خرید سیم کارت چینی

خرید سیم کارت چینی

برای رفتن به کشور چین مسافران علاوه بر دریافت ویزای چین،تور،بلیت هواپیما،احتیاج به خرید سیمکارت چینی هم وجود دارد.

خرید سیمکارت در چین بسیار موضوع پراهمیتی است به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به شما نحوه خرید سیمکارت چینی را معرفی کنیم.با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اپراتورهای مخابراتی در کشور چین

در چین هم مثل دیگر کشورها اپراتورهای زیادی وجود دارد که به مشترکان خود برای داشتن تلفن همراه خدماتی را ارائه می‌دهند.

کشور چین دارای سه اپراتور قدرتمند از قبیل China Mobile, China Unicom, China Telecom می‌‌باشد که هر کدام با توجه مزیت‌هایی که دارند مشترکان خاص خود را دارند.

کهن‌ترین سیستم اپراتور تلفن همراه کشور چین China mobile است و تقریبا این سیستم دارای شبکه‌ی وسیع‌تری دارد و از اپراتورهای دولتی چین به حساب می‌آید.

اپراتور دیگر کشور چین که china Unicom نام دارد دارای خدمات وسیعتر با تعرفه‌های مناسبتری می‌باشد که از نظر هزینه مشترکان خود را راضی نگه داشته است اما باز هم با این وجود از نظر آنتن‌دهی و کیفیت خدمات ،تعریف آنچنانی ندارد.

سومین اپراتور چین  china telecom است که با ارائه خدمات مخابراتی به همراه دو اپراتور دیگر فعال است و مشترکان خاص خودش را دارد.

با توجه به توضیحات داده شده،مسافران ایرانی برای خرید سیمکارت چینی ، اپراتور China telecom گزینه مناسب‌تر و بهترین محسوب می‌شود.

خرید سیم کارت در چین

بهتر است در ساعات اولیه که وارد کشور چین می‌شوید،حتما اقدام به خرید سیمکارت چینی نمایید. قیمت سیمکارت‌های چینی بین صد تا دویست و پنجاه یوان است و با توجه به سیستم اپراتوری که انتخاب می‌کنید میزان شارژ اولیه فرق دارد.

برای خرید سیمکارت چینی علاوه بر فروشگاه‌های نمایندگی رسمی این اپراتورها که در فرودگاه یا مراکز خرید شهرهای چین فعال است، دست فروشان فراوانی هم هستند که می توانید سیمکارت را از آن ها تهیه نمایید. در سال‌های پیش برای خرید سیمکارت چینی از نمایندگی‌ها لازم است که اشخاص فقط با ارائه مدارک شناسایی خود ،می‌توانستند ثبت نام نمایند که کمی زمانبر و طولانی می‌شود. به همین خاطر دست‌فروشانی که در مراکز خرید سیمکارت چینی می‌فروشند، گزینه بهتری است اما بهتر است که بعد از خرید سیم از دست‌فروشان از سالم بودن سیمکارت پیش خودشان مطمئن شوید تا برایتان مشکلی پیش نیاید.

خدمات سیم کارت چینی

سیمکارت‌های چینی از نسل‌های ۳، ۴ یا ۴.۵ هستند، به همین خاطر سرعت اینترنت خوبی دارند و با توجه به این موضوع که خرید بسته‌های اینترنت بسیار مقرون به صرفه است پیشنهاد می‌کنیم که برای ارتباط با بستگانتان در ایران از اینترنت استفاده کنید.

هنگامی‌که سیم کارت خود را دریافت کردید شماره‌تان را به نزدیکان خود بدهید تا با آنها در ارتباط باشید، زیرا هزینه‌های شما بسیار کمتر می‌شود. اغلب شارژ اولیه سیمکارت‌ها برای یک سفر هفت تا ده روزه کافیست، اما اگر شارژتان تمام شد، میتوانید از سوپر مارکت‌ها شارژ بخرید. شارژ دیتا هم موجود است، اگر فقط اینترنت مصرف میکنید، شارژ دیتا خریداری کنید.

البته در بیشتر هتل‌های چین اینترنت وای فای موجود است که شما می‌توانید از اینترنت هتل محل اقامتتان هم استفاده کنید.

مدت اعتبار سیم کارت چینی

سیمکارت‌های چینی باید حتما به نام یک نفر ثبت شده باشد و در غیر این صورت ۶ ماه یا ۱ سال بیشتر اعتبار ندارد. اما توجه داشته باشید که سیم کارتی که اعتبار خود را از دست نداده باشد در صورت عدم استفاده‌ی حداقلی از آبونمان‌های ماهانه شارژ داشته باشد یعنی اگر زمانی که خواستید چین را ترک کنید سیم کارت شما شارژ کمی داشته باشد به زودی خواهد سوخت.

آبونمان ماهانه بستگی به اپراتوری دارد که شما سیمکارت چینی را از آن خرید کرده‌اید، به همین خاطر با خدمات که ارائه می‌دهند ۹ تا ۳۰ یوان ماهانه آبونمان را برای مشترکان در نظر می‌گیرند. پس اگر هنگام ترک چین تا شش ماه آینده قصد سفر رفتن دوباره به چین را ندارید، حداقل ۵۴ یوان شارژ باید در سیمکارت‌تان موجود باشد تا در سفر بعدی سیمکارتتان روشن شود.

هزینه سرویس موبایل در کشور چین

نرخ مکالمه موبایلی در چین دو برابر ایران است و برای هر یک دقیقه برابر با ۰.۲۸ یوان چین (معادل ۵۳۰ تومان ) است. به هر حال اگر قرار باشد که مکالمه تلفنی زیادی در سفرتان به چین داشته باشید، خرید یک سیمکارت چینی به صرفه تر از استفاده از رومینگ اپراتورهای داخلی خواهد بود.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت راهنمای خرید سیمکارت چینی را به شما گفتیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیگشی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا سفری لذت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه‌تری را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر