ویزای کربلا

ویزای کربلا

همانطور که می دانید کربلا،یکی از شهرهای مذهبی کشور عراق است.سالانه هزاران شیعه به قصد زیارت به کربلا سفر می کنند.برای سفر به کربلا باید ویزا داشته باشید.با ما همراه باشید.

انواع ویزای کربلا

ویزای گروهی کربلا

شیعیان به قصد زیارت به کربلا سفر میکنند.ویزای زیارتی کربلا به دو دسته تقسیم می شود:ویزای گروهی کربلا،ویزای انفرادی کربلا

ویزای گروهی کربلا برای کاروان صادر می شود و افراد بعد از دریافت این ویزا باید به همراه گروه وارد کربلا شوند و به صورت گروهی از کربلا خارج شوند.یعنی اگر شما دارای ویزای گروهی کربلا هستید نمیتوانید به صورت انفرادی از مرزهای عراق رفت و آمد کنید.

اعتبار ویزای گروهی کربلا 3 ماه است و در طول این 3 ماه افراد  میتوانند حداکثر 1 ماه در خاک عراق سکونت داشته باشند.به این نکته توجه کنید که ویزای گروهی کربلا یک بار ورود است به این معنا که با اخذ این ویزا فقط یک بار می توانید از مرزهای عراق رفت و آمد کنید.بعد از یک بار ویزا باطل خواهد شد حتی اگر اعتبار ویزا تمام نشده باشد.

 نحوه اخذ ویزای گروهی کربلا

مسئول کاروان وظیفه اخذ ویزای گروهی کربلا را به عهده دارد.شما به صورت تکی نمی توانید برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنید.مسئول کاروان وظیفه دارد مدارک و مشخصات اعضای کاروان را دریافت کند و در سایت سماح ثبت نام کند.پس از ثبت نام مسئول کاروان برای دریافت مجوز اخذ ویزای گروهی کربلا باید به صورت حضوری به شرکت سماح مراجعه کند.

بعد از اینکه مسئول کاروان مجوزویزای گروهی کربلا را دریافت کرد باید به کارگزاری امور زیارتی (میدان فلسطین تهران) مراجعه کند و مدارک اعضا را ارائه دهد.کارگزاری امور زیارتی بعد از بررسی مدارک را به سفارت عراق تحویل می دهد.سفارت عراق بعد از بررسی مدارک و در صورت تکمیل بودن مدارک اقدام به صدور ویزای گروهی کربلا می کند.

ویزای انفرادی کربلا

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که می خواهند به صورت انفرادی به عراق سفر کنند.اعتبار این نوع ویزا 3 ماه است و با اخذ این نوع ویزا می توانید 1 تا 30 روز در کربلا اقامت داشته باشید.ویزای انفرادی کربلا به صورت یک بار ورود است.

 نحوه اخذ ویزای انفرادی کربلا

برای اخذ ویزای انفرادی کربلا خود شخص یا یکی از اقوام درجه یک او باید اقدام کند.باید مدارک لازم را به کارگزاری امور زیارتی در تهران تحویل دهد .این سازمان بعد از بررسی اولیه مدارک ، مدارک را به سفارت عراق ارائه می دهد.اگر مدارک بدون نقص باشد سفارت عراق اقدام به صدور ویزای انفرادی کربلا می کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کربلا

همانطور که گفتیم برای اخذ ویزای عراق باید مدارک لازم را سفارت عراق تحویل دهیم. بسته به نوع ویزای موردنیاز ما ممکن هست که مدارک لازم برای اخذ ویزای عراق متفاوت باشند. اما به طور معمول برای دریافت ویزای عراق به مدارک زیر نیاز داریم:

  • فرم درخواست ویزای عراق
  • اصل و تصویر مدارک شناسایی
  • اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • یک قطعه عکس پرسنلی زمینه سفید
  • گواهی شغلی که بسته به شغل افراد می تواند مفید باشد به عنوان مثال دانشجویان باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند اما کارکنان بخش های دولتی باید حکم کارگزینی خود را تحویل دهند.
  • بیمه نامه پزشکی
  • قرارداد تجای برای اجرای پروژه های تجاری یا اقتصادی در خاک عراق (برای دریافت ویزای کار)

قیمت ویزای کربلا

  • برای اطلاع از قیمت ویزای کربلا با کارشناسان مهرآباد گشت در تماس باشید. 02188833123

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر