بودای بزرگ لشان در چین

بودای بزرگ لشان در چین

بودای بزرگ لشان در چین ( Leshan ) از جمله جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار چین است که یک مجسمه عظیم در جنوب استان سیچوان در کشور چین، که در حاشیه کوه Lingyun قرار دارد. بودای غول پیکر لشان ۱۷ متر بلندتر از بودای ایستاده در افغانستان ، بلندترین و بزرگترین بودای جهان است.

یک جمله محلی وجود دارد: "کوه یک بودا است و بودا یک کوه است". که این مجسمه در سال ۱۹۹۶ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

  • زمان مورد نیاز برای رفتن به این مجسمه: ۳ ساعت
  • این مجسمه در سال ۷۱۳ در زمان سلسله تانگ ساخته شد
  • فعالیت‌های محبوب: پرستش بودایی ، گشت و گذار
  • تایم باز بودن این مجسمه: ۷:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر
  • بهترین اوقات رفتن به بودای بزرگ لشان در چین: فصول بهار و پاییز
  • مناسب برای: دوستداران طبیعت ، دوستداران تاریخ

اندازه بودای بزرگ لشان

این مجسمه یک بودای مایترایا نشسته را نشان می‌دهد که دستانش را روی زانوها قرار داده و لبخندی بر لب دارد.بودای بزرگ لشان حدود ۷۱ متر عرض و ۲۴ متر عرض دارد. انگشت پا این مجسمه آنقدر بزرگ است که میز ناهار خوری را می‌تواند در خود جای دهد.

راه‌های بازدید از بودای بزرگ لشان در چین

برای بازدید از بودای بزرگ لشان هم میتوانید با پای پیاده بروید و هم با قایق.

اگر می‌خواهید این مجسمه را از نزدیک دیدن کنید ، می‌توانید مسیر پیاده روی را انتخاب کنید. شما در امتداد مسیرهای تخته ای قدم خواهید زد تا از تغییر منظره از زوایای مختلف بودا ، از سر تا پای آن لذت ببرید.دارای مسیرهای تخته‌ای شیب دار و باریکی است. اگر شما نمیتوانید پیاده روی کنید ، توصیه نمی‌کنیم این گزینه را انتخاب کنید.

همینطور ، می‌توانید با یک قایق گشت و گذار از بودای بزرگ لشان دیدن کنید. با این کار می‌توانید بودا را از فاصله دور مشاهده کرده و نمای پانورامایی از آن داشته باشید.سفر با قایق برای گردشگرانی که در کوهنوردی مهارت ندارند ، انتخاب بهتری است. همچنین در اوج فصل گردشگری (جولای تا اکتبر) بسیار توصیه می‌شود مراقب شلوغی باشید.در کنار بودای بزرگ لشان در چین معبد لینگیون است که بیش از ۱۴۰۰ سال سابقه دارد که دیدن آن هم خالی از لطف نیست.

تاریخچه ساخت و ساز بودای بزرگ لشان

در دوران باستان ، لشان در محل تلاقی رودخانه مین ، رودخانه( Qingyi )و رود( Dadu )بوده است. آبهای طوفانی باعث تعدد زیاد قایق شده است.راهبی به نام‌ های تینگ فکر کرد که روح بودا می تواند آبهای طوفانی را سرکوب کند ، بنابراین ساخت آن را آغاز کرد. وقتی که هایگ تینگ درگذشت این پروژه نیمه تمام شد و دو نفر از شاگردانش کار را ادامه دادند. پس از کلی تلاش ۹۰ ساله ، سرانجام پروژه به پایان رسید.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کافی درباره بودای بزرگ لشان در چین در اختیار شما قرار دهیم شما همراهان همیشگی مهرآباد گشت اگر سوالی درباره جاذبه‌های گردشگری چین، رزرو تور چین و دریافت ویزای چین داشتید فقط کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید و سفری لذت بخش را تجربه نمایید.


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر