دیوار چین

۲۰ واقعیت شگفت انگیز دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین طولانی‌ترین دیوار جهان و بزرگترین معماری باستانی است. مسیر پر پیچ و خم آن بر فراز کوه‌های شیب‌دار منظره‌ای عالی را به خود اختصاص می‌دهد.دیوار چین از جمله جاذبه‌های گردشگری چین است و یکی از مهم‌ترین دلایل جذب گردشگران به چین محسوب می‌شود.

در این روزهایی که کرونا به اوج خودش رسیده است اگر قصد رزرو تور چین و یا دریافت ویزای چین را دارید حتما باید ماسک کدسلامت و فرم ثبت نام اقامت موقت هتل خود را داشته باشید همچنین باید به مدت ۷ روز قرنطینه شوید.

در ادامه این مقاله با ۲۰ واقعیت شگفت انگیز دیوار بزرگ چین آشنا می‌شوید با ما همراه باشید.

۱. طول این دیوار ۲۱۱۹۶۱۸  کیلومتر (۱۳۱۷۰۷ مایل) است.

۲. بیشتر آثار به جا منده‌ی امروزی دیوار بزرگ چین از سلسله مینگ است که طول آن ۸۸۵۱کیلومتر است.

۳. دیوار بزرگ چین بیش از ۲۳۰۰ سال قدمت دارد.

۴. دیوار بزرگ چین از ۹ استان عبور می کند: لیائونینگ ، هبی ، تیانجین ، پکن ، مغولستان داخلی ، شانشی ، شاانشی ، نینگشیا ، گانسو.

۵.پرطرفدارتین قسمت دیوار چین دیوار بادلینگ است(۶۳ میلیون نفر در سال ۲۰۰۱ از آن بازدید کردند).                                          

۶. متوسط ارتفاع دیوار بزرگ چین در بادلینگ ۷.۸۸ متر است و بلندترین مکان آن ۱۴ متر ارتفاع دارد.

۷. تقریباً یک سوم دیوار بزرگ چین بدون هیچ اثری از بین رفته است.

۸. از سال ۱۶۴۴ ، هنگامی که سلسله مینگ سرنگون شد ، دیگر هیچ کاری روی دیوار بزرگ چین (برای اهداف نظامی ، برخی برای گردشگری ترمیم شده است) انجام نشده است.

۹. بازسازی و محافظت از دیوار چین در بادلینگ در سال ۱۹۵۷ آغاز شد.

۱۰. در دسامبر سال ۱۹۸۷ دیوار چین توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

۱۱. دیوار بزرگ چین با چشم غیر مطلح از فضا دیده نمی‌شود.

۱۲. دیوار چین یک خط پیوسته نیست: دیوارهای جانبی ، دیوارهای مدور ، دیوارهای موازی و بخشهایی بدون دیوار وجود دارد. در سلسله کین از آرد برنج برای اتصال آجرهای دیوار بزرگ چین استفاده می‌شد.

۱۳. دیوار چین را سربازان ، دهقانان ، محکومان و اسیر شدگان اجباری ساختند.

۱۴. اولین امپراتور کین اولین کسی نبود که دیوار بزرگ چین را ساخت. وی دیوارهای شمالی ایالات را که فتح کرده بود به هم پیوند داد.

۱۵. مشهورترین افسانه دیوار بزرگ چین درباره  زنی به نام منگ جیانگنو است که شوهرش در زمان ساختن دیوار درگذشت. گریه او چنان تلخ بود که بخشی از دیوار فرو ریخت و استخوان‌های شوهرش را پیدا کرد تا بتواند آنها را دفن کند.

۱۶. بخش گوبیکو از دیوار بزرگ سوراخ‌های گلوله ای در آن وجود دارد که گواهی بر آخرین نبرد در دیوار بزرگ است.

۱۷. در طول انقلاب فرهنگی (۱۹۶۶–۱۹۷۶) ، از بسیاری از آجرهای دیوار بزرگ در ساخت خانه‌ها ، مزارع یا مخازن استفاده شد.

۱۸. بخش های شمال غربی (به عنوان مثال در استان‌های گانسو و نینگشیا) به دلیل بیابان زایی و تغییر در کاربری زمین ، احتمالاً طی ۲۰ سال آینده ناپدید می‌شوند.

۱۹. بخش جیانکو از دیوار بزرگ چین ، به دلیل شیب دار و پیچ در پیچ بودن ، بیشتر در کتابهای تصویری و کارت پستال‌ها وجود دارد و به تصویر کشیده می‌شود.

۲۰. مشهورترین بخش دیوار بزرگ چین بادلینگ است که توسط بیش از ۳۰۰ سیاستمدار از سراسر جهان بازدید شده است که اولین آنها کلیم وروشیلوف دولتمرد شوروی در سال ۱۹۵۷ بود.

ما در این مقاله سعی کردیم ۲۰ واقعیت شگفت انگیز دیوار بزرگ چین را در اختیار شما بگذاریم تا در سفرتان به چین از گذشته دیوار چین هم بدانید.

 شما توریستان و گردشگران عزیز در صورتیکه سوالی درباره جاذبه‌های گردشگری چین،رزرو تور چین و دریافت ویزای چین داشتید حتما با کارشناسان مهرآباد گشت در میان بگذارید.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر