حمل و نقل در چین

حمل و نقل در چین

سیستم حمل و نقل در چین از سال ۱۹۴۹ به طرز چشمگیری بهبود یافته است. امروزه ، چین دارای یک شبکه حمل و نقل جامع از فرودگاه ها ، قطارها ، بزرگراه ها ، مترو ، کشتی است. در این میان ، قطارهای سریع السیر ،متروهای جدید ، شاید بهبود چشمگیرتری در زندگی روزمره مردم چین داشته باشد.برای آشنایی بیشتر و بهتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هواپیما در چین

هواپیما از سریع‌ترین سییتم‌های حمل و نقل در چین محسوب می‌شود که خدمات ایمن و راحتی را به مسافران ارائه می‌دهند. در حال حاضر ، حدود ۱۲۷۹ مسیر هوایی وجود دارد. از این تعداد ، ۱۰۳۵ داخلی هستند ، از جمله مسیرهای ورودی به هنگ کنگ و ماکائو ، و ۲۴۴ مورد بین المللی هستند. بیشتر ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها خدمات و امکانات جهانی را ارائه می‌دهند. همه آنها تحت مسئولیت اداره کل هواپیمایی کشوری چین (CAAC) هستند.

مشهورترین فرودگاه‌های چین در پکن ، شانگهای و گوانگجو هستند. به غیر از هنگ کنگ و ماکائو ، بیش از ۲۰۰ فرودگاه در چین وجود دارد که بیش از ۱۰۰ شهر داخلی و ۸۰ شهر خارجی را به هم متصل می‌کند.

قطار در چین

قطار یکی از اصلی ترین  و سریع‌ترین وسایل حمل و نقل در چین و یکی از بزرگترین وسایل حمل و نقل در جهان است. خدمات راه آهن چین دارای عملیات داخلی و بین المللی است.

این خطوط ریلی تقریباً همه مکانهای چین را پوشش می‌دهند ، حتی مناطق کوهستانی دور افتاده ، فلات‌ها و ساحل.

سرعت متوسط این قطارها ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. اکثر شهرهای توریستی از قبیل پکن، شانگهای، ژیان، لویانگ، گیلین، چنگدو، هوانگشان، سوژو، هانگژو، گویانگ، گوانگجو دارای قطارهای سریع هستند.

قطار سریع السیر در بین انواع قطارها گزینه اصلی است زیرا با سرعت ۲۵۰-۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.بلیطهای قطار سریع السیر در دسته‌های درجه دو ، کلاس اول ، کلاس تجاری و VIP قرار می‌گیرند.

مترو در چین

قدرتمندترین سیستم حمل و نقل درون شهری در چین مترو است. اگر خواستید سوار متروهای چین شوید پیشنهاد می‌کنیم که صبور باشید. در حال حاضر مسافران می‌توانند از مترو در بیش از ۲۵ شهر چین از جمله پکن، شانگهای، ‌ژیان، چنگدو، هنگ کنگ، گوانگژو، سوژو، هانگژو، چونگ‌کینگ، کونمینگ، ووهان، چانگشا، نانجینگ، ژنگژو، هاربین، دالیان، تیانجین، شنیانگ و موارد دیگر استفاده کنند.شهر شانگهای با ۱۴ مسیر ریلی مختلف و مجموع ۵۶۷ کیلومتر راه آهن یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های ریلی شهری را داراست. همچنین پکن هم با ۱۸ مسیر در جایگاه دوم را از آن خود کرده است. با استفاده از ایستگاه‌ های مترو می ‌توانید در همه جای شهر سفر کنید.

تراموا در چین

سیستم حمل و نقل تراموا در سال ۱۹۰۸ شانگهای چین افتتاح شد. در ابتدا این وسیله با چرخ های فولادی حرکت می‌کرد. در سال ۲۰۱۰ مدل جدیدی از تراموا در پارک ژانجیانگ آغاز به کار کرد.

کروز سواری در چین

در مسیرهای آبی چین کروزسواری از جمله سیستم‌های حمل و نقل است. چین با دارا بودن ۱۱۰ هزار کیلومتر رودخانه، دریاچه و کانال آبی و نهرهای قابل حمل و نقل بیشترین مسیر آبی کل جهان را دارا می‌باشد. از مهم‌ترین مسیرهای آبی چین می توان به رودخانه یانگ تسه، زرد، مروارید، ژیجیانگ، هوانگپو و کانال پکن اشاره کرد.

تاکسی در چین

راحت‌ترین وسیله حمل و نقل در چین و جهان تاکسی محسوب می‌شود. هزینه کرایه تاکسی در چین به نسبت دیگر کشورها ارزانتر است و می‌ارزد که شما خیلی راحت سفرهای درون شهریتان را انجام دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که رانندگان تاکسی در چین فقط زبان چینی بلدند و در صورتی که شما خواستید به یک جای مشخص بروید آدرس‌تان را به راننده نشان دهید.

ریکشا

ریکشت یک سیستم حمل و نقل قدیمی در چین محسوب می‌شود.در واقع به سه چرخه‌ها در چین ریکشا می‌گویند که یک راننده دارد که گزینه‌ی بسیار مناسب برای آشنایی با فرهنگ قدیم چین است.زمانیکه شما سوار ریکشا می‌شوید رانندگان ان درباره پیشینه و فرهنگ قدیمی چین به زلان انگلیسی با شما صحبت می کنند و تجربه‌ی لذت بخشی دارد!نکته قابل توجه اینست که حتما قبل از آنکه سوار ریکشا شوید با راننده درباره قیمت آن به توافق برسید.

کارت هوشمند در چین

برای صرفه جویی در زمان و پولتان از کارت هوشمند در تور چین خود  استفاده نمایید.زیرا با استفاده از این کارت‌ها ۵۰ درصد تخفیف نصیب‌تان می‌گردد.

در این مقاله درباره‌ی سیستم حمل و نقل در چین با شما عزیزان صحبت کردیم.همچنین اگر شما سوالی درباره تور چین ، ویزای چین و جاذبه‌های گردشگری چین داشتید حتما با کارشناسان مجرب مهرآباد گشت تماس بگیرید تا سفری جذاب و مقرون به صرفه‌ای را تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر