1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. بهترین خیابان‌های پکن برای خرید

بهترین خیابان‌های پکن برای خرید

بهترین خیابان‌های پکن برای خرید

بهترین خیابان‌های پکن برای خرید

شهر پکن در چین، پایتخت امپراتوری بزرگ پنج هزار ساله این کشور است که داری نماهای ویژه و خاصی می‌باشد. این شهر یکی از شهرهای پر جنب و جوش چین است که به طور همزمان می‌توانید هم از مکان های گردشگری سنتی و هم از بناهای مدرنی که در آن ساخته شده نیز دیدن نمایید.

المپیک ۲۰۰۸ هم نقش مهمی در شناساندن پکن به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین شهرهای جذاب برای گردشگران و تبدیل این شهر به شهری بین المللی داشت. به همین خاطر این شهر تعداد زیادی توریست را هر سال به سمت خود جذب می‌کند. در این مطلب ما می‌خواهیم درباره بهترین خیابان‌های پکن برای خرید را به شما معرفی کنیم،تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۱.مرکز خرید جیامائو در ژیژیمن

در یکی از محله‌های پکن مرکز خریدی به نام جیامائو وجود دارد که به دلیل موقعیت مکانی و همینطور جنس‌های آن وجود دارد از محبوبیت خاصی برخوردار است. معماری این ساختمان بسیار خاص ساخته شده و به صورت بیضی می باشد.

 در این مرکز خرید تفریحات، سرگرمی‌ها، سوپرمارکت‌ها، زمین‌های بازی برای کودکان و رستوران‌های چینی و غربی در نظر گرفته شده است تا افراد هنگام خرید در این محل بتوانند یک تجربه خرید و خوراکی کامل بدست بیاورند. این مرکز خرید در کنار باغ‌ وحش پکن قرار گرفته است، بنابراین مسافران پس از پایان خریدشان به بازدید از حیواناتی که درون این باغ وحش هستند بروند. بسیاری از مارک‌های معروف پوشاک و دیگر لوازم در این مرکز خرید وجود دارد.

۲.خیابان نانلوگو پکن

یکی از خیابان‌های محبوب در شهر پکن خیابان نانلوگو و همینطور برج طبل قدیمی است. در این خیابان ساختمان‌های زیادی با سبک چینی وجود دارد. در این خیابان می توانید انواع خوراکی‌های سنتی را که در مغازه های اطراف فروخته می‌شود نیز را بخرید. همچنین برای کسانی که علاقمند به بدلیجات هستند حتما از این خیابان بازدید نمایند. این خیابان در حدود هشتصد متر طول و مغازه‌های فراوانی دارد. گشت و گذار در این محدوده و چانه‌زدن با فروشنده‌ها تجربه جالبی خواهد بود. خیابان نانلوگو در کنار خیابان هوهایی قرار گرفته‌ است که محل فوق‌العاده‌ای است برای مردمی است که عاشق رفتن به کافه در شب هستند.

۳.خیابان کیانمن پکن

این خیابان از خیابان‌های معروف در پکن که هم دسترسی به آن راحت است و هم این که همه چیز در این خیابان یافت می‌شود، در کنار این خیابان دو مسیر دیگر به نام‌های ژیانیوکو و داژالان قرار دارند که دو خیابان نمونه برای خرید خوراکی و تنقلات در پکن هستند. جگر تفت داده‌شده، سیرآبی گوسفند، میوه‌هایی با روکش شکری و دیگر خوردنی‌های محلی در این خیابان یافت می‌شود. در خیابان کیانمن ساختمان‌هایی قدیمی وجود دارد که برای عکاسی بسیار منساب هستند. این مکان تعدادی فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد ولی مغازه‌های کوچک بسیاری وجود دارد. از مهم‌ترین جنس‌های این خیابان می‌توان به لباس، کفش، غذاهای سنتی پکنی و فروشگاه‌هایی به برندهای قدیمی اشاره کرد. رستوران اردک کبابی کوانجود در این خیابان واقع‌شده است که بسیار پرطرفدار است.

۴.دهکده سانلیتون 

در کجای پکن یک شب مدرن به یاد ماندنی برای خود بسازیم؟ بدون شک دهکده سانلیتون پاسخ این سوال است.

در این خیابان جوان‌ها دور هم جمع می‌شوند و دور همی‌ها و جشن‌های مختلفی برگزار می‌کنند. ساختمان‌های این خیابان با داشتن تعداد زیادی از مارک‌های پوشاک جوانان از بقیه مکان‌های پکن به‌روزتر و بر اساس مد هستند. دهکده سانلیتون در شب‌ها تبدیل به محلی شاد و سرگرم‌کننده می‌شود. بدر این خیابان نگران بازگشت دیر هنگام نباشید زیرا در تمام ساعات شب تاکسی‌ها در دسترس هستند.

۵.خیابان وانگفوجینگ پکن

قدیمی ترین و معروف ترین خیابان شهر پکن وانگفوجینگ است، در این خیابان تعداد زیادی مراکز تجاری و فروشگاه‌های بزرگ در شهر پکن وجود دارد که افراد می‌توانند در آن‌ها خرید کنند. افراد در این خیابان خریدهایی مانند کتاب، تنقلات، آتلیه عکاسی و …  انجام می‌دهند. این خیابان نه تنها برای مردم شهر پکن بلکه برای کسانی که برای اولین بار هم به این شهر می‌روند نیز بسیار محبوب است. در خیابان وانگفوجینگ رستوران های فراوانی وجود دارد، در راسته‌ی این خیابان  بهترین مغازه های خوراکی فروشی وجود دارد که انواع غذاهای و تنقلات خوشمزه را می‌فروشند. 

۶.بازار عتیقه پانجیایوآن پکن

برای خرید انواع سوغاتی و عتیقه‌های زیبا و سنتی رفتن به بازار عتیقه پانجیایوآن پیشنهاد می‌شود.این محل یک بازار بزرگ است که هرگونه عتیقه چینی مثل سرویس قوری و فنجان چینی، خوشنویسی و نقاشی هنرمندان معروف کهن، وسایل خطاطی و مجسمه‌های بودا در آن پیدا می‌شود. چانه‌زدن در بازار عتیقه پانجیایوآن خیلی مرسوم است.

۷.خیابان ژیوشوئی 

این خیابان که در قدیم به عنوان یک خیابان محبوب برای پیاده‌روی شناخته می‌شد حال به شکل یک مرکز تجاری بزرگ توسعه یافته است. غرفه‌های مختلف در این مرکز جنس‌های متفاوتی مثل پوشاک، کیف، خوراکی و بدلیجات و وسایل تزئینی را می‌فروشند. تقریباً همه غرفه‌دارها می‌توانند انگلیسی صحبت کنند بنابراین مشتریان به راحتی می‌توانند با آن‌ها چانه بزنند و خرید کنند.

۸.خیابان بین‌المللی سولانا

پیشنهاد ما این است که اگر به پکن سفر کردید،حتما به این خیابان سر بزنید این منطقه به دلیل جو دوستانه ای که دارد باعث می شود خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهنتان ثبت شود. سبک ساختمان‌های این خیابان اروپایی است و نورهایی که از آنها در شب می‌تابد تمام خیابان را روشن می‌کند. این منطقه ی تجاری بین‌المللی در پارک چائویانگ قرار دارد که مناظری جذاب و دوست داشتنی دارد.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره بهترین خیابان‌های پکن برای خرید با شما صحبت کردیم،همچنین شما همراهان و عزیزان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری خوب و خاطره انگیزی را با ما تجربه نمایید.


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر