غذاهای معروف عراق

درباره عراق

عراق یکی از قدیمی‌ترین کشورهای دنیا است که دارای فرهنگ غنی‌ای است. این کشور در خاورمیانه و در غرب ایران قرار دارد که دارای تاریخ مشتر فراوانی با کشورمان دارد. در عراق آرامگاه تعداد زیادی از امامان معصوم قرار دارد ،که به خاطر مرقد امامن معصمومان به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در خاورمیانه تبدیل شود.

زائرانی که به عراق سفر می‌کنند، با توجه به مدت زمانی که برای گشت و گذار در عراق خواهند گذاشت، می‌توانند با عراق، مردم و فرهنگ آنجا آشنا شوند و یکی از این فرهنگ‌ها، اشتراکات غذایی بین ما و آنهاست. برخی از غذاهایی که در عراق میل می‌شود و مشهور است، در این مقاله غذاهای معروف کشور عراق لیست شده‌اند و می‌تواند نشان‌دهنده این ادعا باشد. اگر مشتاق آشنایی با مشترکات و تفاوت‌های غذایی عراق با کشور خودمان هستید،تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که اگر قصد سفر به این کشور را دارید،قبل از هر کاری اقدام به دریافت ویزای عراق نمایید.

قیمه نجفی از غذاهای معروف عراق

یکی از معروفترین غذاهای کشور عراق، قیمه نجفی است که در ماه محرم، به عنوان نذری بسیار معروف و خوشمزه‌ تهیه می‌شود. چیزی که این غذا را به عنوان قیمه نجفی مشهور کرده است، موادی مانند گوشت گوساله، گوسفند و یا گاو با، لپه و ادویه‌جات مخصوص عربی است که کوبیده می‌شوند و قیمه نجفی درست می‌شود.

بیریانی عراق

غذایی لذیذ و پرطرفدار در بین مردم عراق که با موادی مانند، برنج و گوشت تهیه می‌شود. برای پخت این غذا: ابتدا برنج را می پزند و وسط آن، گوشت‌های تکه شده گاو و یا گوسفند را به آن اضافه می‌کنند. همچنین ادویه‌جات تند باعث خوش طعم‌تر شدن این غذا می‌شود.

بامیه از غذاهای معروف عراق

خورشتی خوشمزه که از بامیه، پیاز، سیر و گوشت بره درست می شود. این خورشت بسیار شبیه به خورشت بامیه ما ایرانی‌ها دارد و با برنج و نان خورده می شود.

تیمان او کیما 

یکی از معروفترین غذاهای عراق که در هند هم به روش متفاوتی درست می‌شود، تیمان اوکیماست. این غذا را از گوشت چرخ شده، نخود فرنگی، ادویه جات تند، و سبزیجات تهیه می‌کنند و سپس می‌توانند به همراه نان میل کنند.

کوبا

کوبا نوعی پیش غذا یا غذای خیابانی است که در اغلب موارد، با گوشت بره طبخ می‌شود. اما فراموش نکنید که با توجه به نوع رستوران و مکانی که می‌روید، گوشت استفاده شده می تواند گوشت گاو، بره، بز و شتر باشد.افراد می‌توانند با توجه ذائقه و سلیقه غذایی که دارند آن را انتخاب کنند. این توپ‌های گرد پر شده از سبزیجات، ادویه‌جات و گوشت بسیار لذیذی است که می‌توان آن را با نان و لیمو‌ترش سرو کرد.

کباب عراقی

کبابی متفاوت و لذیذ که از گوشت گاو یا بره درست می شود. برای پخت کباب عراقی، اول، گوشت را در بهترین ادویه‌ها می‌خوابانند و حتی با سبزیجات نیز، مزه‌دار می‌کنند. سپس گوشت را روی سیخ گذاشته و روی آتش زغالی می‌پزند. در نهایت، کباب عراقی درست شده و آن را می‌توان با سبزیجات، پیاز سماق زده شده و لیمو‌ترش تازه، سرو کرد .  

کوزی

یکی از غذاهای سنتی و محلی عراق که علاوه بر رستوران‌ها، در خانه‌ها هم به عنوان غذای گران‌قیمت پخت می‌شود، کوزی است. این غذا را با گوشت درست می‌کنند که طعمی دودی خواهد داشت. کوزی را با انواع سبزیجات، سیب‌زمینی و برنج می‌خورند که خوشمزگی آن را دوچندان می‌کند.

دلمه از غذاهای معروف کشور عراق

یکی از پیش غذاهای عراقی که هر کشوری به روش خود، آن را درست می‌کند، دلمه است. در دلمه عراقی، در اطراف گوشت،سبزیجات معطر، پوست پیاز یا کلم دور چین می‌کنند که بسیار خوش طعم و پرطرفدار است.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت غذاهای معروف عراق را به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی ما اگر سوالی درباره ویزای عراق،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید،حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری بدون دغدغه و فوق‌العاده‌ای را با ما تجربه نمایید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر