امنیت در چین

آیا چین کشوری امن است؟

به طور کلی ، چین کشوری امن برای سفر است و بیشتر افرادی که ملاقات می کنید رفتاری دوستانه ، صادق و قابل اعتماد دارند.

با این حال ، چین از جرم در امان است ، همچنین آب و هوای فوق ا‌العاده‌ای برای سفر دارد .

آیا چین اکنون ایمن است؟

خبر مهم در یک سال اخیر COVID-19 ، بیماری همه گیر ویروس کرونا است. اگرچه چین اکنون شیوع آن را به خوبی در مرزهای خود مهار کرده است ، اما خطر اساسی برای احیای مجدد ، به ویژه از طریق عفونت های وارداتی ، وجود دارد. به همین دلیل ، در حال حاضر محدودیت های زیادی برای سفر وجود دارد و اقدامات پیشگیرانه بسیاری در چین اعمال شده است .

بلایای طبیعی اخیر به طور فزاینده ای به خوبی مدیریت شده و هیچ خسارتی به گردشگران خارجی وارد نکرده است. سیستم های هشدار و بهبود با سرمایه گذاری سنگین زیرساخت های چین دائما در حال بهبود است. به همین ترتیب ، طی سالهای اخیر شیوع آنفلوانزای مرغی و آنفولانزای خوکی در انسان بسیار کم بوده است.

سفر به خارج از کشور در حال حاضر در چین امکان پذیر است .

بزرگترین خطرات ایمنی در چین

بیشترین دلایل آسیب رساندن به شما به عنوان یک جهانگرد در چین از عواملی پیش پا افتاده ناشی می شود: موارد سلامتی از قبل موجود (از فشار خون بالا یا آلرژی) ، تصادفات رانندگی در جاده‌ها ، تصادفات در طی سایر فعالیت های توریستی ، یا بیماری در اثر عدم رعایت .

جرم و جنایت در چین

به طور کلی ، جرم و جنایت در چین نسبتاً کم است ، اما جرایم کوچک هنوز مسئله ساز است و ممکن است گردشگران دچارش شوند. دانش اولیه در مورد خطرات احتمالی و کلاهبرداری‌های رایج برای کمک به شما در یک سفر ایمن در چین مفید است.


  • احتیاط کنید و از عقل سلیم ، به ویژه در مناطق گردشگری و در مکانهای شلوغ مانند بازارها استفاده کنید.
  • شب‌ها مراقب باشید. در مکان‌های شلوغ به جاهایی بروید که نور کافی دارند.
  • به حرف راهنمای محلی‌تان گوش دهید و اگر منطقه‌ای ناامن بود هرگز به آنجا نروید.

سرقت در چین

کیف پول ، تلفن همراه ، دوربین ، جواهرات و لپ تاپ ها اهداف وسوسه انگیز سارقان هستند.

سعی کنید مقادیر زیادی پول به همراه نداشته باشید یا  اینکه کیف پول خود را از چشم دور نگه دارید (هرگز در جیب‌های پشتی‌تان قرار ندهید).

جیب برها معمولاً در مکانهای شلوغ ، به عنوان مثال در اتوبوس های عمومی ، قطارها ، ایستگاه های اتوبوس مرکز شهر و خیابان های بزرگ خرید فعالیت می‌کنند ، بنابراین به شما توصیه می شود در مکان های شلوغ مراقب وسایل خود باشید.وقتی از تاکسی ، اتوبوس ، قطار و ... پیاده می‌شوید ، بررسی کنید که چیزی از جیب شما خارج نشده است. اگر بخاطر آن برگردید ممکن است پنج دقیقه بعد آنجا نباشد.اگر در حمل و نقل به خواب می روید ، مراقب افرادی باشید که دور شما را می‌گیرند تا به دارایی خود برسند. اشیا قیمتی خود را با دقت داخل کیف خود قرار دهید .

بلایای طبیعی و آب و هوای نامساعد

در صورت بروز یک فاجعه طبیعی حتما از مشاوره مقامات محلی پیروی کنید.

سیل

فصل بارندگی بین آوریل و سپتامبر رخ می‌دهد. مناطق روستایی نزدیک رودخانه یانگ تسه ، لی و رودخانه‌های دیگر ممکن است در فصول بارانی مربوطه تحت طغیان قرار بگیرند.

به احتمال زیاد رانش زمین در فصل موسمی در مناطق کوهستانی چین مانند استان های یوننان و سیچوان و تبت اتفاق می افتد. ممکن است در تابستان دسترسی را مسدود کنند ، اما برف و آب مذاب در زمستان و بهار مشکلاتی ایجاد می کنند.

زلزله

استان سیچوان در سالهای اخیر چندین زمین لرزه قابل را تجربه کرده است. زمین لرزه سال ۲۰۱۳ باعث ایجاد برخی اختلال‌ها در گردشگری در اطراف پایگاه تحقیقاتی شده است ، اما هیچ گردشگری آسیب ندید. زلزله ۲۰۱۷جیوژایگو منطقه را ویران کرد ، ۲ سال جهانگردی را متوقف کرد و حداقل ۸ گردشگر را به کام مرگ کشاند. سایر زمین لرزه‌ها در مناطق دور افتاده تأثیری بر گردشگری نداشته اند.

توفان

توفان ها می توانند در فصل مرطوب ، معمولاً از ژوئن تا آگوست ، در امتداد سواحل جنوبی و شرقی رخ دهند. اگر در مناطق آسیب دیده سفر می‌کنید باید گزارش‌های هواشناسی را کنترل کنید.

سیاست COVID-19 برای مسافران چین

برای ورود به هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری چین ، باید یک کارت شناسایی یا گذرنامه با کد بهداشت خود نشان دهید (لازم است در برنامه نظارت بر سلامت Alipay ثبت نام کنید ، که فقط چند دقیقه طول می کشد).

قبل از رزرو تور چین ، هتل‌هایی که می توانند خارجی‌ها را بپذیرند ، بررسی کنید.

تمام بازدیدکنندگان ورودی (از جمله از هنگ کنگ ، تایوان و ماکائو) باید در مکان‌های خاصی قرنطینه شوند.

اگرچه جاذبه‌های گردشگری بیشتر در حال بازگشایی هستند ، اما اقدامات و الزامات ایمنی سختگیرانه‌ای وجود دارد.

اگر شما قصد سفر به چین را دارید و برای شما سوال است آیا چین کشوری امن است؟ و سوالاتی از قبیل رزرو تور چین و دریافت ویزای چین دارید با این مقاله به همه ی پاسخ‌های خود نرسیدید کارشناسان مهرآباد گشت برای اینکه شما سفری بدون دردسر و ایمن را بگذرانید منتظر تماس شما هستند.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر