جنگل النگدره

جنگل  النگدره گرگان

النگدره یک پارک جنگلی در استان گلستان، شهرستان گرگان واقع در بلوار ناهارخوران و در میان مناطق مسکونی است. پارک جنگلی النگدره، دارای وسعتی به مساحت ۱۸۵ کیلومتر و چشم‌اندازی منحصر به فرد است و به عنوان یکی از هفت منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری کشور  است و همچنین به عنوان پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده. هوای جنگل حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری است. در دامنه جنگل پوشش گیاهی ویژه و همچنین رودخانه و چشمه‌هایی وجود دارد. داخل پارک النگدره جاده‌ی آسفالته‌ای بنا شده که امکان اسکان را در همه جای آن فراهم کرده است.  ‌در ادامه به معرفی مهمترین ویژگی‌ها و جاذبه‌های گردشگری جنگل النگدره می‌پردازیم. برای رزرو تور گرگان، تور گلستان، تور گلستان گردی، تور گنبد، تور گنبد کاووس، تور طبیعت‌گردی گلستان، تور ناهارخوران، تور آشوراده و تور زمینی گلستان با مهرآباد گشت تماس بگیرید.


ویژگی‌های طبیعی پارک جنگلی النگدره

رودخانه‌ای به نام قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریباً از وسط آن می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه سه چشمه‌ی آب نیز وجود دارد. پوشش گیاهی جنگل النگدره از درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشکیل شده است. پارک جنگلی النگدره از مناطق محبوب گردشگری طبیعتگران و علاقه‌مندان به کمپینگ می‌باشد.

 

امکانات رفاهی موجود در پارک جنگلی

 به منظور رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی و تورهای گردشگری امکانات رفاهی شامل برق رسانی، سرویس های بهداشتی، جاده‌ی آسفالته، نمازخانه، پارک کودک، زمین ورزشی، ساختمان‌های نگهبانی و منطقه کمپینگ و پیک‌نیک در منطقه‌ی گردشگری النگدره بنا شده است.

 

اقامت در جنگل النگدره

پارک جنگلی النگدره امکانات رفای لازم را برای طبیعتگردان و گرزوه‌های گردشگری علاقه‌مند به کمپینگ را داراست. اما گردشگرانی که علاقه‌ای به شب‌مانی در طبیعت ندارند می‌توانند از هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌های شهر گرگان و استان گلستان استفاده کنند. وجود انواع هتل‌های لوکس، مهمان‌سراها، اقامت‌گاه‌های بومگردی، سوییت‌ها و ویلاهای در شهر گرگان و استان گلستان اسکان گردشگران داخلی و خارجی را در این منطقه بسیار آسان کرده است. در ادامه به معرفی سه مورد از اقامت‌گاه‌های مهم شهر گرگان و استان گلستان می‌پردازیم.


  • هتل قصر بوتانیک گرگان

این هتل مجلل در نزدیکی گرگان و در جاده ساری به گرگان واقع شده است. هتل قصر بوتانیک گرگان در سال ۱۳۹۳ با در ۷ طبقه که ۲ طبقه از آن ها در زیر زمین هستند، آغاز به فعالیت کرد. این هتل با ۷۵ باب اتاق و سوئیت دارد و مجهز به امکانات رفاهی مانند نظیر استخر و سالن ورزشی، آرایشگاه، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، سالن بازی، زمین‌های ورزشی می‌باشد.

نشانی: استان گلستان، گرگان، کیلومتر ده جاده گرگان ـ ساری، رو به روی روستای نودیجه

تلفن: ۰۱۷۳۲۳۱۱۱۱۱


  • هتل جهانگردی ناهار خوران

هتل ۳ ستاره جهانگردی ناهار خوران است که در سال ۱۳۸۹ به طور کلی بازسازی شد، یکی از با سابقه ترین هتل ها در صنعت هتل داری ایران است. این هتل که در انتهای بلوار ناهار خوران و همسایگی پارک جنگلی معروف ناهار خوران قرار دارد مجهز به ۶۷ اتاق و سوئیت است. تعدادی کلبه برای اجاره نیز در محوطه‌ی هتل وجود.

نشانی: گرگان، بلوار ناهار خوران، مجتمع هتل جهانگردی ناهار خوران

تلفن: ۰۱۷۳۲۵۴۰۰۳۴


  • اقامتگاه بوم گردی بوم کلبه ترکمن

اقامتگاه بوم گردی بوم کلبه ترکمن، به شکلی سنتی و بسیار زیبا در مجاورت پارک ملی گلستان قرار گرفته است. این اقامتگاه یکی از معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی کشور می‌باشد که از امکانات رفاهی بسیار مناسبی هم برخوردار است.

نشانی: استان گلستان، پارک ملی گلستان، ترکمن صحرا

تلفن: ۰۹۱۲۷۲۰۶۷۴۱


جنگل النگدره یکی از زیباترزین مناطق و مقاصد گردشگری طبیعی ایران و شمال ایران به شمار می‌رود. این آبشار بهشتی برای طبیعتگردان و علاقه‌مندان به کمپینگ است. برای رزرو تور گرگان، تور گلستان، تور گلستان گردی، تور گنبد، تور گنبد کاووس، تور طبیعت‌گردی گلستان، تور ناهارخوران، تو آشوراده و تور زمینی گلستان با مهرآباد گشت تماس بگیرید.



مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر