غذاهای سنتی صربستان_ادامه

غذاهای سنتی صربستان

1- وارسی (cvarci) : وارسی غذایی محلی سنتی در صربستان است که از چربی گوشت درست میشود ، به جرات میتوان گفت این غذا از محبوب ترین غذاهای صربی هاست . زمستان فصلی است که شما از جلوی هر خانه ای در صربستان عبور کنید بوی این غذا به مشامتان خواهد رسید . این غذای محبوب صربی از سرخ کردن گوشت شروع میشود که پس از اضافه کردن شیر و فلفل و سیر آماده میشود .


2- سیرابی (skembici) : سیرابی از دیگر غذاهای محبوب صربی هاست که با سبزیجات معطر و سیب زمینی طبخ و سرو میشود . برای خوردن این غذا حتما باید به آن علاقه داشته باشید . سیرابی صربستانی از از آن دسته غذاهاییست که شاید مورد علاقه ی همه نباشد .


3- کیک (gibanica) : کیک از دسرهای محبوب و ویژه ی صربی هاست که در منطقه ی بالکان طرفداران بسیاری دارد . این کیک خوش طعم و لایه ای از پنیر سفید و تخم مرغ درست میشود که در همه ی جشن های مهم صربستان نقش مهمی را ایفا میکند .


4- دونات (krofme) : دونات پرطرفدار صربستانی از لایه های مارمالاد و ژله و مربا و حتی شکلات درست شده که در عصر با یک نوشیدنی بسیار لذیذ و دلچسب خواهد بود .


5- پنیر جوان : پنیر جوان نوعی پنیر کم چرب است که طعمی خاص دارد . صربی ها این پنیر را با غذاهای گوشتی سرو میکنند ، البته شیرینی هایی که با پنیر درست میشود نیز بسیار لذیذ است اما به دلیل طعم خاصی که دارد ممکن است مورد علاقه ی همه نباشد پس حتما قبل از خرید آن را امتحان کنید که اگر خئشتان آمد بخرید .


6- کایماک : غذایی سنتی که در شهر بلگراد طرفداران بیشماری دارد . این غذا بیشتر به صورت خانگی مورد پسند است اما در هر رستورانی که بروید طبخ میشود . شیر غیرپاستوریزه ماده ی اصلی این غذاست .


با همه ی توضیحات داده شده باید گفت صربی ها علاقه ی وافری به گوشت و غذاهای کبابی دارند و در جشن ها و میهمانی هایشان حتما غذاهای گوشتی را در چند مدل مختلف خواهید دید . اگر علاقه ای به پیاز ندارید باید بگوئیم غیرممکن است که در ظرف غذایتان در صربستان پیاز نبینید . در کل سبزیجات چه خام و چه پخته نقش پررنگی در سرو غذاهای صربی دارد . در نهایت اینکه در سفر به کشور زیبای بلگراد از این غذاهای پرکالری و خوش طعم غافل نمانید . با تور صربستان مهرآباد گشت از این غذاهای لذیذ لذت ببرید.

تور های مرتبط

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر