بهداشتی قطار 

از دیگر مواردی که در لیست آداب معاشرت در قطار قرار دارد نحوه ی استفاده از سرویس بهداشتی در قطار می‌باشد. جالب است بدانید که قطار در ایستگاه‌های زیادی می‌ایستد و در همه‌ی این ایستگاه‌ها سرویس بهداشتی است، اما استفاده از سرویس بهداشتی قطار ،یک مزیت محسوب می‌شود. اغلب سرویس‌های بهداشتی قطار را در انتها و ابتدای هر واگن پیدا می کنید. علامت قرمز بالای سرویس بهداشتی نشان دهنده اشغال بودن آن و علاکت سبز نشان دهنده آزاد بودن آن است ،پس به علامت‌های بالای آن دقت نمایید. مهماندار وظیفه دارد که نظافت سرویس‌های بهداشتی را انجام دهد.

 نکته: در زمانی که قطار در ایستگاهی توقف می‌کند، درهای سرویسهای بهداشتی قفل می‌شود.

از ایستگاهی که می خواهید در آن پیاده شوید مطلع باشید

نقشه حرکت قطار را از قبل نگاه کنید. حواستان به ایستگاه مقصد باشد. نام ایستگاه قبل از ایستگاهی که قصد دارید در آن پیاده شوید، را به خاطر بسپارید. قبل از سفر راجع به ایستگاهی که می خواهید در آنجا پیاده شوید، پرس و جو کنید. اینکه در کجا قرار دارد، چقدر با شهر فاصله دارد و برای رفتن به داخل شهر آیا تاکسی یا دیگر وسیله حمل و نقل فراهم است یا خیر. چه ساعتی از شبانه روز به مقصد می‌رسید؟ پاسخ به تمام این سوال‌ها به شما کمک می‌کند.

رزرو بلیط قطار

شما همراهان همیشگی ما در این مقاله از مهرآباد گشت با آداب معاشرت در قطار با ما همراه بودید،مهرآبادگشت صادر کننده بلیط قطار به تمام نقاط کشور با تمام خطوط ریلی می‌باشد.کافیست برای رزرو بلیط قطار خود با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۱۳ تماس حاصل بفرمایید تا با کمترین نرخ ،بلیط قطار مقصد خود را رزرو نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر