ثبت نام در شبکه شاد

ثبت نام در شبکه شاد

برای ثبت نام در شبکه شاد دانستن چند نکته ظروری است که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت. آموزش و پرورش راهنمای کاملی را برای راحتی کاربران ارایه نموده است تا همه بتوانند به راحتی از این سامانه استفاده کنند. دانش آموزان، معلمان و مدیران مدرسه کاربران سامانه شاد هستند. در راهنمای استفاده از شبکه شاد و بات شاد موارد زیر ارائه شده است:

مدیر، معلم، دانش‌آموز و کارشناسان مناطق آموزش و پرورش کاربران شبکه اجتماعی شاد هستند.

شبکه شاد چیست؟



راهنمای مدیران برای ثیت نام در شبکه شاد

شبکه شاد

مرحله اول: ابتدا در صورتی که اطلاعات معلمان (شامل کد ملی و شماره همراه)، کلاس ها و دانش آموزان در سامانۀ دانش آموزی (سناد) ثبت نشده یا ناقص است، لازم است مدیر مدرسه هر چه سریع تر نسبت به تکمیل این اطلاعات اقدام نماید. در غیر این صورت، نیازی به ورود به سامانه سناد نیست و مستقیما به مرحله دوم بروید.

مرحله دوم: اپلیکیشن "شاد" را از آدرس زیر دانلود کرده و روی دستگاه هوشمند خود نصب نمایید:

http://shaddl.medu.ir/

مرحله سوم: پس از نصب برنامه، وارد اپلیکیشن شاد شوید و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید دقت کنید که شماره تلفن همراه مدیر باید دقیقا همان شماره مشخص شده در سامانه سناد باشد. لازم است خط تلفن شما روشن باشد. پس از دریافت پیامک تایید و ارسال شماره آن در اپلیکیشن شاد، وارد برنامه می شوید، پس از ورود در ابتدا نام خود را وارد نمایید. دقت کنید که این نام برای تمامی مخاطبین شما اعم از معلمان، دانش آموزان و اولیا نمایش داده می شود.

مرحله چهارم: گزینه "ورود مدیر/معلم/دانش آموز" را انتخاب کنید در کادر نمایش داده شده، نقش مدیر را انتخاب کنید پس از آن، در کادر جدید، کد ملی خود را وارد نموده و دکمه تایید را فشار دهید.

مرحله پنجم: در کادر بازشده، گزینه "مشاهده لیست مدارس" را انتخاب کنید و سپس، مدرسه مورد نظر خود را تعیین نمایید.

مرحله ششم: گروه های کلاسی مدرسه شما ایجاد شده اند و برای معلم قابل دسترسی هستند. در کادر بازشده با انتخاب گزینه "مشاهده لیست گروه های کلاسی" همواره می توانید فهرست آنها را مشاهده کنید و به داخل کلاس ها مراجعه نمایید. همچنین شما صاحب (owner) همه گروه های کلاسی هستید و همواره در آن عضو خواهید بود. 

مرحله هفتم: در تاریخ اعلام شده در شیوه نامۀ ارسالی وزارت آموزش و پرورش، معلمان مدرسه خود را به عضویت در اپلیکیشن شاد دعوت کنید.

مرحله هشتم: پس از اتمام ثبت نام معلمان، در تاریخ اعلام شده در شیوه نامۀ ارسالی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان مدرسۀ خود را به عضویت در اپلیکیش نشاد دعوت کنید.



راهنمای تصویری ورود به بات شاد توسط مدیران

1) همانطور که پیشتر گفته شد مدیر مدرسه باید اول وارد سامانه سناد شود و از میان 5 پیام رسان یکی را انتخاب کند. سپس در همان سامانه سناد باید اطلاعات معلمان را که شامل: کد ملی و شماره همراه آن ها می شود، مطابق تصویر زیر ثبت کند.


شبکه شاد



2) احتمالا مشخصات معلم ظاهر شود ولی اگر نشد در فیلدهای زیر مشخصات معلم را وارد کنید.


شبکه شاد



3) در این مرحله شما باید برای هر معلم کلاس های درسی را مثل مرحله زیر اختصاص دهید. از منوی امور دفتری روی گزینه مدیریت کلاس ها کلیک کرده و گزینه ادامه را انتخاب کنید.



شبکه شاد


4)  نام دبیر درس هایی که دبیرآن ها تعریف شده باشد در ستون مربوطه مشاهده خواهید کرد. اگر درسی دبیر آن مشخص نباشد در ستون دبیر دکمه «تعیین دبیر» را نمایش می دهد. 


شبکه شاد


5) بعد از کلیک کردن روی دکمه « تعیین دبیر»، پنجره ای باز می شود که باید در قسمت «کد ملی دبیر» کد ملی معلم را وارد کنید. با وارد کردن کد ملی، نام و نام خانوادگی و  شماره موبایل معلم نشان داده می شود.


شبکه شاد


6) در صورت نیاز به و.یرایش مشخصات خود در پنجره زیر روی دکمه « ویرایش » کلیک کنید.

در این پنجره می توانید شماره تلفن همراه را نیز تغییر دهید.


شبکه شاد


نکته: برای دیدن مشخصات مدیر و یا ویرایش آن ها در سامانه سناد، در گوشه بالای سمت چپ سامانه سناد کنار اسم مدرسه، رروی منوی « پروفایل من» کلیک نمایید.


شبکه شاد


نکته: برای تعریف و ویرایش کادر اجرایی مدرسه در سامانه سناد، در گوشه بالای سمت چپ سامانهدر کنار اسم مدرسه، رروی گزینه «مدیریت کاربران مدرسه» کلیک کنید سپس در پنجره بازشده با وارد کردن کد ملی، نقش مربوطه اش را تعریف کنید.


شبکه شاد


7) مدیر مدرسه پس آنکه در سامانه سناد انتخاب پیامرسان و تعریف معلمان و کلاس های آنها را انجام داد، باید در گوشی خود نرم افزار پیام رسان منتخب را دانلود و نصب کند سپس وارد پیام رسان مذکور شود و گزینه ی بات شاد را اجرا نماید.

پس از آن با انتخاب نقش «مدیر» فرایند احراز هویت خود را تا پایان و مشاهده کلاس ها و معلمان مدرسه خود ادامه دهد. بعد از آن به معلمان اطلاع دهد. معلمان نیز باید پیام رسان منتخب را نصب کنند و با استفاده از منوی بات شــاد مراحل احراز هویت خود را تا آخر ادامه دهند. 

 بعد از احراز هویت معلمان، مدیر مدرسه باید پیام رسان منتخب را به اطلاع دانش آموران مدرســه برساند که آنها هم فرآیند احراز هویت را در سامانه انجام دهند.


برای مثال در تصویر زیر یک بات شاد ناموفق توسط مدیر را ملاحظه می کنید. 

شبکه شاد


8) در تصویر زیر اجرای موفق بات شاد توسط مدیران را می بینید. 


شبکه شاد


 راهنمای تصویری ورود به بات شاد توسط معلمان 

 معلم ها باید پیام رسان منتخب مدرســه را نصب کنند و با استفاده از بات شاد در آن، نقش معلم را انتخاب کنند و با وارد کردن کد ملی احراز هویت خود را انجام دهند و کلاس های درسی خود را در آنجا مشاهده کنند.


شبکه شاد


راهنمای تصویری ورود به بات شاد توسط دانش آموزان 

شــخص دانش آموز یا اولیای آن ها پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه، باید آخرین نسخه پیام رســان را نصب کرده و از طریق گزینه ی بات شــاد نقش «دانش آموز » را انتخاب کنند. سپس به لینک shad.medu.ir متصل شــده و پس از تکمیل اطلاعات خود مشابه فرم زیر میتوانند به کلاس خود در مدرسه متصل شود.


شبکه شاد 


مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر