1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. کارت یارانه و نحوه دریافت وام یارانه

کارت یارانه و نحوه دریافت وام یارانه

کارت یارانه و نحوه دریافت وام یارانه

کارت یارانه چیست و نحوه دریافت وام روی آن چگونه است؟

کارت یارانه یا "یارا کارت" نوعی کارت اعتباری است که دولت قبلا از آن رو نمایی کرده بود.  یارا کارت نوعی وام در قالب کارت اعتباری است که اقساط آن به صورت خودکار از طریق محل واریز یارانه ها پرداخت خواهد شد. متقاضیان این کارت باید به بانک هایی که حساب یارانه خود در آن بانک قرار دارد، اجازه برداشت خودکار از حساب خود را بدهند. بدین ترتیب بانک تضمین  لازم برای وصول اقساط وام را پیدا خواهد کرد و وام کارت یارانه بدون ضامنی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.


در 30 خرداد 1398 بانک کشاورزی به عنوان اولین بانک اعلام کرده بود که کارت یارانه را به افرادی که حساب های یارانه آنها در آن بانک قرار دارد پرداخت خواهد کرد. ولی این عمل هرگز اتفاق نیوفتاد و این طرح اجرا نشد.

اکنون با شیوع ویروس کرونا و وعده دولت به کمک به اقشار آسیب دیده ، مجدد این طرح که قبلا ارائه شده بود ، مطرح شده و دولت اعلام کرده است که وام یک و دو میلیونی برای کمک به مردم اختصاص داده است و این وام به صورت کارت یارانه پرداخت خواهد شد . ولی هنوز دولت برنامه دقیق خود را برای نحوه اجرای این طرح اعلام نکرده.

به گفته محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، باز پرداخت این وام 2 ساله است و متقاضیان نیاز به حضور فیزیکی در بانک نخواهند داشت و به صورت اینترنتی میتوانند کارت یارانه خود را شارژ کنند. نوبخت اعلام کرد مبلغ 1 میلیون تومان وام به سرپرستان خانوار جهت خرید اقلام و لوازم مورد نیاز پرداخت خواهد شد.

برخی از خبر گذاری ها به اشتباه سایت هدف مندی یارانه ها به نشانی http://refahi.ir رو جهت ثبت نام معرفی کرده اند، در صورتی که دولت هنوز سایتی را برای ثبت نام معرفی نکرده است. این اشتباه باعث شده است بسیاری از مردم به سایت هدف مندی یارانه ها بروند و به اشتباه فرم اهدای یارانه را پر کنند. دولت اعلام کرده است یارانه افرادی که سهوا اینکار رو انجام داده اند هنوز پابرجاست و اهدای آنها را در نظر نمی گیرد.

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر