عجیب‌ترین معبد جهان در چین

عجیب‌ترین معبد جهان در چین

ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین معبد جهان در استان شان شی چین، در ۴۰۲ کیلومتری شهر بیجینگ قرار دارد. نام این معبد “شوان کونگ” Xuankong  می‌باشد در کوه هنگشان واقع شده است ویکی از جاذبه‌های گردشگری هیجان انگیز چین می‌باشد. کوه “هنگشان” که این معبد در آن قرار گرفته است، از کوه‌های مشهور و معروف چین و جزو ۵ کوه مقدس این کشور می‌باشد و دارای منظره‌های طبیعی زیبایی می‌باشد. معبد شوان کونگ به معبد معلق معروف می‌باشد (زیرا احساس می‌شود که در هوا معلق و رها است)، یکی از شگفتی‌ها و عجایب باستانی و قدیمی کشور چین به حساب می‌آید. ساختمان این معبد قدیمی می‌باشد و دارای پله‌های بسیار شیب‌دار و مجاری باریک است که به گفته گردشگران گیج کننده و در عین حال شگفت انگیزهستند.

قدمت این معبد به ۱۵۰۰ سال پیش می‌رسد.اغلب توریستانی که عاشق هیجان هستند حتما در سفرشان به چین از این معبد دیدن می‌کنند و همینطور عقیده دارند که هر لحظه‌ای که در این معبد بودیم انتظار داشتیم این معبد بریزد روی سرمان!زیرا معماری این معبد به گونه‌ای است که گویی از کوه آویزان شده است اما در صورتیکه اینطور نیست!این معبد به کمک چوب‌های باریکی که در صخره قرار دارند محکم بسته شده‌اند.در داخل این معبد مجسمه‌هایی از مس و آهن وجود دارد،که همین مجسمه‌ها از اتفاقات ناگوار و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله این معبد در امان نگه داشته است.

همه سنگینی این معبد به عهده ستون‌های چوبی بلوط نیست. شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد اما در واقع، بر روی دیواره‌ای که معبد بر روی آن ساخته شده است، برآمدگی‌های آن به صورت سکوهای سنگی است که این سکو‌ها برای محکم نگه داشتن ستون‌های چوبی ساخته شده‌اند و تنها بخشی از سکوها در قسمت بیرونی معبد قابل دیدن است.همچنین این مجسمه‌ها بیشترین وزن معبد را تشکیل می‌دهند، برای جلوگیری از ریختن، آن ها را در نواحی کوه قرار داده اند تا ستون‌های چوبی هم وزن مجسمه‌ها هم تحمل نکنند. با همه این تفسیرها معبد شوآن کونگ به دلیل معلق بودن و شرایط قرارگیری منحصر بفرد آن در چین مشهور شده است.

با وجود این که این معبد از چوب ساخته شده است و نزدیکی آن به رودخانه، و پس از گذشت ۱۵۰۰ سال از ساخته شدن آن ولی تحت تاثیر نم و خرابی قرار نگرفته است زیرا به عقیده محققان، این معبد بر روی دره ساخته شده و وزش بادهای منظم، از رسیدن رطوبت و نم رودخانه به معبد جلوگیری می‌کند و در واقع محل قرار گیری آن خشک است.

همینطور از آنجایی کهکشور چین سالیانه زلزله‌های فراوانی را به خود می‌بیند اما تا به حال زلزله نتوانسته است باعث خراب شدن معبد شوآن کونگ شود. زیرا برای جلوگیری از آسیب این بلای طبیعی، گودالی بزرگ روی صخره بالایی معبد کنده شده است تا سنگ‌ها هنگام زلزله و ریزش داخل گودال بیفتند و آسیبی به معبد وارد نکنند. اکنون این گودال پر از سنگ‌های ریز و درشت است.

معبد شوآن کونگ ۷۵ متر  ارتفاع دارد. که این معبد در اواخر دوران سلسله وی (۳۸۶-۵۳۴ پیش از میلاد) ساخته شده است. به دلیل ساختار عجیب و خاص این معبد، به باغ معلق شرق معروف است. در واقع این معبد به تنها معبد سه گانه چین معروف بوده است. به این خاطر که همزمان متعلق به مذهب‌های سنتی و قدیمی کشور چین یعنی بودیسم، تائویسم و کنفوسیوس است. در حقیقت این معبد قدیمی‌ترین معبدی است که سه دین اصلی چین را به هم وصل کرده است.

درون این معبد از ستون‌ها ، مجسمه‌ها و راهرو‌های تو در تو و پیچیده‌ی چوبی تشکیل شده است. درون این معبد دو ساختمان به صورت شمالی و جنوبی قرار دارد که هر دوی این ساختمان‌ها دارای ۳ طبقه و ۳ سالن می‌باشند. در این سالن ها مجسمه‌های مربوط به دین‌های قدیمی و سنتی چین وجود دارند.

در ساختمان شمالی این معبد مجسمه‌های مربوط به دین‌های بودیسم، تائویسم و کنفوسیوس مانند گوتاما بودا، لائو زی و کنفوسیوس قرار دارد. در ساختمان جنوبی این معبد هم یک سالن به نام غرش رعد و برق وجود دارد که به دین بودیسم برمیگردد و گفته شده که گوتاما بودا در این سالن، اصول دین بودا را با صدایی شبیه به غرش رعد و برق می‌خوانده است و به همین خاطر به این اسم معروف شده است. در دو سالن دیگر از ساختمان جنوبی نیز مجسمه‌های مربوط به دین تائویسم وجود دارد.

توریستانی که به این معبد رفته‌اند اعتقاد دارند که، چشم انداز و منظره معبد بسیار خارق العاده و هیجان انگیز است و با اینکه معبد ترسناکی به حساب می‌آید و در عین حال خطرناک هم است، اما ارزش یک بار دیدن را قطعا خواهد داشت. آنان معتقدند راهرو های پیچ در پیچ و معابر معبد مناسب افراد قد بلند و سنگین وزن نمی‌باشد، حتی اعتقاد دارند افراد لاغر و با قد کوتاه و سبک هم به سختی با خم کردن خود می‌توانند از آن‌ها عبور کنند. با این حال با ورود به داخل معبد تصور نخواهید کرد که در کنار صخره قرار دارید ، زیرا این ساختمان از آجر و سنگ ساخته شده و بر روی تاقچه سنگی قرار دارد.

هتل‌های نزدیک به معبد شوآن کونگ

  • هتل Hunyuan Huatail
  • هتل Hengshan
  • هتل Guoshui Training Center
  • هتل Hengshan International Hotel
  • هتل Haiyue Express

توریستان از نقاط مختلف دنیا می‌توانند در سفر به چین خود از معبد شوآن کونگ بازدید کنند. گردشگران باید ابتدا به شهر داتونگ بروند و در نهایت از آن جا به وسیله اتوبوس به منطقه هون یوان جایی که معبد در آن جا قرار دارد و پس از تهیه بلیط ورودی وارد معبد شوند. زمان مناسب برای بازدید از این معبد در ماه‌های مارس تا اکتبر می‌باشد. بهتر است زمان بازدید همزمان با تعطیلات چینی نباشد تا به شلوغی و ازدحام دیگر افراد دچار نشوید.

ما در این مقاله درباره عجیب‌ترین معبد جهان در چین با شما صحبت کردیم و این معبد ترسناک و عجیب غریب در چین را به شما معرفی کردیم.حال اگر شما سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه‌های گردشگری آن سوالی داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری هیجان انگیز و خوبی را تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر