سوغات عمان

سوغات عمان

اگر رایحه خوش آن چیزی است که خاطرات را برایتان زنده می‌کند، کندر، بخور و صمغ مرمکی را فراموش نکنید. اگرچه ارزانند اما یادآور عطر خوش این سرزمینند. در این میان شرکت آمواج (Amouage)  لوکس پسندان را نیز فراموش نکرده است. عطرهای این شرکت رایحه‌ای به تمام معنا عمانی را به همراه خواهند داشت.

شاخص‌ترین صنایع دستی عمان خنجرهای پر نقش و نگار آنند. برخی از آن‌ها از نقره سیاه ساخته شده‌اند و ظاهری بسیار قدیمی دارند. اما بهترینشان را می‌توان در بازارچه‌های شهر نزوی و مطرح یافت. نقوش برجسته دسته‌ها، نقره‌کاری‌ها و غلاف‌هایی از جنس شاخ گوزن این آثار را به یکی از شاهکارهای هنری این کشور بدل کرده‌اند.

در بازارچه‌های نزوی می‌توان ظروف سفالینی را که عمده‌شان در کارگاه‌های شهر بهلا ساخته می‌شوند خریداری نمود. این آثار طیفی از گلدان‌ها و کوزه‌ها تا ظروف سوزاندن کندر را شامل می‌شوند.

جواهراتی که از نقره یا طلا ساخته شده‌اند از دیگر اقلام رایج در بازارهای عمانند. اما در این میان جواهرات بادیه نشینان که دست بند، گردنبند و پابندهایی که به ظرافت طراحی شده‌اند را شامل می‌شوند، از شاخص‌ترین‌ها به شمار می‌روند. بهترین محل جهت خرید این زیورآلات بازارچه طلا شهر مطرح است.

عصاهای چوبی، پارچه، البسه و کلاه‌های قلاب دوزی شده از دیگر سوغاتی‌های دوست داشتنی عمانی به شمار می‌روند.در تور عمان می توانید خرما،حلوا و گلاب معطر را به عنوان سوغاتی برای عزیرانتان بیاورید.

هتل های مرتبط

مشاهده نظرات

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است.


ثبت نظر