غذاهای سنتی چین

غذاهای سنتی چین

همه‌ی ما وقتی حرف از غذاهای چینی میشود،در ذهنمان غذاهای عجیب و غریبی می‌آید که در چین می‌خورند،به همین خاطر کلا از خوردن غذاهای چینی منصرف می‌شویم،علاوه بر این غذاهای عجیب غریبی که در ذهنمان می‌آید،غذاهای نودلی هم به آنها اضافه می‌شود،در صورتیکه اصلا اینطور نیست.ما در این مقاله از مهرآباد گشت می خواهیم درباره غذاهای سنتی چین را به شما معرفی کنیم،تا شاید نظرتان راجع به غذاهای این کشور عوض شد.

البته این نکته را بدانید که قبل از رزرو تور به فکر دریافت ویزای چین باشید.

۱.غذای خورشت گوشت گوسفند

خورشت گوشت گوسفند از جمله غذاهای سنتی پرطرفدار چین است.برای تهیه این غذا از نان فطیر خرد شده ،انواع ادویه‌های مخصوص که گاهی هم بجای گوشت گوسفند از دیگر گوشت‌ها هم استفاده می‌شود.

این غذای سنتی معروف در شهر شیان چین طبخ می‌شود که همراه با ان سس فلفل قرمز و یا ترشی سیر هم سور می‌گردد.

۲. گوشت باربیکیو چینی

گوشت باربیکیو یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین غذاهای سنتی چین است که در رستوران های مختلف چین یافت می‌شود.

گوشت‌های باربیکیو انواع مختلفی دارند،مثلا از گوشت گاو،گوسفند و یا حتی مرغ هم استفاده می‌شود.

۳. پاستا اسفناج چینی

پاستا اسفناج یکی از غذاهای سنتی چینی است که در شهر شیان چین بسیار معروف و پرطرفدار است.این غذا در رستوران‌های مختلف به روش های متنوع طبخ می‌گرددرشته‌های موجود در این غذا از اسفناج درست می‌شوند که روی آن‌را با مواد غذایی مانند سیب‌زمینی،تخم‌مرغ،هویج،فلفل و گوشت گاو پر می‌کنند.البته در برخی از رستوران‌ها سس قرمز هم به این مواد اضافه می‌کنند.

۴. توفو مخلوط با آلوئه ورا آناناس

توفو مخلوط با آلوئه ورا آناناس یکی از غذاهای سنتی پرطرفدار چین است که این غذا از یک توفوی بزرگ که آن‌را درون سس قرار می‌دهند تشکیل شده است.سسی که توفو را درون آن قرار می‌دهند ترکیبی از فلفل،روغن،کنجد و ادویه جات است که روی آن را با سبزیجات پر می‌کنند،که در کنار ان آلوئه‌ورا و آناناس را در ظرف دیگری قرار می‌دهند که این مخلوط یک ترکیب فوق‌العاده خوشمزه و هیجان‌انگیزی می‌شود.

۵. ماشی سرخ شده

در همه‌ جای دنیا برنج یا رشته سرخ به راحتی یافت می‌شود. اما ماشی سرخ شده کمی با بقیه متفاوت است، این غذا که شبیه به نوکی ایتالیایی است که کمی مزه‌ی شیرینی می‌دهد. سبزیجات تردی که داخل آن می ریزند و در کنار ماشی‌های نرم آن ترکیب خوشمزه‌ای را به این غذا می‌دهد.

۶. سبزیجات سرد چینی

سبزیجات سرد یکی از غذاهای ترکیبی سنتی است که حتما در سفرتان به چین آنرا امتحان کنید.این غذا از ترکیب توفو، بادام زمینی و سبزیجات مختلف از جمله کلم، خیار، لوبیا سبز و ریشه لوتوس درست می‌شود،که این غذا با سس ماریناد خورده می‌شود.

۷. توفو بدبو از غذاهای سنتی چین

توفو بدبو از غذاهای سنتی چینی است ،همانطور که از اسم آن مشخص است دارای بوی بدی می‌باشد که اغلب آشپزان برای خوش طعم کردن آن انواع ادویه‌جات را به آن اضافه می‌کنند و در نهایت غذای خاص و خوبی می‌شود،اما با ذائقه ما ایرانی‌ها جور در نمی‌آید.

۸. دامپلینگ

دامپلینگ از غذاهای سنتی پرطرفدار چینی است که خمیر این غذا با گوشت و سبزیجات تازه پر می‌گردد،و در نهایت آن بخارپز و یا سرخ می‌شود.مردم محلی چین این غذا را قبل از آنکه سرو کنند داخل سرکه‌ی سیاه و یا سس فلفل قرمز قرار می‌دهند تا خوشمزگی ان دوبرابر شود.

۹. بادمجان شیرین و ترش

برای کسانی که بادمجان را دوست ندارند یک خبر خوب داریم! یک نوع غذای چینی به نام بادمجان شیرین و ترش وجود دارد که با خوردن این غذا نظرتان کاملا عوض می‌شود.این غذا بیشتر مزه‌ای شیرین و شبیه به گوشت دارد تا سبزیجات.

 برای طبخ این غذا، تکه‌های بادمجان را داخل یک کاسه می‌ریزند و آن‌را با سس فلفل و ماهی میل می‌کنند.

۱۰. رشته گوشت چینی

رشته گوشت در همه‌ی رستوران‌های چین یافت می‌شود،اما نوع طبخ آن در رستوران‌های مختلف متفاوت است.

طبخ معمول این غذا به این صورت است که روی رشته‌ها را با گوشت گاو چرخ شده و سبزیجات مختلف پر می‌کنند.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره غذاهای سنتی چین با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخشی را تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر