راهنمای سفر به باکو

راهنمای سفر به باکو

باکو، پایتخت کشور اذربایجان و همینطور از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور است. شهر باکو به شهری که باد زیاد می‌وزد معروف است.باکو بعد از پیدا شدن اولین میدان نفتی آن به شدت پیشرفت کرد و بین توریستان مشهور شد به همین خاطر مراکز خرید و خیابان‌های بسیاری در این شهر ساخته شد.

اگر قصد سفر به باکو را دارید بهتر است قبل از رفتن به آنجا جاذبه‌های گردشگری باکو، مراکز خرید ،هتل‌ها و رستورانهای آن را بشناسید و در خصوص ویزای باکو اطلاعاتی داشته باشید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید.با ما همراه باشید.

باکو کجاست؟

مساحت باکو ۲۸۵ کیلومتر مربع است و جمعیت آن ۳٬۲۰۲٬۳۰۰ می‌باشد.باکو پایتخت آذربایجان که در قاره اروپا و در غرب ساحل دریای خزر و جزیره آب شوران می‌باشد.باکو از مهم‌ترین شهرهای آذربایجان است که جزعه منطقه‌های نفت خیز جهان محسوب می‌شود.

شهر باکو

قبل از سفر به باکو اطلاعاتی ضروری وجود دارند که باید شما بدانید.نکته جالب قبل از سفر به باکو این است که سعی کنید ترکی حرف زدن را یاد بگیرید.

زبان رسمی باکو: ترکی آذربایجانی

واحد پول باکو: منات (AZN)

پیش شماره کشور باکو: ۹۹۴+

پیش شماره شهری باکو: ۱۲

اختلاف ساعت باکو با تهران: ۳۰+

شماره های ضروری باکو:

آمبولانس: ۱۰۳

آتش نشانی: ۱۰۱

پلیس: ۱۰۲

فرودگاه های باکو:‌ فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف

آب و هوای باکو

آب و هوای باکو در زمستان بسیار سرد است همینطور تابستان‌های گرمی هم دارد البته در ماه شهریور هوای باکو بسیار دلپذیر می شود و افرادی که فصل پاییز را برای سفر به باکو انتخاب کرده‌اند فرصتی عالی است تا از این شهر دیدن کنند.در ایام نوروز در باکو جشنواره‌های نوروزی برگذار می‌گردد به همین دلیل در نوروز مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و جزعه بهترین زمان‌ها برای سفر به باکو محسوب می‌شود.

هتل‌های باکو

هتل فیرمونت باکو

هتل فیرمونت باکو هتلی ۵ ستاره و لوکسی است که فول امکانات است از قبیل اتاق خواب‌های بزرگ، دکوراسیون لوکس، غذاهای با کیفیت و ...با انتخاب این هتل در باکو بهترین اقامت را تجربه خواهید کرد.

آدرس هتل فیرمونت باکو: جمهوری آذربایجان – باکو Alov Qülleleri، Mehdi Hüseyn Street، Bakı، Azerbaijan

هتل چهار فصل باکو

هتل چهار فصل باکو هتلی ۵ ستاره که دارای امکانات فول است از جمله آنها صبحانه، پارکینگ، استخر، رستوران با منوی بین المللی و همچنین سیستم اینترنت بی سیم رایگان و تهویه هوای مطبوع برای تمامی اتاق ها هست.

آدرس هتل چهار فصل باکو: ۱ Neftchilar Ave, Baku 1095, Azerbaijan

هتل هیلتون باکو

هتل هیلتون باکو از جمله هتل‌های معروف ۵ ستاره آن است که در مرکز شهر قرار دارد و با انتخاب این هتل برای اقامتتان براحتی میتوانید به تمامی مراکز خرید، فرودگاه و …دسترسی داشته داشته باشید.

آدرس هتل هیلتون باکو:: B AZADLIG AVENUE, BAKU, AZ1000, AZERBAIJAN1

هتل جی دبلیو ماریوت

هتل جی دبلیو ماریوت از هتل‌های لوکس باکو است. از جمله امکانات این هتل ۵ ستاره سالن کنفرانس، سالن های مخصوص مراسمی نظیر عروسی و جشن، رستوران، استخر، اینترنت بی سیم رایگان و دستگاه تهویه مطبوع هوا برای تمامی اتاق‌ها است.

آدرس هتل جی دبلیو ماریوت: ۶۷۴ Azadliq Square, Baku AZ-1010 Azerbaijan

هزینه غذا در شهر باکو

قیمت و هزینه غذا و خوراکی در باکو، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ منات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۴۰ منات پرداخت کنید. البته قیمت غذاهای مک دونالد در باکو ارزان است و مبلغ ۷ منات می‌باشد. اگر می‌خواهید که سفرتان مقرون به صرفه باشد با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در غذاهای خیابانی، میل کنید.

رستوران‌های باکو

در ادامه این مقاله چند رستوران معروف در باکو را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران ایتالیایی اسکالینی

در این رستوران غذای ایتالیایی سرو می‌شود، رستوران اسکالینی بهترین گزینه شهر باکو می‌تواند باشد.این رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ شب باز است و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد. برای افرادی که رژیم غذایی خاص مانند گیاخواران در نظر گرفته اند.

آدرس رستوران ایتالیایی اسکالینی: جمهوری آذربایجان – باکو ۲ Bakikhanov Str.، Baku AZ۱۰۶۵

رستوران آنادولو

رستوران آنادولو از رستوران‌های ارزان قیمت باکو محسوب می‌شود.که انواع غذاهای اروپایی،ترکی و خاورمیانه‌ای ارائه می‌شود.نکته مهم برای سرو غذا در این رستوران این است که هنگام سفارش حتما تاکید کنید که غذایتان حلال باشد.


آدرس رستوران آنادولو : Pushkin St 5 & Rasul Rza St 3/5

رستوران پاولز گاردن

رستوران پاولز گاردن یک رستوران لوکس و لاکچری که درای محیط عالی با فضای باز می‌باشد. ساعت کاری رستوران از دوشنبه تا شنبه ۱۸ تا ۲۲ شب می باشد و البته اگر هوا بیش از سرد یا گرم باشد صندلی‌های داخل سالن هم دارند.

آدرس رستوران پاولز گاردن: جمهوری آذربایجان – باکو Zargarpalan Street ،intersection with Rafibayli St

رستوران مک دونالد باکو

مک دونالد از آن رستوران‌هایی است که در بیشتر کشورهای جهان شعبه دارد .برای خوردن فست فود با قیمت مناسب در باکو انتخاب مک دونالد عالی است.

آدرس رستوران مک دونالد باکو: جمهوری آذربایجان – باکو ۱۵ Yusif Məmmədəliyev، Bakı، Azerbaijan

کافه سیتی

برای گذراندن اوقات فراغت و دیدن دوستان کافی سیتی مکان بسیار مناسبی است، در این کافه می توانید انواع قهوه و دمنوش‌ها را میل کنید.

آدرس کافه سیتی : جمهوری آذربایجان – باکو Rəşid Behbudov Küçəsi، Bakı، Azerbaijan

حمل و نقل در باکو

در باکو می‌توان با اتوبوس،تاکسی،مترو و دوچرخه جابجا شد.ترافیک باکو بسیار سنگین است، به همین دلیل سعی کنید برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان کمی زودتر از محل اقامتتان خارج شوید. با توجه به این که این شهر بسیار تاریخی است و بناهای زیبایی در آن قابل مشاهده است، بنابراین استفاده از دوچرخه بیشتر به نفعتان است.

جاذبه‌های گردشگری باکو

باکو دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم تا جاذبه‌های گردشگری معروف باکو را به شما معرفی کنیم.

کاخ شیروانشاه باکو

امروزه این کاخ در زمره میراث جهانی یونسکو در سال ۲۰۰۰ در کشور آذربایجان ثبت شد.

آدرس کاخ شیروانشاه باکو: جمهوری آذربایجان – باکو Shirvanshaks’ Palace، Baku، Azerbaijan

برج‌های شعله

برج‌های شعله بلندترین ساختمان‌های شهر باکو و سمبل معماری این شهر هستند. سه برج شیشه‌ای با انحنای سینوسی که رنگشان آبی است. برج های شعله بین ۱۴۰ تا ۱۹۰ متر ارتفاع داشته است. این برج شبیه به شعله‌های آتش طراحی شده اند. برای جلوه هر چه بیشترشان در شب از ۱۰٬۰۰۰ لامپ ال ای دی کوچک استفاده شده است. هر یک از آن ها کاربری مخصوصی دارند و البته فضای بین برج‌ها برای تفریح و سرگرمی شهروندان استفاده می‌شود.

آدرسبرج‌های شعله: جمهوری آذربایجان – باکو Alov Qülleleri، Mehdi Hüseyn Street، Bakı، Azerbaijan

قلعه دختر باکو

قلعه دختر یکی از آثار دوره ساسانی در شهر باکو، که در دو دوره تاریخی قرن ۵ و ۶ میلادی و قرن ۱۲ ساخته شده است. سازمان یونسکو در سال ۲۰۰۰ این بنا را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کرد. مردم آذربایجان علاقه‌ی خاصی به قلعه دارند و اغلب فستیوال‌ها در این قلعه برگزار می‌گردد.

آدرس قلعه دختر باکو: جمهوری آذربایجان – باکو Qüllə، Bakı، Azerbaijan

شهر قدیم باکو

شهر قدیم باکو  یکی از اولین جاذبه‌های گردشگری برای توریستان است، که به آن ارگ باکو می‌گویند. ساخت آن از قرن ۱۱ تا ۱۹ میلادی به تدریج انجام شده است. شهری محصور در دیواره های سنگی که نشانه های از فرهنگ و تمدن پارینه سنگی، ساسانی،‌ زرتشتی، شیروانی، ایرانی، عربی، عثمانی و روسی درش بچشم می‌خورد. همینطور  قلعه دختر هم در داخل شهر قدیمی قرار دارد. همینطور برای بازدید از شهر قدیمی هزینه‌ای نباید پرداخت کنید.

آدرس شهر قدیم باکو: جمهوری آذربایجان – باکو Shaki Caravanserai، Baku، Azerbaijan

بلوار باکو 

بلوار باکو پارکی ملی که به موازات دریای خزر در باکو است که سال ۱۹۰۹ تاسیس شد. بلواری که سن آن به بیش از یک قرن می‌رسد و به دست اشخاص مهم و تاثیر گذار در صنعت نفت باکو ساخته شده است.

آدرسبلوار باکو: جمهوری آذربایجان – باکو Neftçilər Prospekti، Bakı، Azerbaijan

موزه فرش باکو

فرش‌های آذری به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری باکو شهرت دارند. نقش ها و رنگ‌های فرش‌ها به قدری خیال انگیز و چشم نواز هستند، که راحت هر بازدید کننده ای را به سمت خود جذب می‌کند. موزه فرش جمهوری آذربایجان محلی برای تماشای هنر زیبا و متمایز مردمانش است. این موزه بزرگ ترین کلکسیون فرش در جهان است. البته به جز فرش: زیرآلات فلزی، سلاح سرد، اشیا فلزی و شیشه‌ای قدیمی در داخل موزه نگهداری می‌شود.

آدرس موزه فرش باکو: جمهوری آذربایجان – باکو E۱۱۹، Bakı، Azerbaijan

مراکز خرید باکو

غیر ممکن است به شهر و یا کشور دیگر سفر کنیم و سوغاتی از آن شهر به عنوان یادگاری با خود همراه نیاوریم.مراکز خرید معروف باکو عبارتند از:

مرکز خرید ۲۸ باکو

آدرس مرکز خرید ۲۸ باکو: جمهوری آذربایجان – باکو Fuzuli St، Baku، Azerbaijan

مرکز خرید پارک بلوار باکو

یه مرکز خرید بزرگ و خیلی شیک که وسط پارک ساحلی بلوار و روبروی هتل هیلتون قرار دارد. در این مرکز خرید انواع برندهای معروف دنیا را می‌توانید تهیه کنید.

آدرس مرکز خرید پارک بلوار باکو: جمهوری آذربایجان – باکو Neftçilər Prospekti، Bakı، Azerbaijan

مرکز خرید صدرک باکو

در این مرکز خرید  انواع پوشاک ترک، چینی و تایلندی با قیمت‌های مناسبت می‌توانید پیدا کنید.

آدرس مرکز خرید صدرک باکو: جمهوری آذربایجان – باکو Təsərüfat Bazarı yolu، Bakı AZ۱۰۶۳، Azerbaijan

فستیوال‌های باکو

مردم باکو و آذربایجان علاقه زیادی به گرفتن جشنواره و فستیوال‌های مختلفی دارند.از مهم‌ترین جشن‌هایی که در باکو برگزار می‌گردد فستویال رنگ،جشن نوروز،جشن عید قربان،جشن ماه رمضان،جشنواره بین المللی موسیقی جاز،جشن انار گوچی و ....

واجبات سفر به باکو

در سفر به باکو نکاتی هستند که رعایت کردنشان باعث می‌شود کیفیت سفرتان بالا برود

باکو شهر امنی است اما حتما هنگام عبور از خیابان دقت کامل را داشته باشید.

حتما آب معدنی تهیه کنید و از آب شیر برای شرب استفاده نکنید.

فاصله پرواز تهران به فرودگاه باکو ۵۰ دقیقه است.

بهترین و مناسب ترین زمان سفر به باکو ؟

برای مشخص کردن بهترین و مناسب ترین زمان سفر به باکو ابتدا باید بودجه خود را بسنجید اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید باید در فصل زمستان به باکو سفر کنید اما اگر هزینه سفر برایتان مهم نیست در فصل بهار و پاییز حتما تور باکو را رزرو نمایید.

ما در این مقاله راهنمای سفر به باکو را در اختیار شما گذاشتیم اما شما توریستان عزیز اگر سوالی درباره نحوه رزرو تور باکو و یا درباره جاذبه های گردشگری و .... سوال داشتید حتما با کارشناسان مهرآباد گشت تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.


سوالات متداول تور باکو

  • ایا برای سفر به باکو نیاز به ویزا داریم؟

بله. شهروندان ایرانی برای ورود به کشور آذربایجان و شهر باکو نیاز به ویزا دارند.

  • برای سفر به باکو دلار ببریم یا منات؟

پیشنهاد می‌شود برای سفر به هر مقصد خارجی، مقدار از بودجه سفر با به واحد پول رایج آن مقصد و بخش قابل توجهی را دلار یا یورو به همراه داشته باشید. واحد پول آذربایجان منات است.

  • آیا می‌توانیم زمینی به باکو سفر کنیم؟

بله. در تهران و شهرهای مرزی اتوبوس و ون برای باکو وجود دارد.

  • خدمات تورهای باکو چه مواردی‌ست؟

بلیط رفت و برگشت
هتل با صبحانه
ویزای توریستی
ترانسفر فرودگاهی

گشت شهری

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر