راهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند

تایلند کشوری در شبه جزیره هندوچین در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری بین توریستان محسوب می‌شود. شهر بانکوک پرجمعیت‌ترین و پایتخت تایلند است .

جاذبه‌های گردشگری تایلند اعم از سواحل زیبا و خاص و بناهای مذهبی و سنتی آن باعث شده است گردشگر پیر و جوان را به خود جذب کند.تایلند هم مانند دیگر کشورها برای ورود به آن احتیاج به تور تایلند و ویزای تایلند است.بنابراین ما در این مقاله از مهرآباد گشت قصد داریم راهنمای سفر به تایلند را معرفی کنیم.پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کشور تایلند کجاست؟

تایلند واقع در جنوب شرقی آسیاست که از سمت شمال با لائوس و برمه و از سمت جنوب با خلیج تایلند و مالزی همسایه است و مساحت آن۵۱۳۱۲۰ کیلومتر مربع و همچنین جمعیت آن ۶۹۷۷۸۰۰۰ نفر بوده است.تایلند از جنوب شرقی با ویتنام در خلیج تایلند و از جنوب غربی با اندونزی و هند در دریای آندمان هم مرز آبی است.

تاریخچه تایلند

قدمت تایلند به بیش از پنج هزار سال پیش می‌رسد. در طی این سال‌ها، مهاجران زیادی به تایلند وارد شده‌‌‌‌‌‌‌‌اند که تعداد زیاد آنها از جنوب چین وارد شده‌اند.شهر معروف ساخوتای در تایلند در قرن دوازدهم ساخته شد.این کشور با قاره‌های اروپا و آمریکا روابط بسیار خوبی دارد به همین دلیل از جمله مراکز تجاری عمده در جهان محسوب می‌شود.

اطلاعات مورد نیاز برای سفر به کشور تایلند

زبان رسمی تایلند : تایلندی

واحد پول رسمی تایلند : بات تایلند

پیش شماره کشور تایلند : +۶۶

اختلاف ساعت کشور تایلند با تهران : سه ساعت و نیم جلوتر از تهران است.

شماره‌های ضروری تایلند :

شماره پلیس تایلند : ۱۹۱

شماره آتش نشانی تایلند : ۱۹۹

شماره پلیس گردشگری تایلند : ۱۱۵۵

تایلند کشور امنی است؟

اینکه تایلند یکی از پرطرفدارتین کشورها برای و ترویستان و صنعت گردشگری آن روز به روز در حال پیشرفت است هیچ شکی نیست اما امنیت در کشور تایلند کمی دچار چالش شده است.در این کشور حتما مراقب اموال خود باشید مخصوصا در رستوران‌ها!

نکته‌ی مهم دیگر در تایلند درمورد استفاده از تاکسی در این کشور است.در آنجا تاکسی‌ها توریستان را به مکان‌های دوری می‌برند تا کرایه‌ی بیشتر از آنها بگیرند.پس بهتر است قبل از آنکه سوار تاکسی شوید کرایه را با راننده تاکسی هماهنگ کنید.

آب و هوای تایلند

تایلند دارای آب و هوای معتدل و گرمی است به دلیل نزدیکی دریا و خط استواست که پر از زمین‌های شالیزار است.

از ماه بهمن تا وسط خرداد دمای هوا بسیار گرم و به ۳۴ درجه سانتیگراد هم می‌رسد همچنین در ماه خرداد تا اواسط آبان  هوا رو به باران و سرما می‌رود و از اواخر آبان تا وسط‌های بهمن ماه تایلند هوای بسیار سردی دارد که دمای هوا به کمترین خود یعنی ۲۰ درجه سانتیگراد می‌باشد.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند که دارای آب و هوای معتدل و دلچسب است از نوامبر تا فوریه است که در این زمان گرما و باران کاملا به صورت متعادل است که در این ماه‌ها دمای هوا به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.اگر می‌خواهید در جشن آب معروف تایلند شرکت کنید پیشنهاد ما اینست که در ماه آپریل به این کشور سفر کنید اگرچه از ماه‌های گرم این کشور محسوب می‌شود.همچنین اگر قصد سفر به شهر توریستی بانکوک در تایلند را دارید،ویزای تایلند و تور خود را جوری برنامه ریزی نمایید که در ماه‌های آبان تا فروردین بروید،زیرا در این ماه‌ها این شهر دارای بهترین آب و هواست.همچنین شهر پوکت از اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت بهترین گزینه برای سفر است.

هزینه اقامت در تایلند

هزینه اقامت هتل در تایلند نسبت به دیگر جاها ارزانتر است و همینطور تعداد هتل‌هایی که در این کشور وجود دارد بسیار زیاد است و شما برای انتخاب هتل خود دستتان باز می‌باشد.

غذاهای معروف تایلند

در این کشور پر از غذاهای متنوع و خاصی وجود دارد که امتحان کردن آنها در سفرتان خالی از لطف نیست!در ادامه‌ی این مقاله ما قصد داریم غذاهای معروف تایلند را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

غذای پد تای:

پد تای یکی از معروفترین و پرطرفدارترین غذاهای تایلند است که هر توریستی به این کشور سفر میکند حتما آنرا امتحان می‌کند.این غذا از ترکیب سبزی،مرغ،میگو،برنج،تخم مرغ و پنیر لوبیا می‌باشد.

غذای کاری میگو تایلند:

این غذا ترکیبی از برنج، ریحان، سبزیجات، سس کاری و میگوی تازه است که در طبخ آن از سبزیجات معطر استفاده می‌شود که بسیار لذیذ است.

غذای انبه و برنج تایلند:

انبه و برنج از جمله غذاهای پرطرفدار در تایلند است که از ترکیب انبه،برنج و شیر درست می شود با امتحان کردن این غذا مزه و طعم جدیدی را شما تجربه می‌کنید.

سیستم حمل و نقل در تایلند

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند بسیار جا افتاده است و اغلب مردم از این وسایل عمومی استفاده می‌کنند.

اتوبوس در تایلند:اتوبوس‌های این کشور بسیار ارزان هستند که بهترین و مطمعن‌ترین وسیله برای توریستان است.البته زمان حرکت و مسیرهای این اتوبوس‌ها را می‌توانید از هتل خود دریافت کنید.

تاکسی در تایلند:قیمت تاکسی در تایلند به نسبت اتوبوس بیشتر است و سعی کنید و اگر می‌خواهید به مکانی بروید که خط اتوبوس ندارد از این تاکسی‌ها استفاده کنید.

SKYTRAIN  در تایلند :این قطارهای هوایی تجربه‌ای بی نظیری در تایلند است که از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت دارند.برای فرار از ترافیک شهری این گزینه را انتخاب کنید.

مترو در تایلند : تعداد خطوط مترو در شهرهای تایلند بسیار زیاد است که از ۶ صبح تا ۱۲ شب یه صورت یکسره فعالیت دارند.با مترو به راحتی به همه ی جاذبه‌های گردشگری و مراکز تجاری تایلند دسترسی دارید.

جشنواره‌ها و فستیوال‌های تایلند

در تایلند انواع فستیوال‌ها برگزار می‌شود که دیدن آنها برای همه‌ی توریستان جذاب است.در اینجا به چند فستیوال معروف در تایلند اشاره می‌کنیم.

جشنواره ارواح تایلند که در ماه ششم سال برگزار می‌گردد.

جشنواره لانترن تایلند در نوامبر برگزار می‌گردد و یکی از پرطرفدارترین فستیوال‌هاست.

جشنواره گیاهخواری تایلند در اکتبر برگزار می‌شود.

اطلاعات مورد نیاز در سفر به تایلند

هر کشوری رسم و رسوم خاص خود را دارد که قبل از سفر به آن بهتر است از آنها اطلاع داشته باشید تا سفری بهتر را تجربه کنید.

۱.هرگز ار آب لوله کشی ننوشید و حتما از آب معدنی استفاده کنید.

۲.مراقب وسایل ارزشمند خود باشید.

۳.عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب حتما همراه خود داشته باشید.

۴.هنگام رفتن به معابد لباس پوشیده را انتخاب کنید.

۵.با دادن انعام و تیپ به خدمه در واقع به آنها احترام گذاشتید.

۶.قبل از سوار شدن به تاکسی حتما هزینه‌ی سفر خود را با راننده طی کنید.

۷.در سفرتان به تایلند دست روی سر کسی نکشید!

۸.هتل‌های با ستاره پایین مانند ۳،کیفیت و امکانات خوبی ندارند،پس سعی کنید هتل ۵ ستاره را در سفرتان انتخاب کنید.

۸.چانه زدن و خواستن تخفیف در تایلند مرسوم است!

۹.مراقب حشرات باشید.

۱۰.غذاهای خیابانی تایلند را از دست ندهید.

در این مقاله ما راهنمای سفر به تایلند را در اختیارتان گذاشتیم،همچنین شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره ویزای تایلند،تور تایلند و جاذبه‌های گردشگری آن داشتید حتما با کارشناسان ما در میان بگذارید تا سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر