1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. چرا ازمیر به عنوان مروارید اژه شناسایی میشود؟

چرا ازمیر به عنوان مروارید اژه شناسایی میشود؟

چرا ازمیر به عنوان مروارید اژه شناسایی میشود؟

چرا ازمیر به عنوان مروارید اژه شناخته شده است

 

جاذبه های ازمیر

برج ساعت ازمیر | © اسماعیل دیکر / فلیکر

سومین شهر بزرگ ترکیه  به دلیل ریشه های کهن ، و جنبه های فرهنگ معاصر این کشور شناخته شده است ، همه این  خصوصیات آن را به یکی از مهمترین شهرهای اژه تبدیل کرده است. سفر فرهنگی نگاهی به واقعیتهایی می اندازد که ازمیر را "مروارید اژه" می سازد.


تاریخ غنی این شهر

شهر ازمیر حدود 4000 سال سابقه ثبت شده به نام خود دارد و بنابراین یکی از قدیمی ترین شهرکهای مدیترانه است. تا سال 1500 قبل از میلاد ، امپراتوری هیتی باستان بر منطقه حاکم بود. سپس توسط لیدیان و امپراطوریهای پارسی به دست گرفته شد  تا اینکه در حدود سال 133 قبل از میلاد از دوران سعادت و رفاه در امپراتوری روم لذت برد. در اوایل قرن چهاردهم میلادی ، عثمانی ها قبل از تبدیل شدن به یک بندر بین المللی در قرن شانزدهم ، ازمیر را تصرف کردند. امروزه بقایای امپراطوری هایی که دوره های مختلف ازمیر را اشغال کرده اند ، باقی مانده اند و می توانند دید.


جاذبه های ازمیرازمیر © alimcvk / پیکسابای

 

ازمیر به عنوان یک شهر بندری بین المللی

ازمیر به دلیل موقعیت بسیار خوبی که در راس خلیج در وسط سواحل غربی آناتولی  دارد ، سالها از تماس خود به عنوان یک شهر مهم بازرگانی لذت برده .عصر طلایی این شهر در قرن شانزدهم رخ داد که محصولات این منطقه مانند پنبه باعث جذب تاجران فرانسوی ، انگلیسی ، هلندی و ونیزی شد و این شهر به یکی از مهمترین مراکز تجاری امپراتوری عثمانی بدل شد. از اواخر قرن 17 ، ازمیر نیز محل زندگی جمعیتی بزرگ یونانی ، ارمنی و یهودی بود ، گذشته ای چندفرهنگی که همچنان بیانگر حضور خود در غذاها و معماری ازمیر است. ازمیر همچنین در حال حاضر دومین جامعه بزرگ یهودی ترکیه با حدود 2.500 عضو دارد که عمدتا در اطراف محله سنتی کاراتاش سکونت دارند.


جاذبه های ازمیرازمیر © کارلو میرانته / فلیکر

 

آب و هوای دوست داشتنی

شهری تابستانی ، هوای ازمیر تقریباً سرد نیست و در ماه های تابستان مخصوصاً ماه اوت ، دما به 43 درجه سانتیگراد (109 درجه فارنهایت) افزایش  می یابد. به طور مشابه ، در ماه های زمستان ، هوا کمتر از 8 درجه سانتیگراد (46.4 درجه فارنهایت) نیست ، و با حدود 77 روز باران در سال ، می دانید که چند بار خورشید درخشان از اژه می درخشد.


جاذبه های ازمیر

ازمیر © sorkin / فلیکر

 

غذاهای شگفت انگیز

ازمیر به دلیل تاریخچه چند فرهنگی و قرار گرفتن در مناطق اژه و دریای مدیترانه ، با وجود نعمت های خوراکی مثمر ، غذاهای خارق العاده زیادی دارد . مناطق وسیعی از زمین حاصلخیز که در آن سبزیجات تازه رشد می کند و ماهی های تازه و غذاهای دریایی از دریا همگی در غذاهای مروارید اژه نقش داشته اند ، جایی که فرهنگ های مختلف غذاهای محلی را با دستور العمل های خاص خود غنی می کنند. جدای از ماهی های شاداب و ماهی تازه ، ازمیر همچنین به سوپ ترهانا (گوجه فرنگی سس گوجه فرنگی ، آرد و کشک) ، معروف Izmir köfte (گوشت گاو) ، zerde (دسر برنج تهیه شده با زعفران) و پسرانه کلاسیک Sephardic (شیرینی ساخته شده) معروف است. آرد ، روغن آفتابگردان و تاهینی و با مواد مختلف پر شده.


جاذبه های ازمیر

سبزیجات ازمیر © sorkin / Flickr

 

گشت و گذار عالی

معماری تاریخی این شهر با تمام تاریخ غنی خود ، داستانی از امپراتوری ها و دوره های گذشته را روایت می کند. از برج ساعت تاریخی تا بازار باستانی آگورا (موزه ای با روباز) که به قرن چهارم باز می گردد تا بازار رنگارنگ Kemeratlı Bazaar و دوران عثمانی آن Kızlarağası Hanı (کاروانسرا) ، تقریباً در هر خیابان ازمیر  بقایایی وجود دارد. گذشته ، خواه یک خانه تاریخی ، یک مکان عبادت یا یک نقطه عطف باشد.


جاذبه های ازمیر

برج ساعت ازمیر © اسماعیل دیکر / فلیکر

 

 

 


تور های مرتبط

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر