چگونه به تایلند برویم؟

چگونه به تایلند برویم؟

تایلند کشوری عجیب با چشم‌اندازهای زیبا و جاذبه‌های فرهنگی فراوانی است، شهرهای فراوانی مانند بانکوک، پوکت، جزیره ساموی، پاتایا، کرابی و جزیره فی فی برای گشتن دارد.

قبل از هرچیزی این نکته را بدایند که برای رفتن به این شکور احتیاج به دریافت ویزای تایلند و رزرو تور آن را دارید.

چیزی که بیشتر از همه تایلند را جذاب کرده است این است که از یک طرف شهرهای بزرگ و شلوغ با بازارها و پاساژهای مدرن با ارتفاعات زیاد وجود دارد و از طرفی دیگر منطقه‌های ساکت مانند ترانگ یا کرابی وجود دارد که جایی برای گرفتن آرامش است.ما قرار است در این مقاله درباره چگونه به تایلند برویم؟ با شما صحبت کنیم،با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

در سفرتان به تایلند این جاذبه‌های گردشگری را به هیچ وجه از دست ندهید:پارک تاریخی آیوتاها که در یونسکو ثبت شده است،چیانگ مای که بالای ۳۰۰ عبادتگاه دارد،جزیره بسیار زیبای ساموی که پر از باغ‌های نارگیل است و جزایر شگفت‌انگیز پوکت.

تایلند در گذشته به اسم سیام معروف بوده از قطب‌های تجاری است. تایلند بهشت توریستان است که دارای چشم اندازی پر از سواحل آفتابی، جزایری پر از درختان نخل و دهکده‌هایی پر از زیبایی دارد.

چگونه به تایلند برویم؟

تایلند از جمله کشورهای توریستی پرطرفدار است که سالیانه میلیون‌ها گردشگر به این کشور سفر می‌کنند.با سفر توریستان به این کشور باعث بهبود شرایط از جمله در زمینه گردشگری شده است،برای رفتن به تایلند راه‌های فراوانی است که محبوب‌ترین آنها هواپیما است.

بانکوک به عنوان پایتخت تایلند و بزرگ‌ترین شهر آسیا است،همه‌ی پروازهای بین‌المللی که به شهر بانکوک و دیگر شهرهای مهم تایلند مانند چیانگ مای و پاتایا پرواز مستقیم به دیگر شهرهای مهم جهان دارند.

همچنین تایلند با کشورهایی مانند کامبوج،مالزی،سنگاپور و میانمار هم مرز است بنابراین توریستان می‌توانند حمل و نقل جاده‌ای هم انتخاب کنند و با استفاده از اتوبوس و ماشین وارد تایلند شوند.

علاوه بر پرواز و حمل و نقل جاده‌ای استفاده از قطار هم گزینه‌ی مناسبی است.خط راه‌آهن بین‌المللی تایلند به شهرهای باترورت کوالالامپور متصل است،استفاده از قطار برای رفتن به تایلند از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.این قطار سریع‌السیر است و دارای خدماتی مانند غذا دارد و نکته‌ی دیگر اینکه فقط یکبار در هفته سرویس دارد.

برای رفتن به تایلند می‌توانید از راه‌های دریایی هم استفاده کنید،استان ساتون در جنوب تایلند و جزایر لنکاوی مالزی و کشتی‌های کروز در مالزی و پوکت و بانکوک وجود دارد.

نکات مهم سفر به تایلند

از سنت‌های اجتماعی موجود در تایلند آگاهی کامل داشته باشید تا در مشکلات غیر ضروری گرفتار نشوید،خیلی بهتر است قبل از آنکه ویزا و تور خود را دریافت کنید و برنامه ی سفر خود را بچینید،یک دید کلی به این کشور داشته باشید.

فرهنگ مردم تایلند از قدیم به جای مانده است و بسیار دیرینه است که این هم تلفیق شده با فرهنگ چین و هند است.باز هم با این وجود تحت تاثیر فرهنگ کشورهای غربی بوده است.

به عنوان مثال امروزه مردم زمانیکه همدیگر را می بینند همراه با سلام کردن به هم دست هم می‌دهند اما در گذشته ،راه سلام کردن در تایلند، بستن دست ها و کمی خمکردن سر بوده است. وقتی به این کشور سفر می‌کنید حتما خاطرتان باشد که به خانواده‌های سلطنتی تایلند احترام‌های مذهبی گذاشته می‌شود‌همچنین مردم تایلند خشمگین شدن و ابزار علاقه بین زن و مرد در عموم را بسیار بد می‌دانند.

دست زدن به سر کسی و یا دراز کردن پای خود سمت کسی بسیار حرکت بی‌ادبانه‌ای محسوب می‌شود.

نکته‌ای که باید بسیار به آن توجه کنید این است که زمانیکه می‌خواهید وارد منزل و یا عبادتگاهی شوید حتما کفش‌های خود را در بیاورید.

ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره چگونه به تایلند برویم؟ با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان عزیز مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تایلند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن را داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری مهیج و خاطره‌انگیزی را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر