1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. چگونه ویزای هند بگیریم؟ مدارک و قیمت ویزای هند

چگونه ویزای هند بگیریم؟ مدارک و قیمت ویزای هند

چگونه ویزای هند بگیریم؟ مدارک و قیمت ویزای هند

راهنمای دریافت ویزای هند برای ایرانیان

هندوستان، یکی از جذا‌‌‌‌‌ب‌ترین مقاصد گردشگری آسیایی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به سفر در سراسر دنیا قرار گرفته است. این کشور علاوه بر طبیعت زیبایش، اماکن تاریخی و تفریحات هیجان انگیز، جذابیت‌های دیگری نیز دارد که از بین آن‌ها می‌توان به غذاهای خوشمزه، تنوع زبان، تعدد ادیان، تفاوت سنت‌ها،  فرهنگ و آداب و رسوم مردمان آن اشاره کرد. همین ویژگی‌ها کشور هندوستان را از دیگر مقاصد گردشگری دنیا متفاوت کرده و باعث استقبال گسترده گردشگران از این کشور شده است. برای ورود به هندوستان علاوه بر پاسپورت، نیاز به دریافت ویزا نیز دارید که البته کار سختی نیست. برای دریافت ویزای هند، می‌توانید به صورت حضوری به سفارت هند مراجعه کنید. همچنین این امکان وجود دارد که به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت سفارت این کشور اقدام به دریافت نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه دریافت ویزای هند برای ایرانیان آشنا شوید.


انواع ویزای هند برای ایرانیان

نوع ویزا بر اساس دلیلی که به خاطر آن میخواهید سفر می کنید، متفاوت است. قبل از درخواست باید هدف خود را از سفر به کشور هندوستان مشخص کنید. اگر برای تحصیل اقدام می‌کنید، ویزای شما تحصیلی است. اگر قصد کار کردن در کشور هند را دارید باید برای دریافت ویزای کار(ویزای تجاری هند) اقدام نمایید. ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای شرکت در کنفرانس‌ها و سمینارها، ویزای پزشکی و ویزای ورزشی، انواع دیگر ویزا هستند که مطابق با هدف شما از سفر، صادر می‌شوند.

مراحل صدور ویزای هند

به هر دلیلی که به هند سفر می‌کنید و برای هر نوع ویزایی که اقدام می‌کنید، مراحل کار یکی است. شما به دو صورت می‌توانید برای ویزا اقدام نمایید:

  • مراجعه حضوری: برای دریافت ویزای هند باید به یکی از کارگزاری‌های سفارت هند که در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان مشغول فعالیت هستند، مراجعه نمایید. پس از ارائه درخواست و پر کردن فرم تقاضا، منتظر وقت سفارت برای ارائه مدارک و در صورت نیاز، مصاحبه بمانید. سفارت هند در آدرس تهران، خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان میرعماد، پلاک ۲۲ واقع شده و از یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر آماده پاسخگویی به مراجعان می‌باشد.
  • ثبت‌نام آنلاین: اگر قصد دریافت ویزا به صورت آنلاین(الکترونیکی) را دارید،  به وب‌سایت ویزای آنلاین هند به آدرس www.indianembassy-tehran.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهید. افرادی که به صورت آنلاین اقدام می‌کنند نیز باید مدارک خود را به صورت کاغذی به کارگزاری‌ها ارائه دهند. پس از ثبت نام منتظر وقت سفارت بمانید. در زمان تعیین‌شده، مدارک خود را تحویل داده و در صورت نیاز، در مصاحبه شرکت کنید.


پس از ارائه مدارک و تکمیل بودن آن، ویزای شما صادر خواهد شد. زمان لازم برای صدور ویزا بستگی به نوع ویزای شما دارد. ویزای توریستی 4 روز پس از ارائه مدارک، ویزای تجاری 3 روز پس از ارائه مدارک و سایر ویزاها 7 روز  پس از ارائه مدارک صادر می‌شوند. افرادی که برای ویزای تحصیلی (تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) یا تحقیقاتی (تحصیل در مقطع دکترا) اقدام می‌کنند، باید پس از ارائه مدارک در یک مصاحبه نیز شرکت نمایند. انجام مصاحبه برای سایر ویزاها بستگی به نظر سفارت دارد.


مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای هند

برای دریافت ویزا باید مدارکی را آماده کنید و به سفارت هند تحویل دهید. مدارک موردنیاز ویزای هند برای ایرانیان بستگی به نوع ویزای درخواستی‌تان دارد. بخشی از مدارک که برای انوع مختلف ویزا مشترک است، عبارتند از:

  • شناسنامه: به همراه داشتن اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه الزامی است. صفحات شناسنامه باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • گذرنامه: به همراه داشتن اصل و کپی تمامی صفحات گذرنامه الزامی است. گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ویزاهای قبلی: در صورتی که در  گذشته ویزای هند را دریافت کرده‌اید، به همراه داشته باشید.
  • عکس: دو قطعه عکس 5*5 . عکس‌هایی که برای ویزا ارائه می‌دهید باید مطابق با عکس گذرنامه شما باشند.
  • فرم تقاضای ویزا: افرادی که به صورت آنلاین ثبت نامه کرده‌اند باید کپی فرم تقاضای ویزا را پس از بارگزاری در سایت، به همراه داشته باشند.
  • هزینه ویزا: برای دریافت ویزای هند علاوه بر مدارک فوق باید مبلغی را نیز بپردازید که به صورت نقدی در هنگام ارائه مدارک از شما دریافت می‌گردد. هزینه صدور ویزا بسته به نوع ویزا داشته و متفاوت است.

مدارک لازم برای ویزای توریستی هند

  • بلیط هواپیما: افرادی که اقدام به دریافت ویزای توریستی می‌کنند، علاوه بر مدارک عنوان شده در بالا باید کپی بلیط برگشت خود را نیز ارائه دهند.


مدارک لازم برای ویزای تحصیلی هند

افرادی که اقدام به دریافت ویزای تحصیلی (تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) می کنند، علاوه بر مدارک عنوان شده در بالا باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته باشند:

  • فرم پذیرش: ارائه یک مدرک معتبر از طرف دانشگاه یا موسسه آموزشی که فرد متقاضی را پذیرش کرده است.
  • مدارک آموزشی: فرد متقاضی باید مدارک آموزشی خود را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و به همراه داشته باشد.
  • پشتیبانی مالی: فرد متقاضی باید مدرکی مبنی بر داشتن پشتیبان مالی ارائه دهد. به عنوان مثال فرد پشتیبان می تواند گردش بانکی سه ماهه گذشته خود را به همراه فیش حقوقی، حکم بازنشستگی یا جواز کسب خود را به عنوان مدرک تمکن مالی ارائه دهد. این مدارک باید به انگلیسی ترجمه شوند.
  • گواهی سلامت: فرد متقاضی در صورت پذیرش در یکی از رشته‌های پزشکی یا پیراپزشکی  باید یک گواهی سلامت مبنی بر عدم منع ورود به کشور از طرف وزارت بهداشت هند، ارئه دهد.
  • رسید خرید دلار: فرد متقاضی باید 2000 دلار خریداری کرده و رسید صرافی را به همراه ترجمه انگلیسی به همراه داشته باشد.

مدارک لازم برای ویزای تجاری هند

افرادی که اقدام به دریافت ویزای تجاری می‌کنند، علاوه بر مدارک مشترک که در بالا ذکر شده باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته باشند:

  • قرارداد کاری: فرد متقاضی باید اصل قرارداد کاری، حکم استخدام یا اشتغال به کار اتباع خارجی که از طرف  شرکت استخدام کننده صادر شده است را به عنوان مدرک به همراه داشته باشد.
  • سند ثبت شرکت: فرد متقاضی باید مدرکی ارائه دهد که در آن  ثبت شرکت یا سازمان استخدام‌کننده در هند را تایید کند.
  • تاییدیه عدم دسترسی به اتباع هندی: شرکت‌ها یا سازمان‌های هندی در صورتی می‌توانند اتباع خارجی را استخدام نمایند که شهروندان هندی توانایی انجام کار در پست موردنظر را نداشته باشند. شرکت هندی استخدام‌کننده باید سندی برای تایید این مورد ارائه داده و دلیل استخدام اتباع ایرانی را بیان کند.
  • نامه میزان حقوق: فرد متقاضی باید نامه‌ای از طرف شرکت یا سازمان استخدام‌کننده ارائه دهد که در آن میزان حقوق دریافتی وی تعیین شده باشد.
  • مدارک تایید صلاحیت‌‌های علمی و مهارت فنی: فرد متقاضی باید مدارک معتبری ارائه دهد که در آن میزان توانایی‌های علمی و سطح مهارت‌های فنی وی تعیین شده باشد.

مدارک لازم برای ویزای تحقیقاتی هند

افرادی که اقدام به دریافت ویزای تحقیقاتی(تحصیل در مقطع دکترا) می‌کنند، علاوه بر مدارک مشترک عنوان شده در بالا باید مدارک زیر را نیز آماده کنند:

  • فرم پذیرش: ارائه یک مدرک معتبر از طرف دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر که فرد متقاضی را پذیرش کرده است.
  • مدارک تحقیقاتی: فرد متقاضی باید تقاضای مجوز پژوهش، نامه همکاری موسسه یا دانشگاه، خلاصه پروپوزال ارائه شده، نامه موافقت استاد راهنما و برنامه درسی خود را به عنوان مدرک به سفارت خانه ارائه دهد.
  • مدارک آموزشی: فرد متقاضی باید مدارک آموزشی و سابقه تحصیلی خود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ترجمه و به همراه داشته باشد.
  • پشتیبانی مالی: فرد متقاضی باید مدرکی مبنی بر داشتن پشتیبان مالی ارائه دهد. به عنوان مثال فرد پشتیبان می تواند گردش بانکی سه ماهه گذشته خود را به همراه فیش حقوقی، حکم بازنشستگی یا جواز کسب، به عنوان مدرک تمکن مالی ارائه دهد. این مدارک باید به انگلیسی ترجمه شوند.
  • رسید خرید دلار: فرد متقاضی باید 2000 دلار خریداری کرده و رسید صرافی را به همراه ترجمه انگلیسی به همراه داشته باشد.

مدارک لازم برای ویزای تجاری هند

افرادی که اقدام به دریافت ویزای توریستی می‌کنند، علاوه بر مدارک عنوان شده در بالا، باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته باشند:

  • دعوت‌نامه: دعوت نامه شرکت یا سازمانی که از فرد دعوت به همکاری کرده است. شرکت یا سازمان مورد نظر باید دارای شماره ثبت باشد و مدارک نیز به زبان انگلیسی ترجمه گردد.
  • نامه پشتیبانی: شرکت یا سازمان مربوطه باید در نامه‌ای  استخدام و سفر فرد متقاضی را تایید نماید. نامه مورد نظر باید دارای شماره ثبت باشد و مدارک نیز به زبان انگلیسی ترجمه گردد.
  • تمکن مالی: فرد متقاضی باید مدرکی ارائه دهد که در آن استطاعت مالی شرکت تایید شده باشد. به عنوان مثال گردش حساب بانکی در سه ماه گذشته که به همراه نامه‌ی تاییدیه تمکن مالی از طرف بانک ارائه می‌گردد. نامه بانک باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد.
  • فرم درخواست ویزا: مدارک فوق همراه با فرم درخواست ویزای تجاری به سفارت تحویل داده می‌شوند.

مدارک لازم برای شرکت در کنفرانس ها و  سمینارها

اگر متقاضی دریافت ویزا برای شرکت در کنفرانس یا سمینار برگزار شده در هند هستید، علاوه بر مدارک مشترک برای انواع ویزا، باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته باشید:

  • معرفی‌نامه: معرفی‌نامه از طرف سازمان ایرانی که به عنوان نماینده آن در کنفرانس شرکت می‌کنید. اگر سازمان موردنظر غیر دولتی است، می‌توانید یک نامه از طرف وزارت کشور ایران و وزارت هند ارائه دهید. معرفی‌نامه باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد.
  • دعوت‌نامه: دعوت نامه شرکت در کنفرانس که از طرف برگزارکنندگان ارسال می‌گردد. دعوت‌نامه باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد.
  • بلیط هواپیما: به همراه داشتن کپی بلیط رفت و برگشت الزامی است.

مدارک لازم برای ویزای پزشکی هند

اگر برای کارهای درمانی و پزشکی به هند سفر می‌کنید یا همراه یک بیمار هستید، علاوه بر مدارک مشترک، باید مدارک زیر را نیز به همراه داشته باشید:

  • تاییدیه پزشک: فرد متقاضی باید از طرف پزشک یا بیمارستان ایرانی که در آن بستری است، نامه‌ای ارائه دهد که در آن نیاز به درمان تخصصی در خارج از ایران لحاظ شده باشد.
  • پذیرش بیمارستان هند: فرد متقاضی باید نامه‌ای از طرف یکی از بیمارستان‌های هند ارائه دهد که در آن تاریخ بستری یا پذیرش بیمار و هزینه درمان وی عنوان شده باشد.
  • تمکن مالی: فرد متقاضی باید مدرکی ارائه دهد که در آن تمکن مالی وی تایید شده باشد. به عنوان مثال گردش حساب بانکی در سه ماه گذشته که به همراه نامه‌ی تاییدیه تمکن مالی از طرف بانک ارائه می گردد. نامه بانک حتما باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد.

مدارک لازم برای ازدواج با شهروند هندی

اگر با یک شهروند هندی ازدواج کرده‌اید و قصد دریافت ویزای این کشور را دارید، باید علاوه بر مدارک شناسایی، گذرنامه و ... که در بالا عنوان شد، مدارک زیر را نیز به عنوان مدرک ارائه دهید:

  • سند ازدواج: سند و تاییدیه ازدواج با شهروند هندی که بیانگر نسبت خانوادگی شما باشد.
  • گذرنامه شهروند هندی: کپی گذرنامه همسر هندی، برای تعیین هویت و تایید فردی که با آن ازدواج کرده‌اید.
  • سند تمدید اقامت: اگر در هند ساکن بوده‌اید، کپی سند تمدید اقامت را به همراه داشته باشید.


مدارک لازم برای ویزای ورزشی

اگر قصد دارید برای شرکت در مسابقات ورزشی به هند سفر کنید، علاوه بر مدارک مشترک که در بالای مقاله اشاره کردیم ، مجوز وزارت ورزش و جوانان، تاییده وزارت امور خارجه و وزارت کشور را نیز به عنوان مدرک به همراه داشته باشید.


 نکات ضروری در مورد ویزای الکترونیکی

اگر ویزای خود را به صورت الکترونیکی دریافت کرده‌اید باید یک پرینت از آن تهیه کرده و در زمان سفربه هند به همراه داشته باشید.
در هنگام ارائه مدارک هزینه‌ای بابت صدور ویزا از شما دریافت می‌گردد. در صورتی که مدارک شما به هر دلیلی تایید نشود و ویزا برایتان صادر نگردد، هزینه  غیر قابل بازگشت است.
مراحل انگشت‌نگاری ویزای هند برای ایرانیان در فرودگاه هند انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای فرد ندارد.
صدور ویزا بسته به نوع ویزای درخواستی‌تان از 3 روز کاری تا 7 روز کاری طول می‌کشد.

اگر قصد سفر به کشور هند را دارید می توانید با کارشناسان مجرب مهرآباد گشت در تماس باشید و تمامی مراحل اخذ ویزایتان را به ما بسپارید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر