تاج محل هند

زیباترین جاذبه گردشگری هند،تاج محل

از زیباترین جاذبه‌های گردشگری هند می‌توان به تاج محل اشاره کرد که نه تنها در هند بلکه در جهان از زیباترین سازه‌ها محسوب می‌شود.

همانطور که همه ما می‌دانیم برای رفتن به هند در ابتدا باید برای دریافت ویزای هند اقدام نماییم،کار بسیار ساده و راحتی است و در نهایت تور آن را رزرو کنیم.برای رفتن به هر کشوری آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آن کشور و شهر یک مزیت محسوب می‌شود.در ادامه با شما درباره‌ی زیباترین جاذبه گردشگری هند،تاج محل صحبت می‌کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاج محل هند یکی از زیباترین و خاص‌ترین مکان‌هایی است که در جهان وجود دارد،این بنا به دستور پادشاه هند در سال ۱۶۳۱،در یاد بود فوت همسشر ساخته شد.تاج محل،در شهر اگرای هند قرار دارد که یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌ها و یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب توریست به کشور هند می‌باشد.

وسعت تاج محل به ۱۸ هکتار می‌رسد که در نزدیکی رود یامونا قرار دارد.

تاج محل در۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی‌نو پایتخت هند یکی از عجایب هفتگانه دنیا قرار دارد. ساخت این بنا که ترکیبی از معماری ایرانی، اسلامی و هندی است ۱۵ سال طول کشید.این بنا ۵۸ متر ارتفاع و ۵۶ متر پهنا دارد. در مجموع تاج محل، آرامگاه در مرکز توجه قرار دارد که روی صفحه‌ی مرمری بزرگی قرار دارد و شامل یک ساختمان متقارن با یک ایوان و گنبد و گلدسته‌ها می‌شود. خاص‌ترین ویژگی این مقبره ،گنبد مرمری و زیبای آن است که حدود ۳۵ متر ارتفاع دارد و اغلب گنبد پیازی نامیده می‌شود.

علاوه بر قدمت تاریخی آن، تاج محل یکی از مشهورترین سازه‌های جهان است در واقع همه‌ی افراد،چه به هند رفته باشند و این سازه را دیده باشند و افرادی هم که ندیده‌اند با دیدن عکس آن متوجه می‌شوند که عکس مربوط به تاج محل است. علاوه بر معماری بیرونی این بنا، معماری داخلی آن هم بسیار خیره کننده و پر از داستان‌هاست. آنقدر با جزییات به داخل این سازه پرداخته شده که برای همه جذاب است و همین موضوع باعث شده تا ساعت‌ها و ساعت‌ها به دیدن این بنا بپردازند. جزییات غیرقابل وصف بر روی دیوار سقف این بنا واقعا خیره کننده است

علاوه بر معماری تاج محل، نظریه‌های مختلفی درباره این بنا گفته شده است. به عنوان مثال بسیاری از تاریخ دانان اصلا داستان عاشقانه‌ای که در مورد تاج محل همه می‌دانیم را قبول ندارند. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از نظرات مخالف را بیان کنیم؛ نظراتی که وجه مخفی و پنهان از تاج محل را معرفی می‌کنند که مطمئنا برای شما هم جالب خواهد بود.

یکی از نظریه‌ها این است که تاج محل قلعه‌ای است که به دست ارج پوت‌های آگرا ساخته شده است، بعد از جنگ بین شاه جهان و ارج پوت‌ها که شاه جهان پادشاه هند در آن پیروز شد، این سازه توسط او ساخته شد. این یکی از آن رازهایی است که به عنوان نظریه مطرح شده است اما هنوز مدرکی که نشان دهنده‌ی اعتبار آن باشد وجود ندارد و به خصوص مردم هند و مقامات آن اصلا این نظریه را باور ندارند.

راز دیگری که در مورد تاج محل این بنای مرمری باشکوه وجود دارد این است که تاج محل مانند هر قلعه‌ی تاریخی دیگر، اتاق های پنهان زیادی دارد که تا به حال کشف نشده است و کسی نتوانسته آنها را ببیند. اتاق‌های فراوانی در این قلعه وجود دارد که تا زمان پادشاه هند همچنان بسته نگه داشته شده بودند و طبق تئوری این محققان، اسنادی در این اتاق‌ها وجود داشته که نشان دهنده این است که تاج محل توسط شاه جهان(پادشاه کشور هند) ساخته نشده است.

در هر حال چه این اسناد واقعیت داشته باشند و چه نه، چیزی که معلوم است این است که تاج محل به نمادی از هند تبدیل شده است و باشکوه‌ترین بنای این کشور به حساب می‌آید. پس دیدن تاج محل را به هیچ وجه از دست ندهید! اولین چیزی که با دیدن این بنا در ذهن شما ثبت می‌شود، ظاهر مرمری و سفید آن است که به مثال صدف بزرگی می‌درخشد و انسان را حیرت زده می‌کند.

از دیگر شگفتی‌های تاج محل این است که در زمان‌های مختلف روز رنگ‌های مختلفی پیدا می‌کند طوریکه در هر ساعت از روز رنگ آن با ساعت دیگر فرق دارد. برای ساخت این بنا ۲۰ هزار کارگر و هزاران فیل بر روی آن کار کرده‌اند وهزینه‌ی زیادی که چیزی حدود ۳۲ میلیون روپیه‌ی آن زمان داشته است.

این آرامگاه سنگ نوشته‌ای با ۹۹ اسم متفاوت الله دارد. پیشنهاد ما این است این محل باشکوه را هم در رزو ببینید و هم در شب تا زیر نور مهتاب تجربه‌ای رمانتیک داشته باشید. البته این نکته را بدانید که تا چند سال اجازه‌ی بازدید این بنا در شب ممنوع بود. اما بعد از آن این اجازه صادر شد تا توریستان بتوانند ۵ روز در ماه، شب‌ها هم از این بنا دیدن کنند.

چطور به تاج محل هند برویم؟

برای رفتن به تاج محل می‌توان با پرداخت ۲۶۳ تا ۷۰۰ روپیه از دهلی نو سوار قطار سریع السیر شوید و بعد از ۲ تا ۳ ساعت به سمت شهر آگرا سفر کنید. مسیره جاده‌ای نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد. برای رسیدن به آگرا سوار تاکسی یا اتوبوس شوید. همینطور می‌توانید از هواپیما هم استفاده کنید که مطمئنا هزینه‌ی بیشتری را باید بپردازید بعد از رسیدن به آگرا بهترین وسیله برای رفتن به تاج محل موتور ریکشاو است. این بنا از طلوع تا غروب آفتاب به روی مردم باز است، با این وجود روزهای جمعه بسته است. هزینه‌ی ورود برای توریستان خارجی ۷۵۰ روپیه می‌شود.

آدرس تاج محل: تاج محل در هند، ایالت اوتار پرادش، شهر آگره یا آگرا قرار دارد.

ما در این مقاله درباره زیباترین جاذبه گردشگری هند،تاج محل با شما عزیزان صحبت کردیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای چین،تور و جاذبه های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر