۲۲توصیه در سفر به عراق

۲۲توصیه در سفر به عراق

سالیانه مسارفان و زائران فراوانی از سراسر جهان به کشور عراق سفر می‌کنند، مخصوصا مسلمانان در ایام محرم در هر کجای دنیا که باشند، خود را به عزاداری امام شهید کربلا می‌پردازند ، علی الخصوص در روز دهم محرم که عاشورای حسینی است، زیرا در ظهر آن روز، امام حسین (ع) و یاران وفادارش را به شهادت رسانده و خانواده‌ ایشان را به اسارت بردند. این روز برای همیشه در یاد و خاطر مسلمانان جهان به خصوص شیعیان باقی مانده و از آن حماسه‌ای جهانی خلق کرده‌اند که تا ابد بر ذهن‌ها ماندگار شود.

اگر قصد سفر به عراق در تاسوعا، عاشورا و اربعین را دارید، نکاتی را در حین سفر به عراق بدانید تا با رعایت این موارد، از فرصت‌های سفرتان بدون هیچ استرسی، سفری به یادماندنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید،به این ۲۲ توصیه در سفر به عراق توجه نمایید،همچنین این نکته را فراموش نکنید برای سفر به این کشور قبل از هر چیزی باید اقدام به دریافت ویزای عراق نمایید.

۱. اگر افراد قصد سفر به عراق در ماه محرم و صفر دارند، باید قبل از هر چیزی، ویزای عراق خود را تهیه نمایند، زیرا داشتن ویزا از واجبات سفر به عراق است. این نکته را بدانید که ویزای افراد ۳ ماهه صادر می‌شود و در این مدت افراد می‌توانند از این ویزا استفاده نمایند.

۲.زمان ثبت نام افراد برای سفر به عراق،حتما قرارداد بین کارگزار و مسافر را ابتدا به دقت مطالعه نمایید و سپس امضا کنید،در صورت امکان یک نسخه کپی هم از آن برای خود تهیه نمایید.

۳.برای اطمینان خاطر،شناسنامه،کارت ملی و چند قطعه عکس با خود همراه داشته باشید،تا اگر پاسپورتتان گم شد دیگر دچار دردسر نشوید.

۴. در حال حاضر مدت سفر کاروان‌های زیارتی ۷ شب است،که البته بر حسب وجود شرایط اعزام به سامرا و اقامت در بغداد برنامه ریزی می‌شود، در این مواقع زیاد و یا کم شدن مدت برنامه سفر، بنا به درخواست زائرین امکان‌پذیر نیست.

۵.راهنمای تور در واقع در نقش هدایت کننده،هماهنگ‌کننده و دفاع از حقوق مسافرین را دارد.

۶.پس هر مورد و یا مشکلی در سفرتان رخ دهد،سوالات و مشکلات خود را با راهنمای تور خود در میان بگذارید.
۷.اگر می‌خواهید که سفری بدون دغدغه و استرس داشته باشید،بهتر است به طور کامل به حرف‌های راهنما تور خود گوش دهید و به موقع در محل‌های تعیین شده حاضر شوید.
۸.از ابتدا تا انتهای سفرتان مارت شناسائی زائر را به گردن خود آویزان نمایید تا گم نشوید.

۹.در طول سفرتان حتما از آب معدنی و یا پلمپ شده استفاده کنید و مقداری تنقلات مثل بیسکوییت،توت خشک،آلو،پسته،مغز گردو و هر چیزی که خراب و فاسد نمی‌شود را همراه خود داشته باشید.

۱۰.اگر شما داروی خاصی مصرف می‌کنید،دارو و نسخه‌های خود را همراه داشته باشید.

۱۱.واکسن‌هایی مانند آنفولانزا را حتما بزنید و کارت واکسن خود را همراه خود همه جاها داشته باشید که از ضروریات مهم ۲۲ توصیه در سفر به عراق است.
۱۲.در سفرهای گروهی به عراق داشتن صبر و حوصله و اتحاد با راهنمای تور خود از مهم‌ترین مسایل سفر است.

۱۳.با توجه به زمانی که شما به این کشور سفر می‌کنید،لباس مناسبی همراه خود داشته باشید،همچنین وسایل شخصی مانند لیوان،مسواک،شانه و حوله و هر چیز شخصی دیگری که فکر می‌کنید لازم است برای رعایت بهداشت فردی حتما با خود داشته باشید.
۱۴.با توجه به مقدار نیاز خود حتما پول ایرانی یعنی ریال هم همراه خود داشته باشید،در سفر به عراق همراه داشتن ارز خارجی احتیاجی نیست.

۱۵.اگر به دنبال خرید سوغات برای عزیزانتان هستید،سعی کنید که از خریدهای بی‌رویه خودداری نمایید،زیرا اگر بار همراه شما زیاد باشد ممکن است دچار مشکل با راننده اتوبوس شوید.

۱۶.شما در سفر به عراق می‌توانید موبایل،دوربین عکاسی و یا فیلم‌برداری را همراه خود داشته باشید و ممنوع نمی‌باشد.اما نمی‌توانید آنها را به حرم‌ها و مکان‌های زیارتی ببرید.
۱۷.به هیچ‌وجه به صرافی‌ها و یا مکان های زیارتی که از محل اقامت و هتل شما دور است بدون هماهنگ کردن با راهنمای تور و مسئول کاروان خود نروید.

۱۸.همیشه به اعضای گروه و کاروان خود به حرم و یا بازار شوید،به دلیل مسائل امنیتی شب‌ها قبل از دیروقت شدن به هتل خود برگردید.
۱۹.اگر اعضای گروه خود را گم کردید و یا جدا شدید از آنها،خونسردی خود را به طور کامل حفظ نمایید،با استفاده از کارت شناسائی خود خیلی سریع به هتل خود برگردید.

۲۰.از بحث کردن با شهروندان عراقی،مامورین،خادمان حرم و رانندگان به شدت پرهیز نمایید و هر زمانی که از هتل خود بیرون می‌آیید،کارت مشخصات خود و کارت شناسایی هتل را با خود همراه داشته باشید.
۲۱.نام و مشخصات خود را بر روی تمام کیف و چمدان،ساک،موبایل و دوربین خود بنویسید،و تا جایی که امکان دارد از کیف و یا چمدان قفل‌دار استفاده نمایید.

۲۲.قبل از بیرون آمدن از کشور عراق وسایل خود را مرتب بسته بندی کرده و برچسبی که نام و مشخصات و شماره همراه خود را بر روی آن نوشته‌اید بچسبانید،تا هنگام تخلیه اتوبوس و ترک هتل،وسایل‌تان جا نماند.

در این مقاله ما ۲۲توصیه در سفر به عراق را به شما معرفی کردیم تا نکاتی را برای حفظ سلامتی و ایمنی شما در سفر به عراق که به حداقل رساندن خطرات احتمالی در طول سفر برسانیم را در اختیارتان بگذاریم. امیدواریم که با رعايت اين توصيه‌ها، در نهايت آرامش سفر معنویتان به عراق به سرانجام برسد و ما را در این سفر از دعای خیرتان بهره‌مند سازید.همچنین شما عزیزان و همراهان ممیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای عراق،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر