دلایل برای سفر به آذربایجان

۱۳ دلیل برای سفر به آذربایجان

 آذربایجان از آن کشورهای اطراف دریای خزر است که از نظر فرهنگ بسیار شبیه به فرهنگ ما ایرانیان است و سفر به این کشور و بازدید از پایتخت آن یعنی باکو، برای ما ایرانیان بسیار جذاب است. با توجه به این‌که آذربایجان سالهاست که از شوروی جدا شده است اما همچنان فضای سوسیالیستی آن دوران بر روی این کشور حاکم است.

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم برای سفر به این کشور احتیاج به دریافت تور باکو و ویزای ان داریم،پس این مورد را فراموش نکنید.

معماری جذاب موزه حیدر علیف

موزه حیدر علیف، رئیس جمهور قبلی آذربایجان، را می توان وقتی که از فرودگاه باکو به سمت مرکز شهر آن در حال حرکت هستید، ببینید. افرادی که سررشته‌ای از معماری دارند، خیلی سریع متوجه خواهند شد که سبک معماری این بنای مدرن که طراح آن بانویی بنام زاها حدید می‌باشد، آینده‌گرا است. این بنا زاویه ها و گوشه‌های تند ندارد، بلکه بیشتر زوایای آن خمیده‌ای شکل است. بناهای معماری بسیار زیادی و جالبی در سالهای اخیر در شهر باکو آذربایجان ساخته شده‌اند، که برای بازدید از هر یک از این بناهای جدید و مدرن می‌توان زمان ویژه و مجزایی برای آنها اختصاص داد. در خیابان اصلی باکو، موزه فرش باکو که ساختمان آن بسیار جذاب و زیباست و به شکل فرش لوله شده است، مرکز بین المللی موسیقی مقام،که نوعی دستگاه موسیقی آذربایجانی است و ترمینال اتوبوس و ایستگاه مترو این شهر اشاره کرد که سقف ورودی مترو را فرشی جادویی پوشانده است،اشاره کرد.

فراتر از رویا

ایچری شهیر، شهر قدیمی باکو می‌باشد که با دیواره های قلعه‌ای باستانی احاطه شده است.خیابان‌های باریک، بالکن‌های چوبی، مساجد و حمام‌های عمومی از مشخصات بارز این شهر قدیمی و زیبا است. ایچری شهیر بعد از آنکه در لیست یونسکو قرار داده شد، مورد مرمت و بازسازی واقع شد،که با دیدن این شهر فراتر از رویا هم می‌روید!

ساحل دریای خزر

پارک بلوار باکو در کنار ساحل دریای خزر قرار دارد که در سال ۲۰۰۹ صدمین سالگرد ساخت آن جشن گرفته شد،یکی از پارک‌های قدیمی و بسیار معروف باکو است که از جذاب‌ترین قسمت‌های باکو محسوب می‌شود و سالیانه توریستان بسیار زیادی به بازدید از این جاذبه می‌روند.این پارک به دلیل وجود فضای سبز،کافه و چایخانه‌ها،رستوران و غذاخوری‌ها و فضای بازی برای کودکان بسیار پرطرفدار است.طول این پارک ۵۵ کیلومتر است که هر سال به طول ان اضافه هم می‌شود،این پارک از میدان پرچم شروع شده و تا ترمینال بندر بین‌المللی باکو ادامه دارد.

شنا در بزرگترین دریاچه نمکی کره زمین

تمام منابع رسمی و غیر رسمی دریای کاسپین را بزرگترین دریاچه جهان به شمار می‌آورند. وسعت این دریاچه ۳۷۱۰۰۰ کیلومتر مربع است و عمق آن به ۱۰۲۵ متر می‌رسد. بزرگی بسیار زیاد این دریاچه و پوسته اقیانوسی مانند پوسته کف آن، باعث شده است که نام دریا را روی این دریاچه بگذارند. البته آب این دریا خیلی شور نیست و بنابراین برای شنا بسیار عالی است. به چشم‌ها آسیبی نمی‌رساند و برای پوست ضرری ندارد. اطراف این دریا پر از هتل، مراکز تفریحی، کلوب قایق سواری، مراکز ماهیگیری و تجهیزات مخصوص شیرجه می باشد و به جرات می‌توان گفت یکی از ۱۳ دلیل برای سفر به آذربایجان به حساب می‌آید.

خرید فرش

مردمان روستای لاهیج در طول سالیان دراز  مشغول کاری که اجدادشان در آن استاد بوده‌اند و آن فرش بافی بوده است،هستند. همچنین، برای هنرهایی مانند مس کاری و آهنگری، این روستا بسیار مشهور شد و آثار هنری این روستائیان حتی در موزه لوور نیز به نمایش گذاشته شده است.

خرید باقلوا

خرید باقلوا آذری یکی از ۱۳ دلیل برای سفر به آذربایجان به شمار می‌رود.وقتی از باکو به سمت شهر شکی در حرکت هستید، متوجه خواهید شد که کوه‌های بلند فراوانی در اینجا هستند. این شهر بیشتر به خاطر کاخ‌های تابستانی خان‌ها معروف شد که در سال ۱۷۶۲ ساخته شده‌اند. در ضمن کارگاه شیرین پزی نیز در شکی وجود دارد که بهترین باقلوای آذری را می توانید آنجا امتحان نمایید.

رفتن به زمین های خاکی

نمای طبیعی که در جنوب باکو قرار دارد بسیار شبیه به سطح کره ماه دارد: کیلومترها سطح خاکی و بی رنگ و لعاب با دهانه های کوه آتشفشان،  خاک رس و دریاچه‌های بسیار کوچک. بعضی از این آتش فشان ها ۴۰۰ متر ارتفاع دارند و بعضی بسیار کوچک و تپه مانند می‌باشند. آنهایی که بزرگ هستند به ندرت فوران می‌کنند ولی اگر هم چیزی بیرون پس بزنند، آن را با شدت زیادی انجام می‌دهند. بعضی نیز هستند که مرتبا گل و لای بیرون می‌دهند مانند گوتورداگ در منطقه گبوستان.

خاصیت درمانگری استراحتگاه نفتلان

این استراحتگاه در سطح جهانی دارای اعتبار ویژه‌ایی است و به دلیل خاصیت درمانگری این ماده نفتی، افراد زیادی به این منطقه از کشور می‌روند. تاثیر گذاری این ماده از خانواده نفتی به اثبات رسیده است و اکنون پمادی مخصوی از این ماده بوسیله شرکتی آلمانی تولید و در بازار مصرف به فروش می رسد.

خرید فرش دستبافت

فرش‌های دست بافت در طرح ها و رنگهای مختلف در این کشور بافته می‌شوند. ولی شیک ترین و با کیفیت ترین آنها را در شیروان و نوع آراسته به رنگ آبی و قرمز آن در گوبا بسیار معروف می‌باشند.

پارچه ابریشم

روسری‌های مخصوص روستای باسکال که در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار زیبایی درست می‌شوند، از کارهای دستی و سنتی مردمان این روستا محسوب می‌شود. ابریشم استفاده شده در این روسر‌ی‌های ابریشمی از شهر شکی آورده می‌شود. بعد آنرا با رنگدانه‌های طبیعی خشک کرده و  و از درختان آویزان می‌کنند. در مرحله آخر طرح و نقشه‌ی مورد نظر را با دستگاه چاپ بر روی روسری چاپ می‌کنند.

دیدن غزال‌ها

این حیوان بسیار زیبا در زبان محلی به جیران معروف است و از زمانهای قدیم نماد آذربایجان بوده است. البته در چند دهه اخیر به خاطر شکار زیاد نسل این حیوان رو به انقراض بود که با پیشگیری‌های به وجود آمده اکنون در منطقه حفاظت شده شیروان که بعدها بوجود آمد، حدود ده هزار نوع از آن در این منطقه زندگی می‌کنند.

خاویار آذربایجان

خاویار براحتی در این کشور یافت می‌شود، ولی امکان خارج کردن خاویار از این کشور وجود ندارد،و هر توریستی تنها می‌تواند دو قوطی از آنرا با خود به خانه بیاورد.

غذاهای سنتی آذربایجان

غذاهای سنتی و محلی آذربایجان ائم از گوشت بره، فندوق، بادمجان و تکه‌های سیب‌زمینی، تکه‌های حلقوی فلفل شیرین و میوه به می‌باشد که در روغن سرخ می‌شوند. این غذا که تازه طبخ می‌گردد در یک بشقاب قرار داده می‌شود و برای گرم نگه داشتن غذا زیر آن را شمع قرار می‌دهند. در جنوب آذربایجان، غذاهایی مانند لنکوران و لاوانگی غذای اصلی مردمان آن منطقه به شمار می‌آیند.

ما در این مقاله درباره ۱۳ دلیل برای سفر به آذربایجان با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره تور باکو،ویزا و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری لذت‌بخش و خوبی را با ما تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر