سوغات باکو

سوغات باکو

یکی از لذت‌های سفر خرید سوغاتی مخصوص آن شهر و کشور است.اما گاهی یافتن بهترین سوغات سخت است.باکو سوغاتی‌های بسیار زیبایی دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید بهترین سوغات باکو بازارهای شهر قدیمی است با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا با سوغات شهر باکو آشنا شوید!

۱.استکان کمر باریک آرمودو

شاید بهترین ، متداول ترین و در عین حال رایج ترین سوغات باکو استکان‌های کمر باریک "آرمودو" باشد که از اجزای مهم فرهنگ آذربایجان هستند. کمر باریک بودن و شبیه گلابی بودن این استکان‌ها آنرا از دیگر استکان‌ها متمایز می‌کند.  قیمت استکان‌های کمر باریک آرمودو از ۵ منات شروع می‌شود و بسته به مواد (شیشه ، پرسلن و نقره) ، کیفیت و شکل ظاهری ، می‌تواند تا ۱۵۰ منات برسد. در خیابان‌های شهر قدیم می‌توانید آرمودو با طرح‌های عجیب مختلف را با قیمت مناسب خریداری کنید که برای گردشگران ارزان قیمت در نظر گرفته شده است. همچنین اگر شما علاقه‌ی خاصی به هنر دارید می‌توانید آرمودوی دست ساز را با طرح گل را با قیمت بیشتری خریداری کنید.

۲. فرش از جمله سوغات باکو

یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب باکو فرش است که نوعی هنر سنتی آذربایجان است. در این کشور فرشهایی با تزئینات ملی به گردشگران عرضه می‌شود که می توانید در مغازه های خاص واقع در مناطق مختلف باکو و آذربایجان پیدا کنید. آذرخالچا مارک فرش محلی برجسته ای است که از سال ۱۹۲۸ به فروش می‌رسد و سالن‌های نمایشگاهی و فروشگاهی در شهر قدیمی را ارائه می‌دهد.هنرمند جوان به نام احمد فیگ فرش‌های آذربایجانی را به سبک مدرن طراحی می‌کند. این هنرمند آثار هنری خود را "فرش روانگردان" می نامد ، که از معروف‌ترین فرش‌ها در جهان محسوب می‌شود.

۳. نقاشی‌های نفت خام

هنرمند آذربایجانی به نام ، صابر کوپوروغلو که نقاشی‌های قشنگی با نفت خام می‌کشد که برای طراحی آنها فقط از انگشتان و ناخن‌های خود استفاده می‌کند ، حتی شما می‌توانید با پرداخت هزینه اضافی هر تصویر دیگری را به او سفارش دهید.

۴. روسری و کلاه آذربایجانی

پارچه‌های آذربایجانی از جمله سوغاتی‌های سنتی و ساده آذربایجان است که همیشه طرفداران خودش را دارد.روسری‌های ابریشمی با رنگ و نقش‌های ملی در این شهر به وفور یافت می‌شود که زنان این روسری‌ها را با لباس‌هایشان ست می‌کنند و در مراسم‌های خاصشان می پوشند.همچنین برای مردان نیز کلاه‌های سنتی با سبک‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌تواندی به عنوان سوغات از باکو بخرید.

۵. تخته نرد از سوغات باکو

مردان آذربایجانی علاقه بسیار زیادی به بازی تخته نرد دارند. ماهیت بازی ساده و جالب است ، اما از همه مهمتر ، تخته نرد نیز یک قطعه هنری محسوب می‌شود. تخته نرد از چوب‌های مختلفی ساخته می‌شود که در تخته نردهای دست ساز ، تصویر باکو قدیم و جاذبه‌های مهم محلی را طراحی می‌کنند همچنین در همه‌ی میهمانی‌های مردم باکو و آذربایجان بازی تخته نرد را حتما انجام می‌دهند.

در این مقاله با سوغات باکو آشنا شدید.حتما در سفرتان به باکو این سوغاتی‌ها را برای یادگاری خرید کنید تا سفرتان برای همیشه در خاطرتان بماند همچین شما عزیزان اگر سوالی درباره جاذبه‌های گردشگری باکو، ویزای باکو و رزرو تور باکو داشتید حتما با کارشناسان مهرآباد گشت تماس بگیرید تا سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر