جاذبه های گردشگری باکو

جاذبه های گردشگری باکو

باکو پایتخت کشور آذربایجان شهری مدرن که در مجاورت دریای خزر قرار گرفته است. پایتخت نفت خیز آذربایجان نشانه های معماری خود را هم از پاریس و هم از دبی می گیرد و فرهنگ غنی آن تأثیرات پارسی ، ترکی ، شوروی و اروپایی را در هم می آمیزد. در این مقاله مکان های گردشگری باکو را در اختیارتان قرار میدهیم تا سفری لذت بخش را تجربه کنید.

در شهر قدیمی باکو گشت بزنید

بافت شهر با فهرست میراث جهانی یونسکو باکو (همچنین به عنوان شهر قدیمی یا ایچری شیر شناخته می شود) قلب فرهنگی پایتخت آذربایجان است. وقت کافی برای گردش در شهر قدیمی بگذارید. جاذبه های گردشگری این شهر مثل برج دختر، قصر شیروان شاه و دروازه مراد و همچنین حمام های تاریخی؛ مساجد و کاروانسراهای متعددی در این شهر قدیمی یافت میشود که بازدید از آنها خیلی برایتان هیجان انگیز خواهد بود. گم شدن در خیابان هایی که برای گیج کردن دشمنان احتمالی طراحی شده و نوشیدن چای در چایخانه (چایخانه) از موارد اصلی این تجربه است.جمله مکان های شهر قدیمی باکو است که حتما باید از آن بازدید نمایید.

کاخ شیروانشاه باکو

کاخ شیروانشاه باکو در فهرست یونسکو  به مروارید معماری آذربایجان مشهور است. این مجموعه گسترده ، متعلق به قرن پانزدهم است که شامل همه چیز ، از مساجد و مقبره ها ، حمام و حتی یک مخزن است و همینطور در شهر قدیمی باکو می باشد. دیوارهای کاخ ماسه ای است که زیبایی آنرا دوچندان کرده است.

برج های شعله باکو

آسمان خراش های سه گانه باکو - برج های شعله – از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری باکو محسوب می شود. این برج های شعله باکو نماد شهر باکو هستند.شکل آن ادای احترام به آیین زرتشتی است ، نشان دهنده شعله های آتش هستند ، که توسط 10،000 لامپ LED تزیین شده اند که بعد از تاریک شدن هوا این لامپ ها روشن می شوند و زیبایی آنرا بیشتر میکنند.در این برج ها به راحتی دریای خزر دیده می شود.

برج دختر باکو

قبل از اینکه باکو برج های شعله خود را بسازد ، برج دختر بود که نماد باکو محسوب میشد.ارتفاع این برج 29 متر است که بیش از 100 سال قدمت دارد داخل این برج یک موزه و پله های مارپیچ وجود دارد. این سازه که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است نمونه بارز معماری پیش از اسلام در آذربایجان است.این برج روزانه تا ساعت 6 عصر باز است.

دروازه مراد باکو

دروازه مراد باکو از دیگر جاذبه های گردشگری باکو است. دروازه مراد به اندازه دیگر مکان های گردشگری باکو شناخته شده نیست اما نشان دهنده دوره ای مهم در تاریخ باکو است. این دروازه در قرن 16 برای حفاظت شهر از جنگ با روس ها و ترک ها ساخته شد.

قدم زدن در ساحل باکو

باکو در ساحل دریای خزر قرار دارد .ساحل شیخوف به دلیل پارک آبی مجاور خود مورد علاقه خانواده ها می باشد و با اتوبوس به راحتی میتوان به این ساحل رفت. برای رفتن به یک مکان آرام و شنی تر ، 30 دقیقه از شمال باکو رانندگی کنید تا به ساحل بیلگاه در شبه جزیره آبشرو برسید.

ما در این مقاله جاذبه های گردشگری باکو را به شما معرفی کردیم همچنین شما همراهان همیشگی مهر آباد گشت اگر سوالی درباره تور باکو و رزرو تور باکو و همچنین ویزای باکو سوالی داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر