نحوه دریافت ویزای عراق

نحوه دریافت ویزای عراق

عراق از کشورهای همسایه غربی ایران، یکی از کشورهای مورد توجه بین ایرانیان است. این کشور پهناور دارای تاریخ غنی بوده و در بین توریستان به خصوص گردشگران و توریستان مذهبی و شیعیان بسیار پرطرفدار می‌باشد. هرساله، به خصوص در ماه‌های محرم و صفر که ماه‌های عزاداری امام حسین (ع) است، کشور عراق پذیرای جمعیت زیادی از شیعیان می‌باشد. البته چه با هدف گردشگری و چه با هدف مذهبی، باید بدانید که برای سفر به عراق نیازمند به دریافت ویزای عراق خواهید بود. در همین راستا و در قالب این مطلب تصمیم گرفتیم تا درباره نحوه دریافت ویزای عراق توضیح دهیم تا اگر روزی قصد سفر به عراق را داشتید، بتوانید با خواندن این مطلب تمامی نکات لازم را بدانید.

ویزای عراق برای ایرانی‌ها دارای مشکلاتی که معمولاً هنگام دریافت ویزای دیگر کشورها با آن‌ها روبرو می‌شوند، نبوده و دریافت آن خیلی آسان‌تر است.

برای دریافت ویزای عراق نیازی به مراجعه به سفارت عراق ندارید و تنها می‌توانید به دفاتر کارگزاری امور زیارتی استان تهران نیز رفته و مدارکتان را بدهید. پس از تحویل مدارک و هزینه‌‌های لازم به شرکت‌‌های صدور ویزا، این شرکت ‌ها اطلاعات متقاضیان را به سفارت عراق ارسال می‌کنند تا آن‌ ها اطلاعات را تأیید و ویزای افراد را صادر کنند.

مدت اعتبار ویزای عراق

ویزای عراق به مدت ۳ ماه اعتبار دارد که از تاریخ صدور ویزا محاسبه می‌گردد، به واسطه ویزای انفرادی فرد می‌‌تواند یک ماه در عراق اقامت داشته باشد. افرادی که دارای ویزای انفرادی هستند به ازای یک بار ورود و خروج به خاک عراق حق عبور مجدد از پایانه های مرزی عراق را دارند و دیگر امکان آن ها به خاک عراق وجود ندارد و ویزای انفرادی آن ها باطل می‌شود؛ اعتبار ویزای گروهی عراق هم مانند اعتبار ویزای انفرادی ۳ ماه است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انفرادی عراق

  • گذرنامه ایرانی با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • کارت ملی و شناسنامه
  • ۲ قطعه عکس پرسنلی با زمینه سفید

ما در این مقاله درباره نحوه دریافت ویزای عراق با شما صحبت کردیم و به شما معرفی کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای عراق،ویزای انفرادی عراق،ویزای گروهی و ویزای کاری عراق داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بدون استرس و دغدغه آن را دریافت نمایید.


* در حال حاضر خدمات مربوط به اخذ ویزای عراق توسط آژانس مهرآبادگشت کوپال انجام نمی گردد * 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر