کاخ فاو بغداد

درباره عراق

عراق یکی از قدیمی‌ترین کشورهای دنیا است که دارای فرهنگ غنی‌ای است. این کشور در غرب ایران و در خاورمیانه قرار دارد. در این کشور آرامگاه تعداد زیادی از امامان معصوم قرار دارد ،که به خاطر مرقد امامان معصوممان به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در خاورمیانه تبدیل شود. وجود مرقدهای امامان شیعیان در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا شیعیان فراوانی را از تمام نقاط ایران و جهان برای زیارت به این سرزمین می‌کشاند. لازم به ذکر است که اگر قصد سفر به این کشور را دارید،قبل از هر کاری اقدام به دریافت ویزای عراق نمایید.

ما در این مقاله قصد داریم کاخ فاو بغداد که یکی از جاذبه های گردشگری عراق محسوب می‌شود را به شما معرفی کنیم،با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

درباره بغداد

بغداد یکی از بزرگترین شهرهای کشور عراق، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد که ‏هرکدام طرفدارهای مخصوص به خودی دارند و مورد بازدید قرار می‌گیرند.

کاخ فاو بغداد

کاخ فاو بغداد یکی از کاخ‌های صدام می‌باشد که در شهر بغداد قرار دارد و اطراف این کاخ را دریاچه‌ای زیبا با چشم‌اندازی فوق‌العاده را احاطه کرده است که اکنون یکی از مکان‌های مهم گردشگری در عراق به حساب می‌آید که بعد از گذشت چندین سال اما باز هم زیبایی خود را حفظ کرده است.

تاریخچه کاخ فاو بغداد

این کاخ در سال ۱۹۸۸ ‏میلادی بعد از تسلط مجدد نیروهای عراقی بر شهر فاو و دوباره پس گرفتن آن به دستور صدام حسین و برای ‏گرامیداشت روز پیروزی عراقی‌ها، در جزیره فاو تاسیس شد.علت نام‌گذاری این کاخ این بود که چون به ‏نظر صدام حسین جنگ ایران و عراق بر سر منطقه فاو بوده است و تاکنون کاخ را به این اسم می‌شناسند. لازم است بدانید ‏که کاخ فاو بغداد به دلیل مجاورت با رود دجله به نام‌ کاخ آبی و یا قصر آبی هم معروف است.

معماری کاخ فاو بغداد

 از قسمت‌های ‏مختلف این ساختمان بسیار زیبا که با نمایی سنگی ساخته شده است می‌توان به ۶۲ اتاق خواب، ۲۹ حمام، ‏آشپزخانه‌های مختلف، اتاق پذیرایی، اتاق کار و ... اشاره کرد که با چیدمان زیبای خود هر فردی را ‏به خود جذب و مهیج می‌کند.

فاصله کاخ فاو بغداد تا فرودگاه بین‌المللی بغداد تنها ۵ کیلومتر می باشد.

کاخ فاو از سال ۲۰۰۳ میلادی بعد از برکناری حکومت این کشور به یکی از ‏پایگاه‌های نیروهای ارتش آمریکا تبدیل شده است. همچنین کاخ فاو بغداد را برای ایجاد دانشگاه جدید ‏آمریکایی عراق بغداد در نظر گرفته‌اند که شامل دانشکده قانون، دانشکده پزشکی، دانشکده هنر و علوم و موسسه ‏کسب و کار است که در سال ۲۰۱۸ میلادی افتتاح شده‌ است.

 به یاد داشته باشید تا در سفر به این ‏کشور از دیگر دیدنی‌های عراق در بغداد مثل مسجد ام القرا، شهر تاریخی مدائن، مسجد الرحمن، کلیسای ‏ارتدکس ارامنه و کلیسای لاتین بغداد حتما بازدید نمایید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم بزنید.

همچنین می‌توانید سری به بازار محلی این شهر بزنید و با گشتن در آنجا با فرهنگ مردم عراق و بغداد ‏بیشتر آشنا شوید و با خرید انواع عود و خرما با دستانی پر از سوغات عراق به منزل برگردید و ‏دوستان خود را خوشحال نمایید.سوغات معروف بغداد شامل مهر و جانماز، انگشترهای عتیق، پارچه‌های زینتی و دستگاه بخور هستند.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت جاذبه مهم کاخ فاو بغداد را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی ما اگر سوالی درباره ویزای عراق،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید،حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر