تور ماسوله - تور زمینی ماسوله

راهنمای سفر - تور زمینی ماسوله

راهنمای سفرتور ماسوله


با عبور از مسیر جنوب غربی استان گیلان روستایی با معماری متفاوت و بسیار ارزشمند درانتظار شماست که با مناظر رویایی خود چشم ها را خیره می کند.ماسوله در بخش سردار جنگل فومن، ۶۰ کیلومتری شهر رشت ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۲۰ کیلومتری شهر ماکلوان واقع است. در میان کوهستاتی دلنشین با مناظر سبزرنگ، زیبایی این روستای تاریخی خیره کننده و چشم نواز است و به همین دلیل سالیان زیادی است که گردشگران داخلی و خارجی برای این مناظر مسحورکننده این روستا، در فصول مختلف به این خطه زیبا سفر می کنند. با گذر از کوچه پس کوچه های این روستا می توانید به فرهنگ و هویت ریشه داربومیان این سرزمین پی ببرید، گلدان‌های شمعدانی در پس پنجره های چوبی قدیمی این خانه های روستایی آرامش و زیبایی خاصی در مناظراین روستا ایجاد کرده است.بر روی بام خانه ها زنان روستایی را می بینید که دست بافته های خود را برای فروش به نمایش گذاشتند دست. بافته های زیبا و ساده با رنگ های شاد و سرزنده که هر رهگذری را برای خرید وسوسه میکند.خانه های نزدیک بهم با شکل پلکانی فضایی صمیمی و خاص به این روستا بخشیده است که از ویژگیهای مهم جذابیت سفر این منطقه است.با سفر به این روستا از مجموعه ای از زیبایی و آرامش و فرهنگ و هویت بخشی از سرزمین گیلان بازدید می کنید.

دیدنی های تور ماسوله 

بازارچه ماسوله 

بازارماسوله

یکی از فضاهای دیدنی که می توانید با فرهنگ هر منطقه ایی آشنا شوید، بازارچه های سنتی است. یازارچه ماسوله با گذر پلکانی و دکان هایی با ارتفاعی متفاوت از یکدیگر و یا مجموعه زیبایی از محصولات یومی مختلف بسیار دل انگیز و زیباست. بوی عطر سبزیچات و میوه های رنگارنگ همراه با محصولات چوبی و بافتنی های رنگارنگ زنانی با لباس های محلی، به تنهایی کافی است تا شما را بی اختیار به سوی بازار بکشاند. البته نمی توان مربا، ترشیجات، صنایع‌دستی، خوراکی‌های محلی، گلیم، ابزارهای فلزی و دیگر لوازم سنتی زیبا را نادیده گرفت. کافه‌ها و رستوران‌های بسیار این بازار که بیشتر در فضای روباز روستا قرار گرفته‌اند،خود ازجذابیت های این فضا بشمار می روند که گردشگران را بسوی خود می کشند. 

موزه مردم شناسی

موزه مردمشناسی

در سال ۱۳۸۱،موزه مردم‌شناسی این روستا تاسیس شده است که در میان کوچه پس کوچه‌های ماسوله از منابع مهم معرفی فرهنگ و تاریخچه مردمانش را درخود گنجانده است.موزه سه یخش دارد که هربخش، به نمایش مجموعه‌ای از اشیا فرهنگی از قبیل کوزه‌ها، جام‌ها، کفش‌های سنتی، پول‌های قدیمی، چینه‌های گلی، کتیبه، انواع داس، گهواره و اشیا دیگری پرداخته است. بخش اول دوره معاصر و صدسال اخیر، بخش دوم دو قرن گذشته و بخش سوم یافته‌هایی از قرن چهارم را به نمایش گذاشته است. موزه مردم شناسی ماسوله نمایانگر تاریخ ریشه دار این روستا است و تنها موزه شخصی ایران است که توسط یکی از علاقه مند یه فرهنگ به نام «فرهاد شرفی ماسوله‌ای» ایجاد شده است.

آبشار کوشم در تور زمینی ماسوله

آبشارکوشم

ماسوله به دلیل ییلاقی و کوهستانی بودن اکوسیستم خود آبشارهای فراوانی دارد که همین ویژگی به جذابیت های طبیعی و بکرش افزوده است. یکی از این آبشارها، کوشم است که از روستا دسترسی آسانی دارد و می توان با یک پیاده‌روی سبک یک‌ساعته با شیبی ملایم به‌راحتی از این مکان زیبا بازدید کنید. در دره جنگلی ماسوله، آبشار کوشم با ۳۰ متر ارتفاع در امتداد رودخانه قرار گرفته و با انبوهی از درختان سرسبز احاطه شده است. از دیگر آبشارهای ماسوله می‌توان به آبشار ماسوله رودخان و آبشار خرم‌بو اشاره کرد.

ییلاق کوربار

ییلاق کوربار

 نگین سبز گیلان علاوه بر آبشارهای طبیعی بکر ییلاقات قراوانی دارد. ییلاق کوربار درمیان کوه‌های جنگلی و سرسبز گیلان دردل روستای پلکانی ماسوله قراردارد، ییلاقی زیبا و تماشایی که مانند تابلوهای نقاشی خودنمایی می کند. دوست‌داران طبیعت و علاقه‌مندان به کوهنوردی می توانند ازمسیر دسترسی به این ییلاق دیدنی مملو از چشم اندازهای منحصر‌به‌فرد و مناظر مسحور‌کننده لذت ببرند و با دیدن آن سختی پیاده‌روی و کوهنوردی چند ساعته را فراموش می‌کنند.

قلعه رودخان در تور زمینی ماسوله

قلعه رودخان

این قلعه که به دلیل قرارگیری در کنار رود به دژ روگان نیز مشهور است و کم کم به مرور زمان به قلعه رودخان مشهور شده است و در 20 کیلومتری شهر فومن قرار دارد. مهمترین ویژگی این قلعه پله های فراوانی است که در امتداد مسیری سبز گردشگران را به چشم اندازی بی نظیر می رساند. به دلیل نزدیکی این قلعه به ماسوله می تواند در مقاصد بازدید شما به این استان باشد.این بنای قدیمی در بین مردم گیلان و فومن به نام‌های دیگری همچون دژ رودخان، قلعه ی حسامی، قلعه رخون، قلعه هزارپله و دژ روگان نیز معروف است. این مجموعه تاریخی بخش های مختلفی از جمله ارگ و قورخانه، تشکیل شده که ارگ محل سکونت حاکم وقت و خانواده‌ی وی به شمار می‌رفت و قورخانه نیز برای سکونت و انجام کارهای نظامی سربازان مورد استفاده قرار می‌گرفت.اما مهمترین ویژگی این فضای دیدنی فراهم آمدن تاریخ و طبعیت در کنار یکدیگر است که سلایق متفاوت گردشگران را فراهم آورده است. 

ییلاقات اولسبلانگاه 

ییلاقات/UploadData/Gallery/ییلاقات-اولسبلنگاه.JPG

از دیگر مکان‌هایی که می توانید در تور گیلان خود از آن بازدید کنید، یکی از مشهورترین ییلاقات ماسال بنام اولسبلانگاه است.این ییلاق در 27 کیلومتری غرب ماسال و در ارتفاعات تالش قرار دارد، این بهشت در میان ابرها در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا بر فراز تپه‌هایی سبز و جنگلی قرار دارد که شما را با خود به سرزمینی رویایی می‌برد آنچنان رویایی که تصور می کنید زمین و آسمان در کنار یکدیگرند. از جاذبه های این ییلاق دیدن کلبه‌های چوبی در کنار مراتع، حس زندگی روستایی و زندگی در کنار طبیعت را در وجودتان بیدار می‌کند، آرزویی که شاید در دل همه آنهایی که از شلوغی و آلودگی روزمره خسته‌اند باشد. کلبه های چوبی این ییلاق بخشی از طبیعت و جذابیت های این فضا محسوب می شوند که باعث می شوند شما آرامشی بی نظیر را همراه با صدای طبیعت بکر در عمق وجودتان حس کنید. در نزدیکی این ییلاق روستای گیلوانه قرار دارد که زادگاه میرزا کوچک خان جنگلی است و می تواند مقصد خوبی برای گردشگرانی باشد که می خواهند مجموعه سفر خود را کامل کنند. این ییلاق فضای مناسب برای علاقه مندان به کمپ را نیز دارد تا حس نزدیکی بیشتری با طبیعت داشته باشند. 

تور های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر