راهنمای سفر به مارماریس

راهنمای سفر به مارماریس

مارماریس شهرکی ساحلی، یک شهر بندری و مقصد توریستی مهمی است که در جنوب غربی ساحل مدیترانه کشور ترکیه و در استان موغله واقع شده است.  این شهر یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری در کشور ترکیه محسوب می شود که دارای بزرگترین اقامتگاه ها در سرتاسر ساحل دریای اژه است. این استراحت گاه مدیترانه ای به ساحل های شلوغ چند ملیتی و شب های پرهیجانش شناخته می شود. این شهر کم جمعیت یکی از مهمترین شهرهای توریستی ترکیه است و یک سری از شهرهای توریستی دیگر ترکیه مثل بدروم را نیز در نزدیکی خودش دارد.گردشگران  مارماریس را به عنوان جواهر ساحل اژه می شناسند و همچنین به خاطر طبیعت و سواحل شگفت انگیزی که دارد. یک نکته مهم دیگر درباره سفر به مارماریس این است که اکثر توریستها با پرواز به فرودگاه دالامان که در فاصله 109 کیلومتری مارماریس است، به مارماریس دسترسی پیدا می کنند.

راهنمای سفر به مارماریس

آب و هوای مارماریس

مارماریس دارای آب و هوای مدیترانه ای است. تابستان های گرم و زمستان های بارانی. گرم ترین ماه های سال جولای و آگوست تلقی می شوند. در فصول پاییز و زمستان مارماریس شاهد بارش های بسیار است. در ماه های خنک سال یعنی از ماه نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اواسط اسفند)، بارش باران به نسبت تابستان بیشتر است و می توان گفت که ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) بارانی ترین ماه سال در مارماریس است. دمای میانگین در مارماریس در زمان‌های مختلف سال بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا به غیر از چند هفته گرم در فصل تابستان، در بیشتر سال، معتدل و دلپذیر است.

اطلاعات تاریخی شهر مارماریس

قدمت این شهر به 3400 سال پیش از میلاد باز می‌گردد و در آن زمان نام این شهر بندری فیسکوس بوده است. شهر مارماریس تحت سلطه تمدن‌های مختلفی، از جمله دور، پرس، آشور، بیزانس، کاریا، رودوس و آدا، مقدنیه، سوریه، روم، ایون، سلجوقیان و عثمانی قرار گرفته است. گردشگرانی که امروزه به این شهر توریسیتی سفر می‌کنند می‌توانند شاهد این تمدن‌ها در مناطق تاریخی مارماریس باشند.


جاذبه های گردشگری شهر مارماریس

میدان 19 می مارماریس که محل اصلی کنسرت های فضای باز، نمایش های مختلف و تعطیلات عمومی ترکیه است، مکان مورد علاقه ی مردم محلی و توریست ها می باشد. علت نام گذاری آن به خاطر روز جوانان می باشد که در تاریخ 19 می (29 اردیبهشت) است. برای تقویت این پیام (روز جوان)، یک مجسمه ی مرد و زن جوان نیز در قسمت ورودی قرار داده اند. در نقطه ی مرکزی میدان، یک فواره ی بزرگ قرار دارد که به فواره های رقصان معروف است. این فواره، نه تنها در روز زیباست، بلکه در شب نیز با نور پردازی هایش بسیار جذاب است. نمایش هایی که در این میدان برگزار می شوند، از ساعت 21:00 تا 23:00 بوده و هر نمایش، در حدود 15 دقیقه طول می کشد. بسیاری از توریست ها به دلیل ترکیب جذاب آب، موسیقی و نورپردازی به این میدان می آیند

راهنمای سفر به مارماریس

شهر باستانی کاریان

شهر باستانی کاریان که آرامگاه سنگتراشی شده سلاطین یونانی است، در رودخانه دالیان قرار دارد و در قرن چهارم پیش از میلاد بعنوان یک مرکز هنری و فرهنگی معروف بوده است. این شهر باستانی دارای دو لنگرگاه بود که یکی روی دریای اژه و دیگری برروی دریای مدیترانه قرار داشته است. در قرن چهارم قبل از میلاد به عنوان یک مرکز هنری و فرهنگی مشهور بوده است.

راهنمای سفر به مارماریس

قلعه مارماریس

درصورتی که بخواهید قلعه تاریخی مارماریس و موزه آن را به صورت کامل ببینید شاید دو یا سه ساعت از وقتتان را بگیرد. قلعه مارماریس یک قلعه قدیمی است که در دوره سلطان سلیمان و به منظور دفاع از شهر دربرابر دشمنان، بازسازی شده و گسترش یافت. گفته می شود نخستین بار این دیوارهای دفاعی در سال 3000 پیس از میلاد ساخته شده اند. در موزه این قلعه آثار باستانی مربوط به امپراطوری عثمانی یافت می شود. همچنین قلعه چشم اندازی زیبا از محیط اطراف هم دارد. با تلاش های وزارت فرهنگ، این قلعه تبدیل به موزه شد. قلعه در بافت قدیمی شهر واقع شده و کوچه های اطراف آن هنوز هم حالت سنتی و قدیمی خودش را حفظ کرده است. کوچه های تنگ و باریکی که بسیار زیباست و فقط پیاده میتوانید رفت و آمد کنید و خبری از سر وسایل نقلیه و سر و صدای ماشین ها نیست.

راهنمای سفر به مارماریس

ساحل ایچملر

برای خانواده‌هایی که علاقه‌مند هستند حمام آفتاب بگیرند یا به انجام تفریحات آبی بپردازند، ساحل ایچملر  گزینه بسیار مناسبی است. آب کم عمق، روشن و شفاف هر گردشگری را سر شوق می‌آورد تا در این منطقه به شنا بپردازد. این منطقه با  وجود شن‌های سفید و نرم امکان پیاده‌روی در امتداد ساحل را برای گردشگران فراهم می‌کند. کوه‌هایی که در امتداد این مسیر کشیده شده‌اند و طبیعت بی‌نظیر این منطقه شگفت آور است؛ بنابراین در ساحل ایچملر می‌توانید غروب آفتاب را به تماشا بنشینید و از تلاقی خورشید با دریا لذت ببرید.

راهنمای سفر به مارماریس

آژانس مسافرتی و گردشگری مهرآباد گشت با اجرای تورهای متنوع به اقصی نقاط جهان ، با برترین ایرلاین ها و بهترین خدمات از پیشروان این تور در صنعت توریسم می­باشد. اگر قصد سفر به مارماریس را دارید کافیست با ما تماس بگیرید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر