سفر به کربلا

سفر به کربلا

از مهمترین و پرطرفدارترین شهرهای زیارتی که هرساله تعداد زیادی از زائرین و مسافرین را به سمت خود جذب می‌کند، کربلا است. از مهمترین مکان‌های گردشگری در کربلا، مرقد امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) هستند که باعث شده تعداد زیادی از مسافران از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند. گردشگری در این شهر در برخی از ایام سال مانند محرم، صفر، تاسوعا، عاشورا و به خصوص در اربعین به اوج خود می‌رسد . ما در این مقاله اطلاعات کاملی برای سفر به کربلا در اختیار شما گذاشته‌ایم،همچنین شما عزیزان قبل از هر کاری برای رفتن به این شهر اقدام به دریافت ویزای عراق نمایید.تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی کربلا

شهر کربلا در جنوب عراق قرار دارد و فاصله آن با بغداد ۹۷ کیلومتر می‌باشد. طبق سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۴ ، جمعیت کربلا برابر با ۶۹۰۱۰۰ بوده است که این رقم تاکنون مطمعنا بیشتر شده است. همانطور که می‌دانید این شهر چندین بار مورد هجوم حملات تروریستی قرار گرفته و همین امر باعث شده تا پیشرفت چندانی در آن پیدا نکند، اما خوب هیچ کدام از این دلایل سبب نشده تا از محبوبیت این شهر در میان مردم کاسته شود .

وضعیت آب و هوای کربلا

با توجه به شرایط جغرافیایی که این شهر دارد، مملو از صحرا است و همین خود باعث می‌شود تا گرما بیش از حدی در این شهر برقرار باشد. با توجه به آب و هوای حاکم در بیابان کربلا در زمستان‌ها خنک و گاهی اوقات سرد و در فصل تابستان بسیار گرم و آفتابی می‌شود.

اقامت در کربلا

برای اقامت در کربلا ،وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است و می‌توانید اقامت خوبی را در این شهر تجربه نمایید. نکته‌ای که باید حتما به آن توجه نمایید این است که از هاستل‌های کربلا به هیچ وجه استفاده نکنید. هتل‌ها در کربلا دارای درجه‌های مختلفی هستند و کیفیت و وضعیت آن‌ها هر روز رو به بهبود است. هزینه‌ی هتل‌های متوسط در کربلا از حدود ۴۰ دلار (هر نفر در یک شب) شروع شده و با توجه به کیفیت و نزدیکی آن به حرم‌ قیمت‌ها بالا می‌رود.

نکاتی برای پیاده روی اربعین در کربلا

اقدامات پیش از سفر به پیاده روی اربعین

همانطور که می دانید هرسال تعداد زیادی از افراد مخصوصا ایرانی‌ها قصد سفر به کربلا را به صورت پیاده دارند که برای این کار باید اعتبار پاسپورت حداقل سه ماه باشد. برای گرفتن ویزای عراق برای سفر به این شهر از دو راه می‌توانید اقدام نمایید:

سامانه سماح

برای سفر به کربلا باید در ابتدا به سامانه سماح که سازمان حج و زیارت است مراجعه کرده و ثبت نام نمایید. در همین فرآیند نیز با پرداخت هزینه لازم، فرآیند ثبت نام را تکمیل خواهید کرد. دریافت ویزای عراق از این راه بین ۵ تا ۱۰ روز زمان می‌برد.

شرکت‌های زیارتی

راه راحتتری هم وجود دارد که به دفاتر زیارتی مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ویزای عراق با معادل ارزی (دلار آزاد)، یک روزه ویزای خود را دریافت نمایید.

برای گرفتن ویزای عراق باید ۴۱ دلار هزینه نمایید، که این ویزا شامل ارز دولتی است. اما اگر بخواهید از شرکت های زیارتی ویزای خودتان را تهیه کنید، هزینه‌ای برابر با ۴۳ دلار باید پرداخت نمایید و دلار آن با قیمت آزاد محاسبه می‌شود.

برای دریافت ویزای زیارتی عراق باید دو قطعه عکس رنگی ۳*۴ با پس زمینه سفید و اصل پاسپورت را همراه خود داشته باشید.

آدرس کنسولگری های عراق در ایران

کنسولگری های عراق در تهران

تلفن: ۶-۸۸۹۳۸۸۶۵

آدرس: میدان ولی عصر- جنب ‏وزارت بازرگانی- ‏پلاک ۱۱۶۴۰‏

کنسولگری عراق در مشهد

شماره تماس: ۳۷۶۶ ۱۷۵۵-۰۵۱

آدرس: مشهد، بلوار فردوسی، خیابان شقایق

کنسولگری عراق در اهواز

شماره تماس: ۳۳۳۶ ۷۴۴۵-۰۶۱

آدرس: اهواز، خیابان لقمان

کنسولگری عراق در کرمانشاه

آدرس: کرمانشاه، خیابان فردوسی، جنب پارک لاله

مکان‌های زیارتی در کربلا

بین الحرمین

در مطلب سفر به کربلا قصد داریم به چند نمونه از مهمترین جاذبه‌های این شهر اشاره کنیم، که یکی از آن بین الحرمین است، این منطقه به صحنی گفته می‌شود که بین حرم مطهر امام حسین (ع) و مرقد حضرت ابوالفضل العباس (ع) واقع شده است. بین الحرمین، شامل سه پیاده رو است که فاصله زیادی ندارد، اما وجود نخل‌های خرما و منظره زیبا در گنبد طلایی حرم ها به آن جلوه فوق‌العاده‌ای بخشیده است.

آدرس بین الحرمین: عراق، شهر کربلا، ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد

حرم مطهر امام حسین(ع)

پرطرفدارترین مکان زیارتی که سالانه میلیون‌ها نفر را  به سمت خود جذب می‌کند، حرم امام حسین (ع) است. ایشان در جنگ با یزید خلیفه‌ی حکومت در آن زمان کشته شد و در روز ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری به شهادت رسید.

آدرس حرم مطهر امام حسین (ع): عراق کربلا Al-Shuhada .St, Karbala 56001, Iraq

دانستنی‌های لازم در سفر به کربلا

رعایت نکات بهداشتی یکی از مهمترین مواردی است که باید در طول سفر به کربلا مخصوصا در صورتی که قصد دارید در اربعین پیاده به این شهر سفر کنید، با توجه به مراکز درمانی فراوانی که در فاصله بین کربلا و نجف قرار داده شده است حتما در صورت بروز مشکل به یکی از آن‌ها مراجعه نمایید.

سعی کنید در پوشش خودتان نهایت رعایت را انجام دهید.

لازم به ذکر است که حتما نیازی که شما پیاده مسیر پیاده روی اربعین را طی کنید چرا که می‌توانید با گرفتن ون و یا دیگر ماشین ها به کربلا بروید. البته باید بدانید که از ۱۰ کیلومتری کربلا، مسیر ماشین رو کاملا بسته می باشد.

روی تمام ساک‌ها، کیف و چمدان، موبایل و دوربین حتما نام و مشخصات خود را بنویسید.

بردن موبایل، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری به داخل حرم‌ها و اماکن زیارتی ممنوع است.

هرگز سعی نکنید که بدون ویزای عراق وارد این کشور شوید، زیرا به شدت با افراد خطاکار برخورد می‌شود و حبس‌های ۱ تا ۳ ساله دارد.

از بردن هر گونه مواد مخدر، حتی به میزان کم یا بعنوان دارو به شدت پرهیز نمایید.

چند قرص ضروری مانند قرص سرماخوردگی، ضد اسهال و قرص مسکن ساده هم همراه خودتان داشته باشید.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت سفر به کربلا را به شما معرفی کردیم و نکات لازم برای این سفر را به شما یادآور شدیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی ما اگر سوالی درباره ویزای عراق،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید،حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر