1. صفحه اصلی
  2. وبلاگ
  3. تاریخچه مختصری از کاروانسرای بزرگ ازمیر

تاریخچه مختصری از کاروانسرای بزرگ ازمیر

تاریخچه مختصری از کاروانسرای بزرگ ازمیر

کاروانسرای ازمیر

کاروانسرای بزرگ ازمیر واقع در داخل Kemeraltı بازار رنگارنگ، Kızlarağası هانی کاروانسرای تاریخی زیبا است که خرما از 18 هفتم قرن. یکی از علاقه مندان در بین محلی ها و گردشگران ازمیر ، بازدید از هان مانند سفر به موقع است.

Kızlarağası Han بزرگترین و چشمگیرترین کاروانسرای ازمیر  مسافرخانه مسافرتی ، یا هان به زبان ترکی است که به سبک معماری زیبای . عثمانی در سال 1744 ساخته شده و در كنار حصار كامی (بزرگترین مسجد ازمیر) واقع شده است ، هان قبلاً در كنار ساحل واقع شده بود ، اما اكنون حدود 200 متر از ساحل فاصله دارد.

مانند بسیاری از سازه های تاریخی در ترکیه، هان متحمل خسارات زیادی در اوایل قرن 18  از بلایای طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی، شده  اما هر بار بازسازی شد. طراحی آن ، که شامل یک حیاط اصلی است که توسط طاق ها احاطه شده است ، برای هان های بزرگ سبک عثمانی رایج است . با داشتن فضای کلی 4000 متر مربع در یک نقشه مستطیل شکل ، هان دارای دو طبقه و یک حیاط مرکزی در حدود 600 متر مربع است.

در داخل هان می توانید بسترهای مختلف (بازارها) از جمله Cevahir Bedesten ، Bakır Bedesten و Çuha Bedesten پیدا کنید. همچنین یک طبقه اضافی به نام Saçmahane وجود دارد که در سال 1745 ساخته شده است تا یک ردیف اضافی از مغازه ها را در خود جای دهد.

کاروانسرای ازمیر 

Bakır Bedesteni (بازار مس) بهترین و منظم ترین بخش هان است. در ابتدا بهترین کارگاههای مس در شهر قرار گرفت و بعداً به محلی برای خرید ابریشم از ایران تبدیل شد. در روزهای اوج خود ، طبقه همکف هان جایی بود که کاروانها وارد می شوند و کالاهای خود را که آن ها در انبارها قرار می  دادند ، یا به مغازه های داخل بازارها  می فروختند . حمل و نقل (شتر ، قاطر ، الاغ و اسب) شب را در هان می گذراند که درهای آن را در شب  بسته می شد. در طبقه بالا ، چندین اتاق با کوره ها ، مسافران را در خود جای می داد.

به دلیل موقعیت مرکزی کاروانسرای Kzzaraaraası توسط بندر ازمیر ، این یک تجارتخانه  بسیار مهم بود در سال 1778 هان بهره وری  را به اوج خود رساند . در قرن 19 . پیشرفت های حمل و نقل و تغییر در اقتصاد به آرامی اهمیت هان را کاهش می داد ، تا این که صرفاً به عنوان یک  مکان  ذخیره سازی مورد استفاده قرار گرفت.

در سال 1993 ، یک پروژه دقیق ترمیم ، هان را زنده کرد و آن را تبدیل به یک بازار گردشگری با فروش بسیاری از صنایع دستی ، فرش ، کالاهای چرمی و سوغات کرد. این حیاط تاریخی دارای خانه های چای و قهوه است ، از جمله معروف اکرای بیین یری ، که در آن قهوه ترکی به جای گلدان در ذغال سنگ داخل فنجان ریخته می شود. بازدید کنندگان و افراد محلی دوست دارند عازم هان شوند تا در جو تاریخی که از شهر مدرن ازمیر فاصله دارد ، استفاده کنند .

 

 

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر