معروفترین سوغات هند

معروفترین سوغات هند

اغلب توریستانی که برای ویزای توریستی هند اقدام می کنند و قصد رفتن به این کشور را دارند،دلایل مختلفی دارند،بعضی از این افراد به خاطر غذاهای محلی و تند هند،برخی دیگر علاقه زیادی به تاریخ آن و برخی دیگر به خاطر فرهنگ و آثار قدیمی به هند سفر می‌کنند.اگر عاشق جاذبه های گردشگری هند هستد حتما به مراکز تجاری و مخصوصا بازارهای محلی آنجا سر بزنید و از معروفترین سوغات هند برای خودتان و دوستانتان بخرید،تا خاطرات سفرتان برای همیشه در ذهنتان ثبت شود.ما در این مقاله از مهرآباد گشت قصد داریم معروفترین سوغات هند را به شما معرفی کنیم تا شما در سفرتان به هند بتوانید راحتتر انها را خریداری کنید،پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چای از سوغات معروف هند

با خرید سوغات چای برای خود و دوستانتان،طعم جدیدی از عطر و مزه‌ی چای را امتحان می‌کنید.جوری که حتما در سفر بعدی‌تان هم آنرا میخرید.در هند چای با مارک و برندهای مختلفی وجود دارد که بهترین آنها چای گودوین است،این چای در زمین‌های آسام کشت می‌شود و تقریبا شش هزار نفر برای آماده کردن این چای در زمین‌ها کار می‌کنند.با خرید چای یک سوغات خاص و مخصوص هند را با خود به خانه می‌آورید.

جواهرات مخصوص هند

جواهرات هند دارای تزئیات خاصی هستند که مخصوص کشور هند هستند و فقط می‌توانید آنها را از این کشور تهیه کنید.از بین جواهراتی که در هند وجود دارد گوشواره جومکا از جمله جواهرات خیلی زیبایی است که دارای رنگ و تزئیات خاصی است که فقط در هند یافت می‌شود.این گوشواره‌ها بسیار زیبا و با مهره‌های سفید تزئین شده‌اند که با قیمتی مناسب می‌توانید در همه مراکز تجاری و بازارهای این کشور تهیه کنید و با دادن این سوغاتی هم خود و هم دوستانتان را خوشحال کنید.

ادویه هندی

ادویه‌های هندی در تمام جهان معروف است،هندی‌ها ادویه‌های مخصوصی دارند که بسیار خوش طعم و تند است.در برخی از بازارهای محلی ادویه های مخصوص هندی را بسته بندی کرده‌اند که درون آنها ادویه‌های با کیفیت و خوب دست چین شده‌اند که می‌توانید به عنوان سوغات آنها را بخرید و طعم و مزه‌ی غذاهای هندی را به غذاهای خودتان اضافه کنید.

کتاب معروف هند گیاهخوار

هند گیاهخوار یکی از کتاب‌های اشپزی معروف هند است که نویسنده ی آن مادهور جافری است،بسیاری از هندی‌ها از این کتاب برای آشپزخی خود استفاده می‌کنند و غذاهایشان را طبق آن درست می‌کنند.در این کتاب طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص هندی‌ها وجود دارد که به زبان کاملا ساده نوشته شده است.اگر کسی از اطرافیانتان و دوستانتان عاشق غذاهای هندی هستند مطمئنا دادن این سوغاتی بسیار برایش خوشایند می باشد.قیمت آن هم چیزی حدود ۳۴ دلار می‌باشد.

صنایع دستی هند

کشور هند از قدیم تا به الان صنایع دستی و سنتی بسیاری داشته است.اگر قصد دارید این صنایع دستی را به عنوان سوغات از هند بخرید،اصلا نگران نباشید،زیرا آنها را از همه‌ی بازارهای محلی هند به راحتی می‌توانید تهیه کنید.این بازارهای محلی پر از صنایع دستی پر زرق و برق هندی است.در این بازارها فرش‌های هندی،روبالشتی‌ها و پرده‌های پرنقش و نگار و رنگارنگ هندی است که با قیمت مناسب می‌توانید تهیه کنید و به عنوان سوغات با خود به خانه بیاورید و تا همیشه خاطرات سفرتان در ذهنتان ثبت شود.

یک جعبه شیرینی میتای

در این جعبه شیرینی مجموعه ای از شیرینی‌های معروف و خوشمزه هندی قرار دارد که با مواد گیاهی درست می‌شوند. این شیرینی را می‌توانید با قیمت ۷۲۷ روپیه بخرید.و یک هدیه جذاب و شیک برای دوستانتان تهیه کنید.

ساری،لباس مخصوص هندی‌ها

ساری علاوه بر اینکه لباس مخصوص هندی‌ها باشد بلکه نماد کشور هند هم محسوب می‌شود.این نوع لباس‌ها خوش دوخت،رنگارنگ و پر از زرق و برق هستند که با خرید آنها یک سوغاتی فوق العاده جذابی را میخرید.قدیمی‌ترین لباس ساری مربوط به ۵ هزار سال پیش است که هنوز هم در بازارهای محلی هند یافت می شود.این لباس‌ها در رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی دوخته می‌شوند و تنوع بسیار بالایی دارند .از بین جنس‌های مختلف آن طرح ابریشمی گل‌دار از همه پرطرفدارتر است.

کتاب معروف هند بعد از گاندی از سوغات هند

در سفرتان به هند اگر قصد خرید چیزی دارید که تا همیشه برای شما یادگاری بماند کتاب هند بعد از گاندی را بخرید که یکی از کتاب‌های معروف هندی است که درباره هند مدرن نوشته شده است.

ما در این مقاله درباره معروفترین سوغات هند با شما صحبت کردیم و آنها را به شما معرفی کردیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای هند،تور و جاذبه‌های گردشگری هند داشتید حتما با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر