5 جای دیدنی اردبیل

5 جای دیدنی اردبیل

5 مکانی هنگام مسافرت به اردبیل نباید آنها را از دست دهید.

جاهای دیدنی اردبیل

یکی از استان های زیبای ایران اردبیل است که در شمال غربی کشورمان و هم مرز با جمهوری آذربایجان است. این استان دارای ارتفاعات زیادی مانند سبلان، تالش و بزغوش است. این ویژگی باعث شده که این استان در زمستان و تابستان هدف گردشگران قرار گیرد.

اردبیل بیش از 1500 اثر تاریخی و باستانی دارد از طرفی دیگر صدها چشمه سرد و گرم دارد که این استان را به یکی ازمناطق رونق گردشگری تبدیل کرده است. حال اگر قصد مسافرت به این استان را دارید و وقت محدودی هم دارید باید بدانید جاذبه های اصلی این شهر کدامند؟ با ما همراه باشید تا 5 جای دیدنی اردبیل که از همه شاخص تر هستند را به شما معرفی کنیم.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

مشهروترین اثر تاریخی که در شهر اردبیل قرار گرفته است بقعه شیخ صفی الدین است که یکی از بناهای شاخص شهر اردبیل به شمار می رود. این مجموعه بی نظیر که در یونسکو نیز ثبت شده است، دارای قسمت های مختلفی همچون خانقاه، چینی خانه، جنت سرا، چله خانه، چراغ خانه، حرمخانه و شهیدگاه است. این بنا از نظر معماری اسلامی اهمیت بسیاری دارد در زمان شاه اسماعیل یکم عصر صفوی این بقعه بنا نهاده شده است این بنا معماری شبیه به ساختمان های دوره رنسانس دارد به طوری که با کاشی کاری طرح ها قاب ها پنجره ها مقرنس کاری ها و آجرکاری ها با معماری شرقی ترکیب شده است اگر به شهر اردبیل سفر می کنید دیدن این بنای فوق العاده و معماری حیرت انگیز را از دست ندهید. این مکان اصلی ترین جای دیدنی اردبیل است.

بقعه شیخ صفی

دریاچه شورابیل

اگر به دنبال جای دیدنی و طبیعی در شهر اردبیل هستید، خود را به دریاچه شورابیل برسانید. دریاچه شورابیل جزو جاذبه های طبیعی اردبیل است که در خود شهر اردبیل واقع شده است و امکانات تفریحی و رفاهی فراوان و جذابی در اطراف خودش دارد بازدید از این دریاچه و استفاده از تفریحات اطراف آن به گردشگران توصیه می گردد. 

دریاچه شورابیل

رودخانه بالیقلو چای

رودخانه بالیقلو چای یا رودخانه ماهی دار از کوههای سبلان سرچشمه می گیرد و از وسط شهر اردبیل میگذرد قدم زدن در کنار این رودخانه و بازدید پل های تاریخی این شهر از لذت بخش ترین کارهایی است که در این شهر می‌توان انجام داد. این رودخانه جز اصلی 5 جای دیدنی اردبیل است.

رودخانه اردبیل


رودخانه اردبیل

عمارت آقازاده

در شهر اردبیل خانه ها و امارات های تاریخی بسیاری وجود دارند که عمارت آقازاده یکی از مهمترین آنها است این عمارت در میدان عالی قاپو قرار دارد. این عمارت تنها خانه باقی مانده از هفت عمارت ای است که تاجر سرشناس دوره قاجار به نام حاج اسماعیل آقا اف داشته است. این عمارت هم جز 5 جای دیدنی اردبیل است.

عمارت اردبیل

بازار تاریخی اردبیل

این بازار که در دوران صفویه بنا نهاده شده است در زمان حکومت شاه طهماسب اول از رونق فراوانی برخوردار بود این بازار از چند راسته اصلی من‌جمله راسته قیصریه راسته پیرعبدالملک بازار زرگران سراجان پارچه فروشان چاقوسازان کفاشان مسگران و آهنگران تشکیل شده است. این بازار امروزه نیز رونق دارد و بازدید از آن به گردشگران توصیه می شود. این بازار نه تنهای جای دیدنی اردبیل است بلکه محل مناسبی برای خرید سوغاتی در شهر اردبیل است.

بازار اردبیل

گشتی در جاذبه های طبیعی استان اردبیل

در کنار این جاذبه های تاریخی یکی از علت های معروفیت اردبیل، طبیعت این استان است به طوری که بیش از 110 چشمه آب گرم و سرد معدنی در این استان جریان دارد. ویژگی درمانی این چشمه های طبیعی آب گرم برای درمان افرادی از درد مفاصل و غیره رنج می برند بسیار مفید است. از جاهای مهم چشمه های آب معدنی می توان به شهرهای سرعین، و مشکین شهر اشاره کرد.

کوه-سبلان


طبیعت اردبیل

همچنی در این استان کوه های با شکوهی همچون سبلان و کوه آق داغ باعث شده اند تا استان بسیار مناسبی برای علاقه مندان به کوه و طبیعت باشد. این استان با اختلاف ارتفاعاتی که دارد تنوع گیاهی و جانوری بسیاری پیدا کرده است و به لطف بارش های فراوانش مناطق بکر و سرسبز زیادی را در خود جای داده است. مناطق حفاظت شده دره شیروان و دره سی،و نیز دشت سر سبز و پر محصول مغان و همچنین پارک جنگلی فندقلوی نمین و بولاغلار از جمله مناطق طبیعی هستند که هنگام سفر به اردبیل می توانید از آنها لذت ببرید و دمی در دامان طبیعت آرامش را جستجو کنید.

تور های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر