۱۰ نکته مهم قبل از سفر به تایلند

۱۰ نکته مهم قبل از سفر به تایلند

تایلند در جنوب شرقی قاره آسیا قرار دارد ، اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید قبل از هرچیزی باید برای دریافت ویزای تایلند اقدام نمایید.مردم تایلند آداب و رسوم خاص خودشان را دارند.سالیانه گردشگران و توریستان زیادی به این کشور سفر می‌کنند.تایلندی‌ها به مسافران و خارجی‌ها عادت دارند،اما در سفرتان بهتر است یکسری کارها را انجام دهید تا بتوانید با آنها بهتر ارتباط برقرار کنید و بهترین استفاده را از زمان سفرتان ببرید و لحظه‌های شاد و خاطره‌انگیزی را در سفرتان برای خود رقم بزنید.

در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا ۱۰ نکته مهم قبل از سفر به تایلند که دانستن آنها برای همه‌ی افرادی که قصد دارند به این کشور سفر کنند ضروری است.

۱.تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و با میانمار، لائوس، کامبوج و مالزی دارای مرز مشترک است. سواحل آن هم در کنار دریای آندامان و خلیج تایلند قرار دارند. موقعیت خاص آن باعث شده است تا طبیعت این کشور بسیار تزیبا و منحصر به فرد شود که در این کشور جنگل های سرسبز، آب های شفاف و خوشمزه ترین میوه‌ها در آن یافت می‌شود.

۲. مردم تایلند به مهمان نوازی شهرت دارند و هر وقت که نگاهشان کنید به شما لبخند می‌زنند، به همین دلیل است که نام سرزمین لبخندها را برای آنان انتخاب کرده‌اند. بارها پیش آمده آن ها کار و مسیر حرکت خود را رها کنند و به کمک توریستان بروند حتی بدون این که کسی از آنها درخواست کمک کرده باشد. در هر صورت زمانی که احساس سر درگمی کردید و یا نیاز به کمک داشتید با خیال راحت می‌توانید از آنها درخواست کمک کنید.

۳.مردم تایلند به زبان انگلیسی تسلط دارند اما لهجه آنها بسیار بد است و گاهی هم ممکن است مفهوم یک جمله را بابجا بگویند اما با این حال اصلا نگران نباشید با کمی تلاش و تمرکز می‌توانید منظور یکدیگر را متوجه شوید و همه کارهایتان بخوبی پیش برود.

۴.مردم تایلند اعتقادی به وایستادن در صف را ندارند . یکی از نکات مهم سفر به تایلند این است که هرگز در صف نایستید وگرنه باید تا ابد در صف باشید و هیچوقت نوبتتان نشود. در مکان های عمومی همه با فاصله کمی کنار هم قرار می‌گیرند و این کار احتمالا برایتان کمی ناراحت کننده باشد. بهتر است از قبل آمادگش داشته باشید.

۵.در سفرتان به تایلند هرگز با چنگال غذا نخورید برای مردم تایلند استفاده از چنگال هنگام غذا خوردن امری بی ادبانه است و باید همیشه با قاشق غذا خورد.

۶. اگر قصد دارید در روز در شهر بگردید توک توک که یک وسیله حمل و نقل بسیار محبوب در تایلند است را انتخاب کنید و در شب حتما سوار تاکسی شوید.توک توک سواری بسیار هیجان‌نگیز است،با سوار شدن بر روی آنها تمام منظره شهر را به راحتی می‌توانید ببینید اما این نکته را هم بدانید که انتخاب تاکسی خیلی کار شما را راحتتر می‌کند.

۷. از دیگر نکات مهم قبل از  سفر به کشور تایلند که باید حتما شما آن را بدانید این است که تایلندی‌ها احترام و علاقه زیادی به پادشاه خود دارند و بهتر است هرگز درباره پادشاه‌شان صحبت نکنید.

هرگونه بی احترامی به پادشاه ممکن است باعث زندانی شدنتان شود. حتی اگر صحبت از خاندان سلطنتی هم به میان آمد بهتر است هیچ اظهار نظری نکنید و تلاش کنید تا موضوع بحث عوض شود.

۸.در تایلند موتور کرایه نکنید. توریستان زیادی را می بینید که بدون داشتن کلاه ایمنی سوار موتورها و یا اسکوتر شده‌اند اگرچه بسیار هیجان زده به نظر می‌رسند اما کار بسیار خطرناکی است،مخصوصا اگر وارد خیابان اصلی شدید. در خیابان‌های اصلی ترافیک بسیار سنگین است و هیچ کدام از وسایل نقلیه درون خیابان اعتقادی به قوانین راهنمایی و رانندگی ندارند.

۹.انبه‌های تایلندی را هرگز از دست ندهید.این کشور دارای خوشمزه‌ترین انبه‌هاست که در همه جای شهر یافت می‌شود.

۱۰.در مکان‌های وذهبی حتما لباس مناسب و پوشیده خود را انتخاب کنید. لباسی که برای رفتن این جاذبه‌ها انتخاب می‌کنید حتما تا پایین آرنج و زانویتان پوشیده باشد وگرنه دچار دردسر می‌شوید.

ما در این مقاله درباره ۱۰ نکته مهم قبل از سفر به تایلند با شما صحبت کردیم،همچنین شما همراهان و عزیزان همیشگی مهرآباد سفر اگر سوالی درباره ویزای تایلند،تور و جاذبه‌های گردشگری آن دارید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر