ویزای کار هند

ویزای کار هند

افرادی که متقاضی کار در هند هستند در ابتدا باید شرایط کاری و سپس مدارک لازم برای دریافت ویزای کار هند را بدانند،و با توجه به اینکه هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است،ممکن است برای متقاضیان کار در هند،این موضوع باعث نگرانی شود،اما اگر فرد تقاضا کننده شغل مرتبط با مدرک تحصیلی و یا تخصص خود اقدام نماید،بسیار راحت می‌تواند برای کار در این کشور اقدام نماید.
ما در این مقاله از مهرآباد گشت قصد داریم درباره ویزای کاری هند و شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع ویزای هند با شما صحبت کنیم،پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط کار در هند

افرادی که قصد دارند وارد بازار کار هند شوند در ابتدا باید بدانند که شرایط کار صنعتی فوق العاده است و افراد در این بخش می‌توانند موقعیت‌های کاری زیادی داشته باشند. با توجه به قانون کار در هند همه‌ی افراد باید در طول هر هفته به مدت ۴۸ ساعت کار کنند. روز کاری در هند از روز ۲ شنبه شروع شده و شنبه به پایان می‌رسد. قوانین اضافه کار در این کشور آزاد است و تقاضا کننده می‌تواند بر اساس درخواست کارفرما به اضافه کاری مشغول شده و حقوق بیشتری دریافت کند. در طول هر سال معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ روز تعطیل رسمی وجود دارد. برای یافتن کار در کشور هند فرد می‌تواند از موسسات کاریابی معتبر و آگهی‌های شغلی استفاده کند.
بعد از یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی فرد باید مدارکی مانند: سوابق کاری، مدرک زبان هندی یا زبان انگلیسی، انگیزه از کار و اقامت در کشور هندوستان، آخرین مدرک تحصیلی، تکمیل فرم مورد نظر و اسکن از گذرنامه را به کارفرما یا موسسه مربوط ارسال نماید و منتظر بررسی درخواست باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار هند

همه‌ی افرادی که می‌خواهند ،درخواست کار در هند بدهند، نیاز به ویزای کار هند دارند، ان نوع ویزای هند توسط سفارت و یا کنسولگری هند صادر می‌شود. این نوع ویزا بین ۱ تا ۵ سال اعتبار ، اما در بیشتر مواقع ویزای کار ۱ سال اعتبار دارد،تکنسین های ماهر و حرفه ای در صورت توافق کارفرما برای کار بلند مدت می‌توانند ویزای ۵ ساله دریافت کنند. برای دریافت ویزای کار افراد باید دارای دعوت نامه شغلی از یک شرکت یا قرار داد کاری باشد، در قرارداد کاری باید شرایط کار و میزان حقوق مشخص شده باشد،همچنین لازم است فرد تست بیومتریک را ارائه نماید.
مدارک مورد نیاز این نوع ویزای هند:
تکمیل فرم درخواست ویزای کار
ارائه گذرنامه معتبر
۲ عدد عکس جدید با زمینه سفید
ارائه گواهینامه رانندگی
اصل و کپی مدارک شناسایی
دعوت نامه شغلی دریافت شده از شرکت معتبر
انجام آزمایشات و معاینات پزشکی لازم و ارائه مدارک تایید شده آن
مدرک دال بر عدم سوء پیشینه
تمکن مالی فرد
مدرک معتبر زبان هندی و یا انگلیسی
آخرین مدرک تحصیلی
رزومه و سوابق کاری
ارائه مدرکی دال بر تایید تخصص شما در شغل مربوط

شغل‌های مورد نیاز و پرطرفدار در هند

با توجه به رشد اقتصادی در هند فرصت‌های شغلی زیادی هم در این کشور برای متقاضیان بوجود آمده است. هر سال دولت این کشور لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را آپدیت منتشر می‌کند. در صورتی که فرد متقاضی در هر یک از زمینه‌های زیر متخصص و واجد شرایط باشد به راحتی وارد بازار کار در هند خواهد شد. مشاغل لازم در کشور هند عبارتند از:
هنرمندان مطرح
مدرس یا مترجم زبان‌های خارجی
وکیل
مشاغل فناوری
بازاریاب
کارشناس منابع انسانی
مدیر حسابداری
خلبان تجاری
پزشک
مشاور مدیریتی
خدمات ملکی
منشی
مهندس علوم کامپیوتر
سرآشپز حرفه ای بین المللی
پرستاری
آدرس و شماره تماس سفارت هند
آدرس سفارت هند در تهران:  خیابان دکتر بهشتی ،خیابان میرعماد ،خیابان نهم ، پلاک ۲۲
ساعت کاری سفارت هند در ایران : از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰
تلفن سفارت هند: ۸۸۷۵۵۱۰۳
آدرس کنسولگری هند در زاهدان:زاهدان ، بین خیابان خیام و خیابان مدنی
تلفن کنسولگری هند در زاهدان : ۳۲۲۲۳۳۷-۰۵۴۱
آدرس کنسولگری هند در بندرعباس:بندرعباس ،خیابان گلشهر جنوبی ،خیابان حکمت پلاک 43
تلفن کنسولگری هند در بندرعباس: ۶۶۱۷۴۵-۰۷۶۱
همچنین ایران چندین سفارت و کنسولگری در هند دارد که در شهرهای دهلی نو،بمبئی و حیدرآباد واقع است.
ما در این مقاله از مهرآباد گشت درباره ویزای کار هند با شما صحبت کردیم،همچنین شما عزیزان و همراهان همیگشی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،تور و جاذبه‌های گردشگری این کشور داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفر و شغل خوب و خاطره انگیزی را با ما تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر