مدارک مورد نیاز برای سفر با قطار

مدارک مورد نیاز برای سفر با قطار

سفر با قطار همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد،اگر تاحالا شما هم از قطار برای سفرهایتان استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که پس از چاپ بلیط قطارتان، آن را بایستی همراه خود تا پایان سفر نگه ‌دارید. علاوه بر چاپ بلیط قطار مدارک دیگری هم باید در سفر همراهتان باشد:به همین خاطر ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره مدارک مورد نیاز برای سفر با قطار با شما صحبت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما هراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای سفر با قطار

چاپ بلیط قطار

مدارک شناسایی

نکات ایمنی

چاپ بلیط قطار

مسافران اغلب شرکت‌های ریلی کشور برای استفاده از خدمات خود لازم است چاپ و نگه‌داری بلیط قطار را در طول سفر همراه خود داشته باشند. نکته: مجموعه قطار فدک شامل این قانون نمی‌شود و مسافران نیاز به چاپ کردن بلیط قطار فدک را ندارند.

از جمله برای سوار شدن و استفاده از قطارهای رجا باید پس از چاپ بلیط آن را تا پایان سفر همراه خود نگه دارند. حتماً پس از چاپ بلیط رجا در نگه‌داری آن تا پایان سفر و رسیدن به مقصد اقدامات لازم را انجام دهید. در مرحله‌ای از سفر ممکن است به کاغذ چاپ بلیط رجا برای احراز قانونی بودن بلیط خود احتیاج پیدا کنید.

البته در بین شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات ریلی شرکت قطارهای فدک به ‌جای چاپ بلیط قطار اگر به ‌صورت اینترنتی اقدام به خرید بلیت نمایید کد خرید برایتان ارسال می‌شود. با نشان دادن پیام خرید خود و کد اینترنتی خرید بلیط در هریک از مراحل سوارشدن و چک بلیط دیگر مشکلی نخواهید داشت.

چاپ بلیط رجا و نگه‌داری بلیط قطار خود تا پایان سفر لازم است ، اما اگر بلیط قطار فدک را خریده‌اید نیازی به چاپ کردن آن نیست.

مدارک شناسایی

در هنگام رزرو بلیط قطار، ثبت اطلاعات شخصی از قبیل نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد الزامی است.  همان‌طور که گفته شد باید بلیط چاپ‌ شده قطار را در اختیار داشته باشید. زیرا بدون چاپ بلیط رجا امکان استفاده از خدمات آن از شما سلب می‌شود.

همراه داشتن کارت ملی و شناسایی معتبر که هویت شما را احراز نماید، بسیار مهم است.

ضمن آنکه با توجه به مقررات کشورمان، ایران برای زوج‌های جوان همراه داشتن شناسنامه هریک از زوجین در سفرها الزامی است. این امر برای اقامت در هتل هم بسیار مهم است. بقیه افراد خانواده هم درصورتی‌که بلیط‌های گروهی خریداری کرده‌اند ،کارت شناسایی معتبر به همراه خود داشته باشند تا در طول مسیر مشکلی سفرشان را تهدید نکند.

نکات ایمنی

  • کاغذی که چاپ بلیط رجا در آن صورت گرفته را در کیف یا جای مطمئنی که می‌دانید آسیبی به آن وارد نمی‌شود تا پایان سفر همراه خود نگه دارید.
  • بهتر است کد مربوط به خرید بلیط قطارهای فدک را تا پایان سفر درگوشی خود نگه‌ دارید.
  • مدارک شناسایی خود را در کنار کاغذ چاپ بلیط رجا نگه دارید.
  • در هنگام عبور از گیت بازرسی در ایستگاه قطار و هنگام سوارشدن به ‌قطار کاغذ چاپ بلیط رجا یا هر شرکت دیگری که از آن بلیط تهیه‌کرده‌اید را در دست داشته باشید.
  • افراد بالای ۱۷ سال می‌توانند به‌تنهایی در خطوط ریلی سفر نمایند. بنابراین همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر در این‌گونه موارد بسیار کارآمد خواهد بود.

کنسل کردن بلیط قطار

  • برایکنسل کردن بلیط به ‌صورت حضوری هم از شما مدارک شناسایی معتبر دریافت می‌گردد.
  • قیمت بلیط قطار برای کودکان در سنین مختلف متفاوت است .
  • اتباع خارجی در هنگام رزرو بلیط قطار باید کد پاسپورت و یا گذرنامه خود را وارد سامانه کرده و اصل گذرنامه را برای تائید هویت خود همراه داشته باشند.
  • به همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر علاوه بر چاپ بلیط رجا یا دیگر شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات ریلی، بسیار مهم است.

رزرو بلیط قطار

شما همراهان همیشگی ما در این مقاله از مهرآباد گشت با مدارک مورد نیاز برای سفر با قطاربا ما همراه بودید،مهرآباد گشت صادر کننده بلیط قطار به تمام نقاط کشور با تمام خطوط ریلی می‌باشد.کافیست برای رزرو بلیط قطار خود با شماره ۰۲۱۸۸۸۳۳۱۲۱۳ تماس حاصل بفرمایید تا با کمترین نرخ ،بلیط قطار مقصد خود را رزرو نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر