1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. راهنمای سفر به خلیج تورونچ (turunc)مارماریس

راهنمای سفر به خلیج تورونچ (turunc)مارماریس

راهنمای سفر به خلیج تورونچ (turunc)مارماریس

راهنمای سفر به خلیج تورونک (turunc)مارماریس

Turunc یک استراحتگاه ساحلی زیبا در مارماریس است که در یک خلیج شگفت انگیز در سواحل جنوبی مارماریس ، در کنار ساحل تفریحی محبوب Icmeler پنهان شده است .این مقصد زیبا قطعا ارزش دیده شدن دارد.

خلیج روستای تورونک

خلیج تورونک در 20 کیلومتری جنوب تفرجگاه بزرگ گردشگری مارماریس و 120 کیلومتری از  فرودگاه دالامان (DLM) قرار دارد.این روستا به طور پیوسته برای پذیرایی از تفرجگاهها در حال رشد است ، اما هنوز هم به نوعی محیط بومی خود را حفظ کرده است که فضای آرام و جذاب روستای کوچک ماهیگیری را که قبلاً در آن بود ، به شما نشان خواهد داد.

این ساحل دارای یک محیط زیبا و ارگانیک (از نظر زیست محیطی با صدا) است که میان تپه های جنگلی و کوهستانی واقع شده است و دارای دریای باریک و آرام است و تپه های متتعددی در طرف دیگر این خلیج دیده می شود.

جاده پرپیچ و خم با بلندی ها و سرازیری به سمت تورونک با منطقه جنگلی ، تپه ها و چشم انداز زیبا در کنار خلیج مارماریس واقع شده است که  بسیار مهیج است. بعد از گذشت نیم ساعت سفر، ناگهان تورونک را در پشت تپه های کنار دریا با منظره ای شگفت انگیز خواهید دید.

دریا دارای همه تغییرات رنگ آبی است. تپه های پشت روستا با درختان کاج پوشیده شده است. این منطقه همچنین دارای میوه های بسیار متنوعی است و پوشیده از درخت انار ، توت ، انجیر ، آلو ، ملخ و نارنجی ترش است. "Turunc" نام ترکی "نارنج ترش" است و نام این روستا از کیفیت پرتقال ترش آن گرفته شده است.

Turunc یک روستای ماهیگیر قدیمی به شمار می آید، که برای گشت و گذار و گردش با قایق بادبانی و سفرهای آبی در آن، بسیار مشهور است. ممکن است در شب تعداد زیادی قایق بادبانی و قایق های لنگری دیده شود و رستوران ها پر از بازدید کننده باشند. سواحل و دریا دراین منطقه در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و دارای زیرساخت هایی برای قایق بادبانی هستند.

مدیدنی های خلیج تورونک مارماریس

اگر به دنبال ماسه های طلایی ریز برای استراحت هستید و در حالی که در فضای تاریخی در تعطیلات ترکیه حضور می یابید ، ساحل تورونک دقیقاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. آویشن ، برگ خلیج ، مریم گلی و گیاهان کربوهیدنی که در اینجا رشد می کنند به این مکان هوای معطر می بخشند ، همان چیزی  که اولین مهاجران معروف به یوروک ها را از کوهها به پایین آورد تا این مکان را به خانه خود تبدیل کنند.


پیدا کردن یک توریستی که در طول روز در آفتاب در ساحل نیست، دشوار است. گردشگران بسیاری همه ساله با نشستن در بارهای این خلیج در کنار دریای آبی آن منظره پیش روی خود را تحسین می کنند. جزر و مد آرام و شن و ماسه طلایی و هوایی دارای نسیم سبک و خنک کننده و یک اسکله کوچک برای بازدید از قایق بادبانی از شگفتی های این خلیج است.

در این روستا کلوپ های شبانه ای وجود ندارد و شب ها بی سر و صدا هستند بنابراین بیشتر گردشگران در اینجا کسانی هستند که به دنبال آرامش  هستند. با این حال ، اگر شما از آن دسته هستید که می خواهید در طول روز در کنار ساحل قدم بزنید  و استرس را از تن خود ببرید ساحل خلیج تورونک اماده پذیرایی از شماست این در حالی است که مارماریس که پر از کلاب های شبانه است فقط با اتوبوس 40 دقیقه ای یا قایق سواری فاصله دارد.

اگر به تورونک سفر می کنید ، باید حداقل یک روز را در یک سافاری 4 × 4 خارج از جاده ، پیاده روی یا دوچرخه سواری در اطراف منطقه بگذرانید که همه آنها از طریق جنگل های بکر ، دست نخورده و سرسبز عبور می کنند تا به مناظر نفس گیر از تا آنجا که چشم می تواند تپه ها و کوه های جنگلی کاج جنگلی را مشاهده کند.

این سافاری ها همچنین برای کمی شنا کردن در آبشارهایی که در استخرهای شفاف فرو می روند متوقف می شوند. آنها از طریق دهکده های سنتی ترکیه سفر می کنند که در اثر هجوم گردشگران گم نشده اند و به مساجد ، خانه های چای ترکیه می روند و هنر فرش دستباف را به شما نشان می دهند.

نکته دیگر زیبایی این سافاری ها ، گروهی از درختان زیتون است که گفته می شود قدیمی ترین این گونه از درختان در کره زمین هستند ، که گفته می شود اگر سه بار در اطراف آنها قدم بزنید و آرزو کنید ، آرزوی موفقیت را برای شما به ارمغان می آورد. اگر می خواهید سفری آرامتر ، محدودتر یا عاشقانه تر از منظره داشته باشید ، می توانید به طور مستقل اتومبیل و اسکوتر را درخلیج تورونک استخدام کنید.

اگر می خواهید تماشای مناظر را در یک فضای آرام تر تماشا کنید ، با یک قایق سفر کنید. از آنجا که در آفتاب استراحت خواهید کرد ، یک کوکتل خواهید داشت و از یک باربیکیو لذت خواهید برد ، همه این هتلها با چند توقف در کنار هم قرار می گیرند و به شما امکان می دهد تا در آب شفاف و فیروزه ای غرق شوید.


شما می توانید قایق های خود را مشخص کنید و حتی قایق هایی را که خیلی دور از آن قرار دارند ، به خلیج های مسالمت آمیز Kumlubuk و Amos که دارای مکان های زیبایی مانند یک مزرعه ماهی است (که در آنجا ماهی ها بدون هیچ دلیل مشخص جمع می شوند) و غارهای فسفر که در آن مواد معدنی وجود دارد ، راهنمایی کنید. در صخره ها و آب الگوهای نوری از آب و اطراف غار سرچشمه می گیرد.

تعداد زیادی از ورزش های آبی در تورونک موجود است ، زیرا آب های آرام خلیج اجازه آزادی بیشتری را برای جت اسکی ، پاراگلایدر ، قایقرانی با موتور  و غواصی فراهم می کنند.

مرکز غواصی کلاس هایی را برای کسانی که برای اولین بار است به غواصی می روند زیر نظر متخصصان ارائه می دهد ، همه این خدمات با قیمت مناسب به گردشگران عرضه می شوند.

اسب سواری ، پیاده روی ، دوچرخه سواری ، قایق سواری رودخانه و ماهیگیری ، همه روشهای خارق العاده ای برای گذراندن تعطیلات مارماریس در تورونک است و بعد از ظهر زمان بسیار خوبی برای قدم زدن در بازارها و تفریح ​​برخی سوغات است. منطقه ای به نام "Palamut Tepesi (بلوط اوک)" مکان خوبی برای پیاده روی و پیاده روی طبیعت است.

شما همچنین ممکن است در سفرهای روزانه قایقرانی شده به گاوهای کناری و سواحل مانند Kumlubuk ، Ciftlik و Gebekse شرکت کنید. سفرهای ساحل دالیان و ایزتوزو (Iztuzu) نیز در سازماندهی مقصد تورونک. شما همچنین ممکن است یک قایق را استخدام کنید و سفر خود را سازماندهی کنید.

ماهیگیری نیز در منطقه محبوب است. به خصوص در فصول در ماه آوریل-اکتبر ، جمعیت ماهی زیاد است.


اقامت در خلیج تورونک

هتل های Turunc ، آپارتمان ها و ویلاهای انتخابی بسیار خوبی وجود دارد که برخی از آنها بسیار نزدیک به آب هستند. این خدمات شامل مسکن مقرون به صرفه هستند.

چگونه به خلیج تورونک برویم؟

Turunc در حدود 20 کیلومتری مرمریس مرکزی (15 مایل دریایی از دریا) و در جنوب غربی بعد از ایکملر واقع شده است.

گزینه های حمل و نقل

 ممکن است اتوبوس های میانی را پیدا کنید که از مارماریس مرکزی به سمت تورونک می روند. به یکی از فرودگاه های نزدیک موگلا یا دالیان پرواز کنید ، سپس در حدود 100 کیلومتر به استراحتگاه های مارماریس یا ایکملر بروید ، از آنجا می توانید یک اتوبوس 40 دقیقه ای (دالموس) یا قایق را به سمت تورونک طی کنید.

نقل و انتقالات فرودگاه به / از تورونک

اگر شما یک گروه یا یک خانواده با فرزندان هستید یا چمدان زیادی با خود دارید ، ما به شما نقل و انتقالات خصوصی را بسیار توصیه می کنیم. شاتل های فرودگاه هاواس شما را در ترمینال اتوبوس بین شهری مارماریس سوار می کنند و باید دوباره از آنجا یک تاکسی بگیرید. نقل و انتقالات خصوصی شما را فقط به ورودی هتل شما سوق می دهد.

در مورد نقل و انتقالات شاتل خصوصی ، ما KiwiTaxi را بسیار توصیه می کنیم زیرا آنها شاتل خصوصی با قیمت پایین و با قیمت ثابت را ارائه می دهند که شامل وانت فرودگاه و ملاقات با آنها و کمک چمدان می باشد. آنها دارای انواع مختلفی از مدل های خوب و اتومبیل از Micro برای 3 مسافر گرفته تا مینی بوس برای 19 مسافر هستند و صندلی های کودک را نیز ارائه می دهند.

روش ساده تر از شاتل فرودگاه ، اتوبوس و تاکسی است. راننده با یک صفحه نام در فرودگاه شما را ملاقات خواهد کرد. نیازی به جستجوی تاکسی در محل نیست. 


هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر