جشن سال نو چینی‌ها

جشن سال نو چینی‌ها

چین کشوری وسیع است که سفر به آن شما با دنیای دیگری آشنا می‌شوید و همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم برای رفتن به آن هم نیاز به دریافت ویزای چین و تور آن داریم. در این کشور تلفیقی از دنیای مدرن و سنتی را در همه‌ی شهرهای آن به راحتی می‌توانید ببینید، و همین موضوع باعث شده است که در صنعت گردشگری بسیار پیشرفت داشته باشد.ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی یکی از جشنواره‌ها و فستیوال‌های مهم این کشور یعنی جشن سال نو چینی‌ها با شما صحبت کنیم،مردم چین در این جشن خود با برگزاری مراسم‌های سنتی و نمایش‌های مختلف سال نوی خود را جشن می‌گیرند،با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

جشن سال نو دارای تاریخ مشخصی نمی‌باشد و شروع آن در بهمن ماه در فاصله ۲۱ ژانویه تا ۲۰ فوریه متغیر است که مدت زمان برگزاری این جشن به مدت ۱۶ روز می‌باشد و از مهم‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های چین محسوب می‌شود.این جشنواره چینی علاوه بر کشور چین در کشورهای همسایه‌ی چین مانند سنگاپور،کره جنوبی و در اغلب شهرهای چینی برگزار می‌گردد.

سنت جشن سال نو چینی‌ها

در شهر و مناطق مختلف چین،جشنی که برای سال نو چینی‌ها برگزار می‌شود با هم متفاوت است،مثلا در شمال چین،در شب سال نو چینی‌ها در خانه‌ی همه مردم این منطقه پیراشکی از الزامات این جشن است به طوریکه خوردن ان را بر خود واجب می‌دانند.و یا مردم جنوب رود یانگ تسه،در این شب غذاهای رولی که از ترکیب پیراشکی و یا کیک برنجی است،حتما در سفره‌ی آنها یافت می‌شود.

از دیگر سنت‌هایی که در جشن سال نو چینی‌ها وجود دارد،این است که اعضای خانواده دور هم جمع می شوند و شام را کنار هم می‌خورند و با دادن پاکت‌های هدیه قرمز رنگ،پوشیدن لباس نو و آتش بازی این رویداد مهم را در کنار هم جشن می‌گیرند.

تدارکات جشن سال نو چینی‌ها

خانه تکانی

چینی‌ها هم مانند مردم ایران قبل از آغاز جشن سال نو خود منازل خود را تمیز می‌کنند،چین‌ها این کار را با هدف خداحافظی با سالی که رو به اتمام است انجام می‌دهند.

مناجات با خدای اجاق گاز آشپزخانه

مردم چین در قدیم معتقد بودند که خدایی به نام اجاق گاز آشپزخانه وجود دارد که همه‌ی کارهای مربوط به آشپزخانه و کار خانه را انجام می‌دهد،به همین خاطر در این روز برای وی دعا می‌کنند تا در انجام کارهایش موفق شود.

تزیین شهر

همه‌ی خانه‌ها و خیابان‌ها در زمان برگزاری جشن سال نو چینی‌ها با رنگ قرمز تزئین می‌شود،در واقع رنگ اصلی برای تزئین و زیباسازی در این مراسم ،قرمز است،زیرا آنها اعتقاد دارند که قرمز ،رنگ خنده و خوشحالی است.

جمع شدن اعضای خانواده دور هم

از کارهای دیگری که همه‌ی خانواده‌ها در این جشن انجام می‌دهند،این است که تمام اعضای خانواده دور هم شام می‌خورند.

هدایای جشن سال نو چینی‌ها

از دیگر سنن جشن سال نو چینی‌ها،مانند دیگر کشورها،رسم هدیه دادن و هدیه گرفتن است.در این جشن اغلب افراد مسن به جوان‌تر ها هدیه سال نو می‌دهند،از متداول‌ترین هدایایی که مردم در این جشن به یکدیگر می‌دهند،پاکت‌های پول قرمز رنگ است،که نماد خوش‌شانسی برای مردم است.

نمایش‌های همگانی

با شروع این جشن،مراسم‌های جذابی مانند رقص اژدها،رقص شیر و نمایش‌های جالب دیگر برگزار می‌شود.علاوه بر این نمایش‌ها، محصولات سنتی چینی و غذاهای معروف این کشور،نمایشگاه‌های سنتی چین را می‌توانید ببینید که به راحتی با آداب و رسوم قدیمی مردم چین آشنا شوید.

حقایق جالب درباره جشن سال نو چینی‌ها

سال نو چینی بر اساس تقویم قمری می‌باشد،که این تاریخ هر سال در حال تغییر است اما در واقع بین ۲۱ ژانویه تا ۲۰ فوریه می‌باشد.

این جشن در روز اولی که ماه دیده شود شروع می‌شود و به مدت ۱۵ روز می‌باشد که هرکدام از این ۱۵ روز جشن خاص خود را دارد.

سالیانه بیش از میلیاردها نفر برای این جشن از سراسر دنیا ویزای چین،تور و بلیت هواپیمای این کشور را رزرو می‌کنند تا در مهم‌ترین جشن چینی‌ها شرکت کنند.این کار به چونیان شهرت یافته است که بزرگترین مهاجرت سالیانه در جهان محسوب می‌شود.

روز ۷ام جشن سال نو به روز تولد مرد عادی معروف است که با نام روز مردان نامگذاری شده است،مردم معتقدند که انسان در این روز از خاک رس زرد ساخته شده است.

روز ۲ام جشن سال نو روز تولد سگ هاست که مردم در این روز یک نوع متفاوت با سگ‌ها برخورد می‌کنند.

ما در این مقاله درباره مهم‌ترین جشن چینی‌ها ،یعنی جشن سال نو چینی‌ها با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری لذتبخش و خاطره‌انگیزی را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر