مراکز خرید عراق

مراکز خرید عراق

چند سالی است که سفر به کربلا و رزرو تور آن به یکی از اولویت‌های اصلی سفرهای خارجی ما ایرانی‌ها تبدیل شده است. اما خیلی از توریستان کمتر با جاهای دیدنی و مراکز خرید خوب عراق آشنا هستند. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم معروف‌ترین مراکز خرید عراق را به شما زائرین و مسافرین عزیز معرفی کنیم،همچنین این نکته را فراموش نکنید برای سفر به این کشور قبل از هر چیزی باید اقدام به دریافت ویزای عراق نمایید.

معرفی مراکز خرید عراق

خرید سوغاتی یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر برای همه افراد می‌باشد. هر کدام از شهرهای عراق دارای یک سوغاتی خاص است، به عنوان مثال می‌دانیم که تربت کربلا یا در نجف در دنیا مشهور هستند.

۱.مرکز خرید فامیلی مال اربیل

مرکز خرید فامیلی مال یکی از جدیدترین فروشگاه‌ها در شهر اربیل عراق است. در کنار این مرکز خرید پارک فامیلی و شهر بازی فامیلی وجود دارد. مرکز خرید فامیلی مال پاتوق آخر هفته بسیاری از مردم این شهر است.

در این مرکز خرید سینما، مرکز بازی، رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد. ساعت کار مرکز خرید از ۱۰  صبح تا ۱۱ شب است و افراد می‌توانند در این ساعات از مرکز خرید فامیلی مال خرید مورد نظرشان را انجام دهند.

آدرس فامیلی مال اربیل:عراق، اربیل، بزرگراه پشهاوا قاضی

۲.المنصور مال از مراکز خرید عراق

مرکز خرید المنصور یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید بغداد است که افراد می‌توانند انواع کالا با برندهای معروف دنیا را در آن پیدا کنند. بیشتر خریدارانی که به مرکز خرید المنصور می‌روند بعد از آنکه خریدشان را انجام دادند به طبقه همکف رفته تا از کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های این مرکز برای صرف یک میان وعده استفاده کنند و کمی استراحت کنند.

آدرس مرکز خرید المنصور:عراق، بغداد، بزرگراه الرواد تقاطع خیابان منصور (شارع المنصور)

۳.مازی پلاس مال

این مرکز خرید در شهر دهوک عراق قرار دارد. دهوک در قسمت کرد نشین عراق واقع است و خیلی از مردم آن به زبان کردی و کرمانجی صحبت می‌کنند.اگرچه مرکز خرید مازی پلاس از پاساژهای بزرگ عراق محسوب نمی‌شود اما به دلیل نزدیکی آن به مرکز شهر دهوک ،معمولا بیشترین مراجعه برای خریدهای عمده و جزئی به این مرکز خرید می‌روند. در مرکز خرید مازی پلاس سینما، کافی شاپ و رستوران هم وجود دارد.

آدرس مرکز خرید مازی پلاس:عراق، دهوک، تقاطع خیابان قاضی محمد و خیابان اماد

۴.سیتی استار مال

مرکز خرید سیتی استار در شهر سلیمانیه عراق قرار دارد و به عنوان بزرگترین و زیباترین مرکز خرید این شهر معروف است سیتی استار در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد و حضور برندهای ترک و تمرکز بر لوازم مرتبط با کودکان باعث شده است،افراد زیادی به این مرکز خرید مراجعه نمایند. در قسمت بالای این مرکز خرید کافی شاپ و رستوران‌های زیادی وجود دارد. این مرکز خرید از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب فعالیت دارد.

آدرس سیتی استار مال: عراق، سلیمانیه، خیابان سلیم

۵. نجف سینی مال  از مراکز خرید عراق

مرکز خرید سیتی مال در شهر نجف قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مراکز خرید در بخش شیعه نشین عراق است. در این مرکز خرید انواع اجناس و صنایع دستی عراق در کنار برندهای معروف دنیا به فروش می‌رسند. کافی شاپ، رستوران، مرکز سرگرمی و تفریح کودکان، سینما سه بعدی، سالن سینما و ایستگاه بازی از دیگر امکانات نجف سیتی مال هستند.

آدرس سیتی مال نجف: عراق، نجف، خیابان (شارع) محمد مهدي الجواهري، خیابان (شارع) الروان

۶. بازار کربلا

بازار کربلا یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید انواع سوغاتی مثل انگشتر، پرچم، جانماز، چادر، تربت کربلا، انواع ظروف مسی، لباس‌های سنتی عراق، طلا و جواهرات می‌باشد. این بازار در نزدیکی حرم امام حسین (ع) قرار دارد. اگر قصد خرید در کربلا را دارید سعی کنید اجناسی مانند اسباب بازی و لباس نخرید، زیرا بیشتر این کالا تولیدات چین است که در بازارهای ایران وجود دارد.

نکات مهم زمان خرید در مراکز خرید عراق

بهتر است ارز مورد نظرتان را از ایران تهیه کنید

 قبل از خرید حتما از فروشنده سوال کنید آیا پول ایرانی قبول می‌کند یا نه.

 بازار محلی در شهر کربلا بهترین و ارزان‌ترین مکان برای خرید سوغاتی هستند.

 دقت کنید که کالای مورد نظرتان چینی نباشد.

 اگر قصد خرید عمده از مراکز خرید و بازارهای عراق را دارید پیشنهاد ما این است با یکی از افراد محلی برای خرید بروید.

 با تمام فروشندگان چانه نزنید. برخی از فروشندگان عراقی چانه زنی را دوست ندارند.

در این مقاله ما مراکز خرید عراق را به شما معرفی کردیم تا نکاتی را برای خرید سوغات در طول سفر به شما برسانیم و در اختیارتان بگذاریم. امیدواریم که با رعايت اين توصيه‌ها، در نهايت آرامش سفر معنویتان به عراق به سرانجام برسد و ما را در این سفر از دعای خیرتان بهره‌مند سازید.همچنین شما عزیزان و همراهان ممیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای عراق،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر